فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ارتش:

۶۵ درصد سربازان ارتش باید آموزشهای مهارتی را ببینند

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ارتش گفت: امسال ۶۵ درصد سربازان ارتش باید آموزش مهارتی را طی کنند،خوشبختانه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد سربازان ورودی نیروهای مسلح دارای مهارت هستند.

۶۵ درصد سربازان ارتش باید آموزشهای مهارتی را ببینند

سردار سید مهدی فرحی در دیدار با فرمانده ارتش اظهار کرد: روز شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۲ به همراه سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و امیر محمودی معاون اجرایی و مسئول مهارت آموزی ارتش و دیداری داشتیم.

وی افزود: در این دیدار خطاب به فرمانده ارتش گفتم که امسال ۶۵ درصد سربازان ارتش باید آموزش مهارتی را طی کنند؛ با توجه به مسئله و مشکلاتی که در رابطه با تحقق برنامه‌ها به وجود آمده است، برنامه‌های ابتکاری از جمله آزمون‌های ادواری و مهارت در محیط واقعی کار پیش‌بینی شده است.

در سال ۱۴۰۱ همه سربازان باید یک تخصص را آموزش ببینند

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی گفت: خوشبختانه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد سربازان ورودی نیروهای مسلح دارای مهارت هستند که از آن‌ها آزمون گرفته شده و مدرک به آنها اعطا می‌شود و همچنین با مجوز صادره، کارگاه‌های واجد شرایط نیروهای مسلح به عنوان محیط کار واقعی به رسمیت شناخته شده و افراد شاغل در آن‌ها می‌توانند گواهی مهارت آموزی بگیرند.

سردار فرحی خاطرنشان کرد: تا کنون بالغ بر ۲۸۰۰ کارگاه ارتش ثبت شده است؛ در سال ۱۴۰۱ همه سربازان باید حداقل یک تخصص را آموزش ببینند و حداقل ۳۰ درصد از سربازان منقضی خدمت باید به اشتغال برسند و در این راستا سامانه ماهرسان طراحی شده است که سرباز در پایان خدمت وارد این سامانه شده و با رصد، هدایت، حمایت و تسهیل گری آن شاء الله به اشتغال برسد.

امیر موسوی: اجرای مهارت آموزی در ارتش از مأموریت‌های اصلی ما است

وی ادامه داد: فرمانده کل ارتش امیر موسوی در این دیدار گفتند که مهارت آموزی سربازان کار بسیار مهمی است و از آنجا که مطالبه مقام معظم فرماندهی کل قوا است، برای ارتش جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع جز مأموریت‌های ارتش است و این‌طور نیست که مهارت آموزی جز مأموریت‌های کم اهمیت ما تلقی شود بلکه این موضوع مثل سایر مأموریت‌ها جز مأموریت‌های اصلی آجا بوده و آجا به این موضوع اعتقاد دارد.

سردار فرحی خاطرنشان کرد: امیر موسوی تاکید داشتند که دشمنان و معاندین سربازی را مورد هجمه قرار داده و به دنبال تضعیف آن هستند که آجا برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کرده است اما مسئله سربازی برای ما (ارتش) آنقدر اهمیت دارد که ما برای مدیریت و هدایت آن قرارگاه حضرت علی اکبر علیه السلام را تشکیل داده‌ایم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها