روزنامه‌نگار زن انگلیسی در همبستگی با زنان محبوس، دعوت عربستان را نپذیرفت

یک روزنامه‌نگار زن انگلیسی که اصالتا لبنانی است، دعوت ریاض برای حضور در یک همایش را در راستای همبستگی با زنانی که به دلیل عقاید خود در عربستان بازداشت شده‌اند، رد کرد.

روزنامه‌نگار زن انگلیسی در همبستگی با زنان محبوس، دعوت عربستان را نپذیرفت

زهرا حنقیر با انتشار توییتی اعلام کرد، دعوت همایش "Women۲۰" برای مدیریت نشست‌های این همایش را که ماه آتی میلادی در عربستان برگزار خواهد شد، رد کرده است.

حنقیر توییت کرد: دعوت را نپذیرفتم چرا که با مدافعان حقوق زنان در عربستان و خارج آن از جمله لجین الهذلول که هنوز در زندان است، همبستگی دارم.

این روزنامه‌نگار انگلیسی در ادامه توییتی از لینا الهذلول، خواهر لجین را بازنشر کرد که در آن نوشته بود والدینش ماه گذشته میلادی با لجین ملاقات کرده و تاکید کردند که او مدت شش روز است دست به اعتصاب غذا زده و به همین دلیل از دیدار با خانواده منع شده است.

همایش "Women۲۰" (زنان ۲۰) متعلق به گروه بیست بوده و هدف از آن تدوین و اعلام سیاست‌هایی است که برابری میان زن و مرد را تقویت و تمکن اقتصادی را برای زنان محقق کنند.

طبق گزارش سازمان‌های حقوقی، عربستان سال‌هاست ده‌ها فعال زن را بازداشت کرده و بدون ارائه هیچگونه مدارک واقعی آنها را به جاسوسی متهم کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها