آیا داشتن پوستی زیبا و جوان آرزویی دست یافتنی است؟

همه‌ی ما آرزو داریم همواره زیبا و جوان بمانیم، فرقی هم ندارد که آقا باشیم یا خانم! یکی از مهمترین مقوله‌های زیبایی بحث سلامت پوست و مو است که تأثیر بسزایی در حس اعتماد به نفس افراد دارد.

آیا داشتن پوستی زیبا و جوان آرزویی دست یافتنی است؟

در سالهای اخیر با توسعه علم و پیشرفت تکنولوژی راه‌های زیادی (از انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها گرفته تا تکینک‌ها و ابزارهای مختلف) برای داشتن پوستی جوان، صاف و شاداب ارائه شده است. اما قبل از تجویز هر روش درمانی بایستی با ساختار پوست و فاکتورهای تعیین‌کننده جوانی و شادابی آن آشنا شویم.

بطور کلی، راز اصلی شادابی و جوانی پوست در وجود رشته‌های درهم تنیده‌ی کلاژن و الاستین در زیر پوست است. این رشته‌های پروتئینی زنجیره مانند، همچون فنری هستند که مسئول حفظ خاصیت الاستیسته و کشسانی آن هستند. اگر پوست نوزادان را لمس کرده باشید متوجه لطافت و مخملی بودن پوستشان شده‌اید. دلیل این نرمی و لطافت وجود رشته های کلاژنی است.

به مرور و بویژه بعد از سن سی سالگی تولید این رشته‌ها کند می‌شود و اولین نشانه‌های پیری با ایجاد چروک‌های ریز گوشه چشم خودنمایی می‌کند! شدت این روند در افراد مختلف متفاوت است و به سبک زندگی، رژیم غذایی، میزان استرس، فشار کاری و... بستگی دارد.

در گام اول، به ما پیشنهاد استفاده از انواع کرم‌ها و تقویت‌کننده های پوستی داده می شود. در صورتیکه تمام این مراقبتها با وجود هزینه‌های گاهاً سنگین، بیشتر جنبه پیشگیرانه و موضعی دارند. از طرفی مشکلاتی همچون لک، جای جوش، شلی و افتادگی پوست و... با این مواد سطحی و غالبا جذب‌ناپذیر درمان نمی‌شوند. به همین دلیل، بعد از مدتی از تمام این مواد و روشها خسته شده و دچار دلزدگی می‌شویم. اینجاست که به دنبال راه‌حلی اساسی می‌گردیم.

اما سوال مهم این است که آیا راه‌حلی قطعی، مؤثر و بدون بازگشت برای سنتز و تولید مجدد این رشته‌های حیاتی وجود دارد؟

خوشبختانه، پاسخ آری است!

میکرونیدلینگ تکنیکی است که با تأثیر جادویی‌اش این خواسته را بخوبی تأمین می‌کند و جزء پنج روش برتر جوانسازی و زیبایی در آکادمی تخصصی پوست و موی آمریکا شناخته شده است.

میکرونیدلینگ به زبان ساده

در تکنیک میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه دکتر پن و سوزن میکرونیدلینگ، روی سطح پوست بطور سطحی سوزن سوزن می شود. این سوزن‌ها ابعاد میکرو دارند و حفره‌های ریزی بنام میکروکانال روی پوست ایجاد می‌کنند. سیستم ایمنی در این حالت در واکنشی کاملاً طبیعی همچون یک زخم با این حفره‌ها برخورد کرده و شروع به ترمیم و پر کردن آنها با ساخت رشته‌های کلاژن و الاستین می‌کند و این همان چیزی است که ما به دنبالش بودیم!

به طور خلاصه‌تر در این روش، پوست تحریک به ساخت پروتئین‌های کلاژن و الاستین می‌شود و چون این اتفاقات در لایه‌های زیرین رخ می‌دهد تأثیر آن همیشگی و ماندگار است.

موارد کاربرد میکرونیدلینگ

• درمان چین و چروک و شلی و افتادگی پوست.
• رفع تیرگی آرنج، قوزک پا، سر زانو.
• درمان اسکارهای حاملگی یا چاقی.
• رفع سیاهی و چروک دور چشم.
• ترمیم و پر کردن جای جوش و زخم.
• کمرنگ شدن لک و اکنه.
• آبرسانی و هیدراته شدن پوست.
• درمان ریزش موی سر و ابرو، تحریک رشد مجدد مو و رفع موخوره با افزایش ضخامت مو.
• چربی سوزی سطحی و رفع غبغب و چاقی موضعی.

تجهیزات مورد نیاز برای میکرونیدلینگ پوست و مو

• دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن
• سوزن (کارتریج) میکرونیدلینگ
• انواع مختلف کوکتل‌ها

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن

دستگاه‌های مختلفی برای برای انجام میکرونیدلینگ در بازار موجود است. ویژگیهای اصلی یک دستگاه نیدلینگ، نداشتن لرزش و قیمت مناسب آن است. در همین راستا، شارژی بودن، عدم لرزش و قیمت خرید مناسب دستگاه میکرونیدلینگ A1W آن را تبدیل به نرمال‌ترین دستگاه موجود در بازار کرده است. مدلهای بالاتر بالطبع قیمت بالاتری نیز دارند و در نهایت کار همه آنها یکی است.

انواع سوزن (کارتریج) میکرونیدلینگ

شناخته‌شده ترین سوزن میکرونیدلینگ ، سوزنهای آبی درپوشدار است. پرمصرف‌ترین آنها انواع نانو، 12سر و 36 سر است. این سوزنها ارتفاع سه میل و قطر 6/0 میکرون دارند و از جنس تیتانیوم استریل و کاملاً بهداشتی هستند.

سوزنهای نیدلینگ به دلیل داشتن قالب کارتریجی، امکان ورود خونابه و ترشحات پوستی به داخل دستگاه را به صفر رسانده‌اند و در نتیجه، کاملاً ایمن هستند.

کوکتل میکرونیدلینگ

اگر در حین میکرونیدلینگ و همراه با سوزن سوزن زدن روی پوست، از موادی بنام کوکتل نیز استفاده شود به آن مزونیدلینگ می‌گویند. کوکتل میکرونیدلینگ در اصل نوعی نانو دارو است که براحتی در میکروکانالهای تشکیل شده روی پوست به دام می افتد، بلافاصله توسط جریان خون جذب و وارد چرخه تولید کلاژن و الاستین می‌شود.

به این طریق، جوانسازی پوست تسریع می‌شود، چرا که در غالب موارد بخاطر مشکلات تغذیه‌ای و یا کیفیت پایین مواد غذایی، در خون مواد ترمیم‌کننده و مغذی به اندازه کافی وجود ندارد.

انواع مختلف کوکتل برای رفع چین و چروک، ترمیم جای زخم و جوش، هیالورنیک اسید (آبرسان)، رفع سیاهی و تیرگی دور چشم، تحریک کننده رشد مو و... در بازار موجود است. قیمت کوکتل میکرونیدلینگ بسته به برند، میزان کارایی و حجم آن متفاوت است.

مد ت زمان اثردهی و فاصله بین جلسات میکرونیدلینگ

برای تمامی کاربردها، بسته به میزان مشکلات پوست و مو، سن فرد، رژیم غذایی و... بین سه تا ده جلسه درمانی موردنیاز است. هرگونه تبلیغ مبنی بر نتیجه‌دهی آنی در یک جلسه ادعایی کذب است چون، ساخت کلاژن و الاستین زمانبر است. اما بعد از تکمیل دوره درمان، شاهد تآثیر شگفت انگیز و دائمی آن بر پوست و مو خواهید بود!

در بهترین حالت ماهیانه یا نهایتاً 40 روز یکبار بایستی تکرار انجام شود.

عوارض جانبی میکرونیدلینگ

عوارض جانبی نیدلینگ عبارت است از؛

• قرمزی و التهاب پوست که بعد از 24 ساعت کاملاً رفع می‌شود.
• ورم پوست که نهایتاً بعد از 72 ساعت می‌خوابد.
• پوسته پوسته شدن، که کاملاً طبیعی است و بعد از روز پنجم تمام می‌شود.

در مواردی که اپراتور متبحر نباشد و یا در هنگام انجام میکرونیدلینگ خانگی با درمارولر، بخاطر وجود فشار دست، کبودی بعد از میکرونیدلینگ نیز ممکن است پیش بیاید. این کبودی هیچگونه جای نگرانی ندارد و بعد از چند روز رفع می‌شود.

در این مقاله به طور خلاصه و با زبانی ساده به توضیح میکرونیدلینگ، نحوه تاثیرگذاری و تجهیزات موردنیاز آن پرداختیم. میزان نتیجه‌گیری از این روش بستگی به تکرار منظم جلسات و رعایت مراقبتهای بعد از آن دارد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها