آغاز رایزنی تعیین رهبری حزب حاکم ژاپن/سوگا در مسیر نخست‌وزیری

با شروع رایزنی‌های درون‌حزبی امروز (دوشنبه) برای تعیین رهبری حزب حاکم ژاپن، یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه و متحد دیرینه شینزو آبه، در آستانه پیروزی و کسب مقام نخست‌وزیری قرار گرفته است.

آغاز رایزنی تعیین رهبری حزب حاکم ژاپن/سوگا در مسیر نخست‌وزیری

به گزارش خبر فوری ، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود سوگای ۷۱ ساله که دنباله‌رو سیاست‌های اقتصادی و خارجی مهم شینزو آبه، نخست‌وزیر مستعفی ژاپن است، رای ۳۹۴ قانونگذار حزب حاکم لیبرال دموکراتیک را به دست آورده و با حمایت شاخه‌های محلی این حزب به اکثریت ۱۴۱ رای برسد.

شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی گزارش داد، یوشیهیده سوگا در مسیر کسب بیش از ۷۰ درصد از آرای این قانونگذاران ژاپنی است و در شعب محلی پیشتاز است.

پیروز این رقابت درون‌حزبی قطعا در رای‌گیری پارلمانی روز چهارشنبه به عنوان نخست‌وزیر انتخاب می‌شود چرا که حزب لیبرال دموکراتیک اکثریت را در مجلس سفلی ژاپن در اختیار دارد. او دوره شینزو آبه به عنوان رهبر حزب لیبرال دموکراتیک را تا سپتامبر ۲۰۲۱ تکمیل می‌کند.

آبه که طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری را در ژاپن داشت، ماه گذشته به علت بیماری از مقامش کناره‌گیری کرد و به حدود هشت سال رهبری خود پایان داد.

یوشیهیده سوگا گفته است، استراتژی آبه موسوم به "آبنومیکس" را که شامل سیاست‌ پولی بسیار آسان، هزینه‌کرد دولت و اصلاحات می‌شود، ادامه خواهد داد و هم‌زمان با مشکلات ناشی از کووید-۱۹ و یک اقتصاد رو به افول دست و پنجه نرم می‌کند.

این سیاستمدار ژاپنی که تجربه چندانی در عرصه دیپلماتیک ندارد، با چالش‌های ژئوپولتیک همچون برقراری ارتباط با پیروز انتخابات سوم نوامبر آمریکا و ایجاد توازن در نگرانی‌ بر سر قدرت‌طلبی دریایی چین با اقتصاد دوجانبه و متکی متقابل روبروست. انتظار می‌رود سوگا پس از کسب رهبری، خواستار انتخابات پارلمانی زودهنگام در ماه آتی شود تا بتواند برای یک دوره کامل قدرت را در دست داشته باشد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها