روزنامه اطلاعات:

چقدر فرق است میان رفتار امام جمعه ملارد با رفتار حدادعادل و پناهیان

روزنامه اطلاعات نوشت: امام جمعه ملارد، پس از آگاهی از اصل ماجرای تأخیر در اتمام بیمارستان ملارد، رفتاری از خود بروز می‌دهد که از چنین جامه‌دارانی هماره انتظار داشته‌ایم؛ قبول اشتباه، توضیح و اعتذار.

چقدر فرق است میان رفتار امام جمعه ملارد با رفتار حدادعادل و پناهیان

رند یا رندانی به امام جمعه ملارد کرج خبر می‌دهند چه نشسته‌اید که فرزند وزیر کنونی بهداشت در منافع پروژه‌های عمرانی و بهداشتی این منطقه دست دارد و یکی از علل تأخیر در اتمام بیمارستان ملارد وجود همین آقازاده است.
او هم که یکی از رسالت‌های خود را طرح مسائل و مشکلات منطقه و نیز بیان خواست‌ها و مطالبات مردمی از جمله افشای مفاسد اقتصادی می‌داند در خطبه‌های نماز به این مسأله ورود می‌کند. وزیر بهداشت اما به جای پرخاش و دادن اطلاعیه و تهمت و جنجال و فضاسازی، نامه‌ای به دستگاه قضا می‌نویسد و ضمن تکذیب می‌خواهد که در این مورد تحقیق صورت گیرد که اگر درست است، فرزند خطاکار مجازات و اگر نادرست است با مفتری برخورد و اعاده حیثیت صورت گیرد.

امام جمعه، البته نه مثل بسیاری دیگر که خود را مستغنی از هر پاسخ و جواب می‌دانند، پس از آگاهی از اصل ماجرا و اینکه عده‌ای به قصد شیطنت یا هر نیت دیگری اطلاعات نادرستی به او داده‌اند، رفتاری از خود بروز می‌دهد که از چنین جامه‌دارانی هماره انتظار داشته‌ایم؛ قبول اشتباه، توضیح، اعتذار و از همه مهم‌تر ذکر این جمله که اگر از وزیر نامه‌ای مبنی بر قبول و حلالیت نبینند خود را از شمول عدالت خارج می‌دانند و چون شرط امامت عدالت است، این مسئولیت را به دیگری می‌سپارند. وزیر اما با سپاس از این برخورد، اعلام می‌کند که هیچ تکدری دیگر ندارد و دوست‌تر می‌دارد که ایشان همچنان به ارشاد و وعظ بپردازند.

اما چرا این ماجرا به مذاق بسیاری از مردمان و از جمله اهالی رسانه و حتی فعالان عرصه فرهنگ و دین خوش آمد؟ مگر قرار بود جز این باشد؟ و مگر دین و اخلاق جز این می‌گویند؟… خیر، جز این نمی‌گویند و رفتار اخلاقی و دینی همین است اما چون فرهنگ عذرخواهی و حلالیت طلبیدن متأسفانه بخاطر کج رفتاری‌های برخی داعیه‌داران دین و انقلاب که خود را فراتر از جایگاه عذرخواهی و حلالیت‌طلبی می‌دانند، بسی کمرنگ شده است؛ چنین حرکاتی عجیب می‌نماید. مگر کم دیده‌ایم صاحبان وعظ یا خطابه یا تریبون یا رسانه که بسی تهمت زدند و دل آزردند و حتی آنگاه که به نادرستی تهمت و خبر و گزارش و انتقاد خود پی بردند از یک عذرخواهی کوتاه و مختصر دریغ کردند؟ که اگر این ترس از خدا و قیامت و حتی‌ ترس از رواج بی‌اخلاقی و بی‌انصافی و بی‌مروتی و بی‌معرفتی، در همه ما بود و بیشتر از همه در میان واعظان و مقامات و منبرداران و حاکمان و مسئولان وکارگزاران و اصحاب رسانه و تریبون داران این کشور،(یا حداقل اگر به قدر کافی و محسوس بود) جامعه اخلاقی تر و بهتری می‌داشتیم و از همه مهم‌تر، اقتصاد و فرهنگ و بازار کار و تجارت و رسانه‌ها و روابط اجتماعی آدم‌ها حال و روز بهتری پیدا می‌کرد و جامعه اخلاقی‌تری می‌داشتیم که در آن شایعه پراکنی و تهمت‌زنی و غیبت این همه سهل و آسان نمی‌شد و حلالیت طلبی و عذرخواهی این همه سخت و دشوار نبود. این ماجرا اما پای یک ضرورت عینی را برای ده‌ها و صدمین بار جدای پرهیز از شایعه و تهمت و غیبت به میان آورد و آن ضرورت توجه به عنصر شفافیت و استقبال از آن است که هرچه بیشتر وعینی‌تر و واقعی‌تر و عادلانه‌تر و بی‌طرفانه‌تر باشد، اعتماد بیشتری می‌آفریند.

وقتی به زیبایی این دوبرخورد و نامه‌های رد و بدل شده پی می‌بریم که آن را با برخوردهایی که در ماجرای مصاحبه دکتر فتاح با صداوسیما و واکنش‌های تندی که با آن شد به ویژه نامه جناب حداد و نیز سخنرانی و پاسخ خطیب نام آشنا جناب پناهیان در مورد منزل و خرید زمین سعادت آباد و مسائل مطرح شده پیرامون آن مقایسه می‌کنیم و تفاوت و تأثیرات این ماجراها را از منظر می‌گذرانیم.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • بینام
    0

    خیلی فرق داردطرزرفتاروگفتاراین امام جمعه باحدادوپناهیان. وحدادعادل وپناهیان خودشان راآقابالاسرمردم وکشورمیدانندوباخودمیگویندماهرکاری بخواهیم بایدانجام بدهیم

  • احمدی
    0

    بله ایشان یک روحانی واقعی هستند که به سیره ائمه عمل می‌کنند

  • احمد اسلامی
    0

    جالبه هیچ مقامی هم با ريالایون برخورد نکرد. میدونین چرا ؟؟!! چون همشون سر یک سفره هستن

  • خاتم
    0

    احسنت به این روحانی فرهیخته و آن وزیر میلیاردر

  • علی حسینی
    0

    سلام چون در این قضیه ثابت شد حق با ایشان نبود اما در زمینه استاد پناهیان حق کامل با ایشان است و باید از حقوق خود دفاع کنند

  • توهین
    0

    امام جمعه میخواهد زندگی کند..ولی آن آقایان میخواهند حکومت کنند .و کاسه لیسی کنند .تا چهار روز بیشتر زنده بمانند

  • حسن
    0

    تمام روحانیون در ایران آزاده هستند

  • اطلس
    0

    به روزنامه اطلاعات باید گفت برو بابا زررررررررررشک!!!

  • علی خادمی
    0

    سلام بنده اهل لرستانم افتخار اشنایی با حاج اقا حسینی زمانی که امام جمعه شهرستان دلفان (نوراباد) را داشتم و دارم همون زمان هم به نحوی عمل میکرد که واقع محبوب قلب های تمام مردم دلفان شده بود هنوز که هنوز است همه مردم و جریان های فکری و سیاسی به نیکی از ایشان یاد میکنند من خودم معتقدم این سید واقعا در جایگاه امام جمعه ای در کشور ((بی نظیر)) است.

  • داروغه
    0

    لعنت بر روسیه تفرقه بنداز

  • قلندر
    0

    این مملکت باید مثل اوایل انقلاب به دست و نظارت سپاه پاسداران اداره شود پاکترین انسانها در این لباس خدمت میکنند.آنها اگر میدان دار شوند مملکت درست میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها