نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد:

با آیت الله سیستانی درباره انتخابات زودهنگام صحبت کردم

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق اعلام کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق را با آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی‌قدر این کشور مطرح و با وی در این باره گفت و گو کرده است.

با آیت الله سیستانی درباره انتخابات زودهنگام صحبت کردم

«جنین پلاسخارت» امروز (یکشنبه) و بعد از پایان دیدارش با مرجع عالی‌قدر عراق در نجف اشرف، به خبرنگاران گفت که آیت الله سیستانی به برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق در موعد تعیین شده آن (ششم ژوئن آینده / نیمه خرداد 1400) دعوت کرده است.
به گفته وی، مرجع عالی‌قدر عراق همچنین از دولت این کشور خواسته که پرونده‌های بزرگ فساد را بازکرده و عوامل آن را بازخواست کند و همچنین بر ضرورت حفظ اعتبار دولت با جمع‌آوری سلاح غیر مجاز و سلطه بر گذرگاه‌های مرزی و حفاظت از حاکمیت ملی و عدم دخالت در امور داخلی عراق تاکید کرده است.
نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق امروز با آیت الله سیستانی مرجع عالی‌قدر عراق در دفترش در نجف اشرف دیدار و گفت وگو کرد.
پلاسخارت به عنوان نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق، تنها مقام بین‌المللی است که آیت الله سیستانی حاضر است با او دیدار و گفت وگو کند.
نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق پیش این در بحبوبه اعتراضات اجتماعی اکتبر 2019 تا فوریه 2020 در یازدهم نوامبر 2019 با آیت الله سیستانی دیدار کرده و پیرامون اوضاع عراق با او بحث و گفت وگو کرده بود.
این مرجع عالی‌قدر عراق در آن برهه از مهمترین حامیان اعتراضات مسالمت‌آمیز برای ایجاد تغییر و انجام اصلاحات در کشور بود و از تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز خواست که خشونت‌گرایان را از صفوف خود دور کنند و بر مطالبات به حق اصرار ورزند.

پلاسخارت با بیان اینکه آیت الله سیستانی از نظر سازمان ملل ارزش بالایی دارد، گفت که این مرجع عالی‌قدر شهروندان را به مشارکت گسترده در انتخابات آینده فراخوانده است.
نماینده دبیرکل سازمان ملل گفت: تاخیر در برگزاری و یا برگزاری آن بدون فراهم کردن همه شروط لازم برای موفقیت انتخابات، مخاطرات بزرگی به دنبال دارد.
وی ادامه داد که آیت الله سیستانی از دولت عراق خواسته است که توانمندی نیروهای امنیتی را بهبود بخشیده و عوامل جرائم قتل و ترور را شناسایی کند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها