سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در جلسه امروز این کمیسیون گفت که در حال حاضر اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال شده است.

اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال شده است

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر ارتباطات برای بررسی تهدیدات امنیتی فضای سایبری کشور برگزار شد آقای آذری جهرمی گزارشی از روند پیشرفت و توسعه شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد و به موضوع سپر دفاعی یکپارچه در فضای سایبری کشور پرداخت. همکاران ایشان نیز گزارشی درباره این عملکرد سپر دفاعی برای حفظ امنیت در فضای سایبری کشور ارائه کردند.

وی افزود: آقای آذری جهرمی تأکید داشت که نگاه ما توسعه شبکه ملی اطلاعات است و نیاز داریم که اصول حکمرانی در فضای مجازی را تدوین کنیم. ما بر حاکمیت جمهوری اسلامی در فضای مجازی اصرار داریم. همینطور اشاره شد که از مجموعه 23 جزء لازم برای توسعه زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات 20 جزء مستقر شده و در زمینه‌های دیگر کار برای توسعه شبکه ملی اطلاعات ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این جلسه بر لزوم تقویت جستجوگر ملی و پیام رسان‌های بومی تأکید و اشاره شد در حال حضار اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال است و باید برای توسعه این سیستم عامل از این ظرفیت استفاده کرد.

به گفته وی "نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی ملاحظاتشان را درباره ابعاد مختلف حکمرانی در فضای مجازی ارائه کردند و تهدیدات فضای مجازی اعم از تهدیدات حریم خصوصی و یا تهدیدات مشتمل بر داده‌های کلان کشور را مورد اشاره قرار دادند. انتظار می‌رود وزارت ارتباطات در جهت حکمرانی و حمایت و حفاظت از داده‌های کشور و حریم خصوصی استفاده کنندگان از فضای مجازی نهایت تلاش را داشته باشد."

عمویی در پایان گفت: در این جلسه ادامه مواد طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • مرتضی
    0

    فقط یه زحمتی بکشین اون متن ساخت چین رو پاک کنید از روش که ضایع نشین خخخخخ

  • امیر
    0

    کیش رو دادیم سیستم عامل چینی گرفتیم

  • بی نام
    0

    هههههههههههههه....

  • ارر
    0

    از قیافش معلومه اندروید بلد است

  • akbar
    0

    خدا به بعضیها پول و پارتی میده قیافه و عقل نمیده

  • ش
    0

    فراموش کردن مزیتی نسبی کشور باعث شده دیوار بلندی دورتادورمون بکشیم و ادعای متمایز بودن کنیم . درحالیکه واقعا منزوی هستیم و این اصلا خوب نیست . شاید اگر انرژی و توانمون را در سایر رشته ها میگذاشتیم موفق تر بودیم و دیگران هم محتاج تخصص ما! ولی متاسفانه الان دنیا بدون ایران راحتر و امن تره!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها