عضو جمعیت الوفاق بحرین:

عادی سازی با اسرائیل روز سیاه تاریخ بحرین است

یکی از نمایندگان فراکسیون مستعفی الوفاق بحرین اعلام کرد، آنچه که برای عادی سازی میان اسرائیل و بحرین رخ می‌دهد، تاریخ سیاهی در بحرین است.

عادی سازی با اسرائیل روز سیاه تاریخ بحرین است

علی الاسود اعلام کرد که نظام بحرین تصمیمات خود را به تنهائی و با تک‌روی اتخاذ می‌کند.

الاسود تصریح کرد: مسئولان در بحرین علیه اصول و به دور از موضع ملت خود شوریده‌اند. آنچه که رخ می‌دهد، تاریخ سیاهی در کشور ما است.

وی ادامه داد: مسئولان بحرینی هیچ فایده‌ای از این اقدام نخواهند برد و آنها با اکثریت ملت در حال رویارویی هستند. موضع اصولی ما در مورد حق فلسطینی‌ها، آزادسازی کامل اراضی‌شان از اشغالگر است.

در همین حال، جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که موضعگیری آل خلیفه درخصوص عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی در واقع موضعگیری از سوی دو طرفی است که در این زمینه از مشروعیتی برخوردار نیستند. حاکمیت بحرین برای امضای توافقنامه‌ای با صهیونیست‌ها مشروعیت ندارد و این رژیم غاصب در واقع رژیمی غیرقانونی است. توافق میان حاکمیت استبدادی بحرین و دولت دشمن صهیونیستی خیانت بزرگی به اسلام و هویت عربی است.

همچنین در این بیانیه تاکید شد: مردم بحرین در تمامی گروه‌ها و تشکل‌های دینی، سیاسی، عقیدتی و اجتماعی در پایبندی به فلسطین اتفاق نظر داشته و با رژیم صهیونیستی مخالف هستند. عادی‌سازی با رژیم دشمن صهیونیستی در واقع تضادی آشکار با خواست مردم بحرین بوده و به منزله شوریدن علیه باور اصلی آنها در مخالفت با اشغال فلسطین است.

از سوی دیگر، جمعیت بحرینی "مقابله با عادی سازی با دشمن صهیونیستی"، توافق بحرین با این رژیم را محکوم کرد.

این جمعیت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق گامی در مسیر رقابت شدید در منطقه عربی است که در حق اصول اساسی امت و موضع اصولی در قبال مساله مرکزی، کوتاهی می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این گام، بیانگر موضع مردم بحرین که حامی مردم فلسطین است، نمی‌باشد. دولت بحرین و نه مردم کشور، مسئول این اقدام هستند.

فعالان بحرینی در پایگاه‌های اجتماعی با هشتگ "مخالف عادی‌سازی هستیم، فدای فلسطین می‌شویم"، مخالفت خود را با عادی سازی اعلام کردند. آنها کمپین گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برای مخالفت خود با خیانت به فلسطین به راه انداخته‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها