واکنش الکاظمی به بیانیه آیت‌الله سیستانی

نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای به سخنان مرجعیت عالیقدر شیعیان در دیدار با نماینده سازمان ملل درباره اوضاع کنونی و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام واکنش نشان داد.

واکنش الکاظمی به بیانیه آیت‌الله سیستانی

در بیانیه الکاظمی آمده است: با قدردانی و احترام فراوان رهنمودهای آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالیقدر را در دیدار با جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق دریافت کردیم.

وی تأکید کرد: مسیر حکیمانه مرجعیت و رهمنودهای ایشان که پایه و اساس و اولویت‌های مردم عزیز عراق به شمار می‌رود، همانا راهنمای دائمی ما در مسیر تحقق آرمان‌ها و مطالبات مردم در انتخابات پیش از موعد، سالم و عادلانه است و اینکه دولت به گام‌هایی که برای حفظ حاکمیت، اعمال اقتدار دولت و مبارزه با فساد علیرغم چالش‌های و موانعی که با آن مواجه بوده و است، ادامه دهد.

الکاظمی ادامه داد: دولت مصمم به بازخواست عاملان ریخته شدن خون مردم عراق است و در این زمینه، مرحله نحست تحقیقات و بررسی‌ها از رهگذر شمارش شهدا و مصدومان رخدادهای مربوط به تظاهرات اکتبر و پس از آن به پایان رسیده است و به زودی مرحله دوم در انجام تحقیقات قضایی و مشخص‌سازی عوامل دخیل در کشته و زخمی شدن مردم عراق و تحویل آنها به دست عدالت شروع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مرجعیت در گذشته و حال همواره نشان‌دهنده نقاط ضعف و کاستی در راستای منافع عمومی بوده است و همیشه به خاطره آینده میهن عزیزمان و یکپارچگی و سلامت اراضی و کرامت مردم نسبت به فرجام مخاطره‌آمیز امور در نتیجه سیاست‌های اشتباه هشدار داده است.

نخست وزیر عراق در پایان اظهار کرد: با مرجعیت حکیم و ملت‌مان عهد می‌بندیم که به پیمان‌مان وفادار بوده و در مسیر اصلاحات ثابت‌قدم باشیم و منافع وطن را مقدم شمرده و حقوق مردم را به عدالت پاس داریم و در راه حق از سرزنش ملامت‌گران نهراسیم.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها