خرید بیش از ۱۴ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در بخش رخ تربت حیدریه

مدیر جهاد کشاورزی رخ تربت حیدریه گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۱۴ هزارتن مازاد بر مصرف کشاورزان توسط مراکز خرید، در بخش رخ خریداری شده است.

خرید بیش از ۱۴ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در بخش رخ تربت حیدریه

مهدی شیبانی در تربت حیدریه از خرید ۱۴ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این منطقه خبر داد و گفت : این میزان گندم به سیلوهای تربت حیدریه، رباط سنگ و مشهد انتقال و ذخیره‌سازی شده است.

شیبانی در خصوص زیر کشت گندم در بخش رخ نیز افزود : بیش از ده هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه در سال زراعی جاری زیر کشت گندم آبی و دیم قرارگرفته است که از این سطح ۳۸۵۰ هزار هکتار به صورت آبی و مابقی نیز به صورت دیم کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رخ اظهار داشت: از این میزان هکتار زمین کشاورزی این میزان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان منطقه رخ توسط مراکز خرید بخش خصوصی و دولتی با درصد سن زدگی نزدیک به صفر و به صورت تضمینی انجام شده است .

وی افزود: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰‌‌ درصد رشد داشته که علت این رشد بارش های مناسب سال جاری است.

این مقام مسئول به ارقام کشت شده گندم اشاره کرد و گفت: مهمترین ارقام کشت شده، در مزارع بخش رخ پیشگام، میهن، حیدری، سیروان، امید، مهرگان، سرداری آدز۲ و کوهدشت به صورت آبی و دیم کشت شده اند.

وی گفت: متوسط برداشت محصول گندم امسال از هر هکتار آبی ۵ تن و از هر هکتار دیم به صورت متوسط یک تن گندم برداشت شد .

وی ادامه داد: برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان سه مرکز خرید در رباط سنگ ، نسر و سلطان آباد در منطقه رخ این کار را انجام می دهند و همچنین قیمت هر کیلو گندم معمولی نیز ۲۵ هزار ریال و گندم دوروم ۲۷ هزار ریال است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها