سخنگوی قوه قضاییه:

اکبر طبری به ۳۱ سال حبس محکوم شد/ محکومیت به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: اکبر طبری به ۳۱ سال حبس محکوم شده است. او همچنین گفت که بیژن قاسم زاده-بازپرسی که تلگرام با دستور قضایی او در ایران فیلترشده است- به جرم دریافت رشوه، به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

اکبر طبری به ۳۱ سال حبس محکوم شد/ محکومیت به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت

غلامحسین اسماعیلی با اعلام صدور رای پرونده اکبر طبری گفت: طبری در این پرونده ۱۰ عنوان اتهامی داشت. او در دو عنوان اتهامی تبرئه و در هشت مورد دیگر دادگاه در چارچوب قوانین، مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده است.

وی افزود: رای هنوز غیرقطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: طبری بابت تشکیل شبکه ارتشا به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال محکوم شده است.

اسماعیلی یادآور شد: بعد از برگزاری جلسات متعدد دادگاه کیفری یک استان تهران و استماع مدافعات متهمان و وکلای آن‌ها نهایتا، دادگاه رای خود را در مورد پرونده اتهامی اکبر طبری صادر کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از تصمیم گیری دیوان عالی کشور توضیحات بیشتری را ارائه خواهم کرد، گفت: از آنجاییکه برابر ضوابط و مقررات قانونی در فرآیند رسیدگی به پرونده، مجوزهای قانونی برای انتشار جزییات جلسه دادگاه و موارد اتهامی اعلام شده بود مجاز هستیم که محکومیت صادره از ناحیه دادگاه را نیز اعلام نماییم.

اسماعیلی افزود: مجموعا طبری به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است. علاوه بر آن این فرد به حدود ۱۷۹ میلیارد ریال جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده نیز محکوم شده است.

اسماعیلی افزود: اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

وی افزود: در عنوان دوم اتهامی تحت عنوان پولشویی، اکبر طبری به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی؛ در ارتباط با ضبط اموال ناشی از ارتشا در پرونده فهرست بلند بالایی است که اقلام مهم آن را اعلام می‌کنم. سه دستگاه آپارتمان مسکونی واقع در برج روما در کامرانیه تهران، یک واحد به مساحت ۶۳۳ متر، واحد دیگر به مساحت ۳۸۸ متر و واحد سوم به مساحت ۳۸۰ متر که حکم ضبط آنها صادر شده است؛ همچنین یک واحد آپارتمان در یکی از برج‌های مجلل واقع در خیابان پاسداران به مساحت ۶۳۳ متر از ناحیه دادگاه مورد ضبط قرار گرفته است.

اسماعیلی یادآور شد: ۵ قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به یک باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلایی مجللی در آن ساخته شده است که مورد ضبط قرار گرفته است. یک قطعه زمین مشجر به مساحت ۱۶۷۵ متر در نجارکلای لواسان نیز مورد ضبط قرار گرفته است. همچنین یک وحد آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر در بلوار کریم خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم خان زند به عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشا است که از ناحیه دادگاه حکم به ضبط آن‌ها صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد:‌ در مورد ۸ عنوان اتهامی دیگر این متهم در دو مورد تبرئه شده و در مورد ۶ مورد دیگر به تناسب عناوین اتهامی دادگاه در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی حکم به مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده که به جهت اختصار در مطلب از بیان یکایک موارد اتهامی و محکومیت‌ها اجتناب می‌کنم؛ در صورتی که این دادنامه قطعی شود،‌ مجازات اشد قابل اجراست که مجازات اشد همان ۳۱ سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشا و جزاهای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی بیان کرد: برخی از متهمان دیگر پرونده را هم اشاره می‌کنم؛ فرهاد مشایخ به جرم مشارکت در تشکیل شبکه ارتشا با لحاظ مساعدت و همکاری که در کشف جرم داشته و با تخفیفات مورد نظر دادگاه به ۱۵ سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شده است. رسول دانیال زاده فرزند حسینعلی به جرم مشارکت در تشکیل شبکه ارتشا به لحاظ اینکه پس از تشکیل پرونده به کشور بازگشت، دادگاه در مورد ایشان تخفیفاتی را لحاظ کرده به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. بیژن قاسم‌زاده به جرم دریافت رشوه به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشا و جزای نقدی محکوم شده است.

اسماعیلی ادامه داد: حمیدرضا علیزاده دیگر متهم پرونده نیز به ۱۰ سال حبس تعزیزی و ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه محکوم شده است.

وی تاکید کرد: رأی صادر شده برای بخشی از پرونده است و بخش دیگر مفتوح است. بخشی هم برای متهمان خارج از کشور است که کارشناسان در دادسرا مشغول تکمیل تحقیقات هستند و به دادگاه ارسال خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضاییه نیز درباره جزئیات حکم پرونده اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه اعلام کرد:

اکبر طبری بر اساس حکم دادگاه کیفری یک استان تهران، مجموعا به ۵۸ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز حبس و قریب هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

بر اساس حکم صادره از ناحیه دادگاه کیفری یک استان تهران، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه در این پرونده مجموعا به ۵۸ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز حبس و قریب هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

در صورت قطعی شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اشد که سی و یک سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و جزای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی است، قابل اجرا است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 101
  • ۰
    0

    ۳ ماه دیگه تو ویلای بابلسرش سوت بلبلی میزنه و به ریش ما که رفیق نداریم میخنده

  • حامد
    0

    چطور بقیه مفسدین اقتصادی امثال سلطان سکه و قیر و ... رو اعدام کردید چرا این یارو رو اعدام نکردید ؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حامد جان این بابا اینقدر درشته زورشون بهش نمیرسه به جایی وصله که هزار سال دیگه دستشون به عباش نمیرسه

  • ایرانی
    0

    زندان برای این افعی ها هتل است . راست گفتند چاقو دسته خود را نمی بره . بعد از مدتی عفو مخوره می شه مشاور ... بیچاره قاضی منصوری!!!!!!

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      0

      نقش منفی که در بدبینی مردم ایجاد کرده بدلیل جایگاه حقوقی که داشته است با مجازاتش متناسب نیست ، یداله فوق ایدیهم

  • کاربر ناشناس
    0

    لبیک یاخامنه ای دروبربرادربزرگواراسماعیلی واقعا مردی سپاس

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      درود بر فرزند وزیر بهداشت

    • دومان
      0

      ظلم پایدار نیست و توی مزدور روزی جواب خواهی داد ....به زودی . طوفان نزدیک است

  • حمید رضا
    0

    دو یا سه سال دیگه دهه فجر عفو و سپس ازادی چه حق هایی به خاطر امثال این زالو ها که پایمال نشده ،چه ناحق حکم برائت به دستور این اقا اعمال فشار نشده اینم از رای صادره طرف ۳ تا باتری ماشین دزدیده بخاطر هزینه هاش ۲ سال زندان !!!!

  • علی
    0

    آیا طبری که اینهمه تخلف کرده بعنوان مفسد اقتصادی نباید اعدام میشد و حکم حبس 31 سال اونوقت حکم این شخص با دختری که کشف حجاب کرد و به 20 سال محکوم شد مقایسه کنید . آیا این عدالت است؟ خودم مخالف کشف حجابم چون طبق قانون حجاب اجباریه ولی مفسده این کجا و آن ئکجا تفاوت از زمین تا اسمان است

    نظرات شما -
    • kamali
      0

      کدوم دختر کشف حجاب کرده 20 سال زندان براش بریدن! کسانی که کشف حجاب کردن بعد چند ماه یا مدتی بعد آزاد میشن و بعدهم میرن اروپا برای گرفتن ویزای شنگن و گرین کارت. 20سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!فقط برای کشف حجاب 20 سال خب بگو کیه ؟

  • سجاد شاکریان
    0

    باز میارزی دزدی کنی سی چهل سال زندگی کنی و سی سال هم بری زندان یه صد ملیاردی هم ازت برگردونن خیلی مزخرف بود حکم قاضی دست کج چند برابر باید بزرگتر بشه مجازاتش عجب حکمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • استاد دانشگاه
    0

    بفاصله دو سال 4 تا عفو بخوره میاد بیرون ( البته فکر کنم هر یک هفته هم ده روز بره مرخصی از سلول لاکچری اش. دو خط موبایل لپ تاپ پرینتر تلویزیون ال ای دی 55 اینچ یخچال ساید 40 لیتری اجاق گاز ایتالیایی با فر و ....) بعدشم فقط اجاره یکی از پنت هاوسهاش را بخوره تا 1000 سال دیگه مشکلی نداره دادا جریمه مالیش را هم دوستان لواسانی اش ظرف مدت کمتر از 10 دقیقه پرداخت می کنند. عدالت ؟!!!!!

  • ایرانی
    0

    ما میگیم زتدان شما هم بگید زندان بعد سدا وصیما یک گزارش از هتل تهیه میکند .

  • زرین دشت
    0

    این همه سر و صدا قوه قضاییه برای همین واقعا خجالت اور است و دو سال دیگه عفو می خوره یک روز خودش مریضه یک روز زنش همش میره مرخصی قوه قضاییه کلا فاسد است

    نظرات شما -
    • دانا
      0

      فوقش برای درمان با آقای بقایی یک مسافرت می روند.

  • بهلول
    0

    31سال نشه یهو 31روز .بیست سال رشوه خواری باند بازی درقوه قضایی توسط دوستانش. محبت بزرگی کردند

  • مری
    0

    اینکه چند برابرسلطا ن سکه دزدی کرده بوددزدواقعی ابن بوداینجاست که ادم به عدالت تواین حكومت شک میکنه

  • دومان
    0

    حداقل دو بار اعدام باید شود اولی بخاطر رشوه و رباهایی که خورده دوم به خاطر منسبی که داشته و این کاراهاروکرده . نفرین ابدی بر ریشه که در خلا است ننگ ما ....ما ...ظلم پایدار نیست و طوفان در راه.

  • داروغه
    0

    چند روز دیگه می یاد مرخصی از زندان فرار میکنه میره پیش خاوری

  • شهروند۱
    0

    دل آدم برای اون بدبختی که برای سکه ۴ میلیونی اعدام شد میسوزه ، قسمتی از دادگاه طبری را همه دیدن با پر رویی و گستاخی جواب قاضی را میداد ، هر کس دیگه ای بود اعدام میشد ، اما ایشون طبریه ، طبر ، طبر

  • عباسی
    0

    خخخخخ زندان ؟ منظورتون همون هتل 5 ستاره ست دیگه؟

  • به فنا رفته عمرمون
    0

    کجای این حکم عدالت هست،40بار حکم اعدام حقشه.

  • داروغه
    0

    این حکم عادلانه نیست و باعث فساد بیشتر در قوه قضائیه میشه ۲هزار میلیارد برده حالا میخواد صد میلیارد پس بده بعد یکی دوسال هم عف میخوره تازه میشه برای بقیه الگوی موفقییت .سریعاعدامش کنید در حضور مردم

  • اکبر
    0

    من نگران حالشم ولی اطمینان دارم انشاالله ۳۱روز دیگه آزاد میشه !

    نظرات شما -
    • دانا
      0

      یا در زندان خودکشی می کند(ما هم باور می کنیم!؟) یا اگر توانست زنده به کانادا برود ، زنده می ماندو به ریش همه ی ایرانیها می خندد.

  • رضا
    0

    دریغ از اعدام یکی از مفسدین متصل به یوانسالار نظام در حالی که برای انواع مفسدین شامل سلاطین و شبه سلاطین و جوجه سلاطین که به دیوان سالاری نظام وصل نبودند حکم اعدام صادر شد. تسلیت به پیشگاه ملت عزیز بخاطر دم خروس رای صادر شده برای آقای طبری.

  • رضا
    0

    طبری که یک مفسد اقتصادی است اعدام نمیشه و احتمالا چند سال بعد هم عفو میخوره آنوقت کشتی گیر مملکت سریع اعدام میشه

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      من هم معتقدم سزای طبری بخاطر سواستفاده از جایگاهش باید سخت تر می بود ولی این قضیه به اون کشتی گیر که قتل کرده ربطی نداره. او قتل کرده و مجازاتش هم مشخصه. قصاص نفس

  • کاربر ناشناس
    0

    آفتابه دزد رو اعدام میکنن. حداقل مجازات او اعدام بود وبریدن زبانش

  • کاربر ناشناس
    0

    ببخشید چشمم درست ندید حبس ایشان ۳۱ سال است ۳۱ روز اگرکسی میدونه بهم جواب بده شاعر خیلی زحمت کشیده تایک شعر گفته ٪ من اگر سیبی از این باغ بچینم دزدم ٪ تواگر باغ همش غصب کنی مسلأت است

  • عدل علی ام آرزوست
    0

    احسنت به این رای معلوم بود از اولش خیمه شب بازیه. مردک 40 سال اینهمه تو دستگاه عدالت کثافتکاری کرده و خیلی ها شم رو نشده ،حالا فقط31 سال حبس . اونهم کی داده کی گرفته.بعد از یه مدت مرخصی و بعدش کار در بیرون زندان و بعد هم عفو و بعدش انشالله زیارت کانادا. یاد حکم برادر اقای رفیق دوست افتادم که به خاطر اختلاس 123 میلیاردی (یک میلیارد دلار آن موقع)حبس ابد محکوم شده بود بعد از یکماه وقتی نمایندگان از زندان بازدید کردند دیدن نیست .پرسیدن کجاست؟رییس زندان گفت چون تخصص تجاری داشت مسئول خرید زندان کردیم . وحالا بپرسین رفیق دوست کجاست؟ مملکت شده بهشت دزدان و اختلاسگران از ایت الله رییسی می خواهیم حتما خودشان به پرونده ورود کنند بنازم به این طبری که توحبس هم کارهاشو خوب بلده انجام بده

    نظرات شما -
    • دانا
      0

      به تایید خودتان عدل علی آرزوست.طبری که می گفتند از منافقین بوده ،نفوذی شده و بعد اتهاماتی که مطرح شد ،فکر کنم از زم بیشتر مستحق است که خائن به مملکت بنامیم.البته این بازی سیاسی که برای انتقام از تیم حریف اتهام بزنند یا دستش را رو کنند سناریوی قدیمی است.در دوره های مختلف از طریق دو جناح سیاسی چند بار اجرا شده است.امام علی علیه السلام کجا و آقای رییسی کجا.

  • نوید افکاری
    0

    #نوید_افکاری

  • arad
    0

    این حکم ناعادلانه بود مفسد اقتصادی حکمش اعدام است

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      اگه قرار باشه اعدام باشه عزیز ،دزدای کوچک باید دستشون چیز بشه ، مزاحمان نوامیسم حکمش اعدامه ، اینی که شما میگی و ادامش من گفتم میشه مجازات اسلامی ، البته مزاحمت نوامیس منطورم تجاوز بود، خب عزیزم ، سوا کن جدا کن نداریم درهمه ، بنظرت الان جامعه ما اسلامی اداره میشه ؟ ک انتظار حکم اسلامی داریم؟ اینجاها اسلام خوبه ؟ نه عزیزم بزار ایرانی زندگی کنیم ، برو تاریخ ۴۰۰۰ سال گذشته ایرانو بخون ، پره از این بی عدالتی ها ، یا حق ،

  • حاج کاطم
    0

    میخوام اعتراف کنم اونوقتایی که تازه سیم کارت ایرانسل اومده بود من یه کد الکی دادم و دو هزار تومان دقت کنید تومان نه ریال از شرکت ایرانسل اختلا۳ کردم .تقاضا دارم من را ب عنوان مفسد فی الارض اعدام کنید تا امنیت به جامعه برگرده مدیون خدا و پیغمبرید مرا به پنجاه سال حبس محکوم کنید آخه میترسم رفیقام کم کم ۵۰ سال حبسو به پنج سال کاهش دهند ، البته الان اکثرا مستاجرن و تواناییشو ندارن ولی من امیدواریم

  • علی
    0

    واقعن خنده داره انتظار فسادزدایی از این کشور بیهوده است نا این انگل‌ها اعدام نشوند همین وضع باقی میمونه چین برای خطاهای بسیار بسیار کمتر بدون محاکمه اعدام میکنه و تمام اموال را ضبط میکنه بهمین خاطر فساد ریشه کن شده این احکام خودش فسادآوره

  • روح اله
    0

    از اول حکم معلوم بود. اعدام مال بیچاره هاست

  • مهیار
    0

    اون کشتی گیر بدبختو به زور ازش اعتراف میگیرن و دو روزه اعدامش میکنن. اونوقت این مال مردم خور عوضی رو با این حکمشون ناز میکنن. بابا جمع کنید این کاسه کوزتونو

  • mojtaba
    0

    با این حکم هایی که دادند صددرصد اختلاس ها و دزدی ها بیشتر می شود چون هیچ کدوم از ایناها حکمش اعدام نبوده و نیست ما ملت ایران خواستار اعدام کسایی هستیم که در بهترین جایگاه ها رشوه گرفتند و اموال مردم رو به غارت بردند

  • مهدی
    0

    من نظرم اینه که این جور داستان ها رو هم به همه پرسی بزارن تا نظر اکثریت مردم رو هم بدونن آخه این پولهایی که خورده شده مربوط به مردم بوده اونا فساد میکنن و جیب هاشون پر از پول میشه اونوقت مردم دوست داشتنی ایران که لنگه اش هیچ جای دنیا پیدا نمیشه هر روز فقیر تر از دیروز از عدالت که خبری نیست حداقل یه فکری به حال ثبات کنن

  • مرادی
    0

    این دوزدهارابایداعدام کرد که اقتصاد فلج کردن اموالش کجاست

  • Mohsenaraghiitip@gmail.com
    0

    فکر کردن گوشای ما مخملیه 31 سال زندان چیه فردا پس فردا فراریش میدن میره یارو 4تا پیام تو تلگرام میده میشه مفسد فی العرض اونوقت این آدم با این همه جرم و دزدی ۳۱ سال زندان به تنهایی اندازه ۱۰ سال بودجه یه کشور اروپایی دزدی کرده

  • کاربر ناشناس
    0

    این بخاطر این هنوز هست که نماد اجرای احکام مفسدان اقتصادی باشند و نماد نوک کوه یخی است. و بقیه پنهان و در امتن باشند و اینقدر به این آقا و خانواده ات تامین و خریدن و اقامت کانادا و ‌‌..‌. که خودش را سپر بقیه کند و بعد از چند محاکمه فرمایشی پولی و دلاری که برگرداننده نمیشود و بعد از مدتی میرود کنار خانواده در کانادا و کنار اموال مردم بیچاره.....

  • کاربر ناشناس
    0

    مفسد اقتصادی غریبه نیستند.

  • داروغه
    0

    دوستان میگم بییان خودمون بکشیمش

    نظرات شما -
    • مهری
      0

      آفرین ؟ روی دعاهای من حساب کنید؟ دعاازمن! نترس بروماهمه با توایم ! داروغه هم هستی کسی کارت نداره! هزینشو کی میده شوهرم میگه مایارانمونو خرج کردیم ببخشید! یه مشورت کن شاید بچها داشته باشند ؟! راستی چندنفرین ؟ نویدم نیست کمکت کنه!!!

  • حسنی
    0

    وقتی خاوری اختلاس کرد و از مملکت فرار کرد رئیس دفتر - ابدارچی - راننده - کسانیکه با او حشر و نشر داشتند همه را دستگیر کردند مسئول دفتر ایشان هم به جرم اگاهی و اطلاع از فرار ایشان و خلافهایی که انجام میداده سالها زندان بودند چرا رئیس طبری یعنی لاریجانی را حتی احضار هم نکردند مگر میشود طبری به تنهایی مرتکب این همه جرم و خلاف بشود و لاریجانی خبر نداشته باشد لاریجانی حتما زرنگ و با کفایت بوده که شده رئیس دستگاه قضا بعد دست راست ایشان این همه جرم مرتکب شود ایشان بی اطلاع بوده جلل خالق مرغ پخته هم خنده اش میگیرد .

  • مریم
    0

    من که تخصصم حقوق جزا نیست. ولی این طبری رو باید اعدام می کردند. والا هیچ کس اعتراض نمی کرد. مرد قانون باشی و اینقددددرررر بی قانون عمل کنی.

  • ایرانی
    0

    خخخخخخ سلام کانادا من دارم میام

  • خوش نشین
    0

    واقعا اعدام هم کمترین حکمی بود که باید برای طبری صادر می شد ،این همه تخفیف این همه ،چشم پوشی واقعا نا امید شدیم از قوه قضائیه

  • تاز45
    0

    بعضی از کسانی که الان نق میزنن که کاش طبری اعدام میشد به نظر من دلشون به حال اقتصاد ما نسوخته بلکه قصد سیاه نمایی علیه قوه قضاییه دارن. دوستان توجه کنید که جرایم اختلاس و اخلال در نظم اقتصادی کشور با ارتشاء و پولشویی متفاوته. اتهامات طبری گرفتن رشوه های کلان در پرونده هایی بوده که به اخلال در اقتصاد کشور منجر نشدن. اقدامات طبری مفاسد کثیف و پلیدی هست که در دستگاه قضایی رخ داده ولی به هر حال مبنای قاضی برای رای دادن نمیتونه سلیقه شخصی و احساسات باشه. کسانی که در زمینه حقوق جزا تخصص دارن میدونن که مجازات این عناوین مجرمانه باهم تفاوتهایی داره و در مجموع طبری به اشد مجازات محکوم شده. اگر توجه کنید شهرام حزایری هم علیرغم اقداماتش به اعدام محکوم نشد چرا؟ چون اعدام کردن مفسد اقتصادی شرایط و ضوابط داره و هر نوع فساد اقتصادی رو نمیشه به اعدام محکوم کرد. قانون حد و اندازه هایی داره که با سلیقه های مختلف نمیشه تغییرش داد.

  • لی لی
    0

    واسه همینه که میگن قانون با احساسات و هیجان متفاوته، رشوه گرفتن یه گناه و مفسده اقتصادیه بزرگه ولی آیا هر چیزی حکمش اعدامه؟؟؟؟؟ مگه الکیه؟؟؟؟ قانون حساب و کتاب داره. ایجاد فساد بزرگ کشوری در وضعیت اقتصادی کشور با منفعتهای شخصی و اموری مثل ربا فرق داره و اینها اصلا و در هیچ کشوری مجازاتهای یکسان نداره

  • رضا988#
    0

    لطفا کسانی که تا تونستن برای روی کار اومدن افکار و ایده هایی که وضع اقتصاد مملکت رو به این روز انداختن تبلیغ کردن و خیلیا رو به گمراهی کشوندن موقع رای دادن، ساکت بشینن و علیه قوه قضاییه عقده گشایی نکنن. رای باید عادلانه باشه و رای عادلانه هم قرار نیست با احساسات ماها همخوانی کامل داشته باشه.

  • نیروگاه
    0

    حالا اگه حکم اعدامشو میدادن یه عده ای دست به قلم میشدنذکه ای داد و ای هوار مسلمونی رو به ناحق اعدام کردن مگه جرمش اخلال در مملکت بوده؟؟؟ مگه رشوه حکمش اعدامه؟؟؟ بعضیا هستن هر کاری که بکتی فقط ایراد میگیرن فقط ایراد، دیگه به نکات مثبت نگاه نمیکنن یا نمیخوان که نگاه کنن. کی میتونست باند طبری رو متلاشی کنه؟؟؟ اینها خودشون رو دست نیافتنی میدونستن ولی شهامتی که الان وجود داره دستگیرشون کرد و سر حاشون نشوند. ولی نمیشه پا رو از حدی فراتر گذاشت، هر جرمی مجازاتی داره و نمیشه چون به مذاق ما خوش نمیاد شروع کنیم به لعن و نفرین و سیاه کردن افکار عمومی

    نظرات شما -
    • دانا
      0

      در صورتیکه قیمت مال یا وجه ماخوذ بیش از بیست هزار ریال نباشد به انفصال موقت از شش ماه تا سه سال و چنانچه مرتکب درمرتبه مدیر کل یا همطراز مدیر کل یا بالاتر باشد به انفصال دائم از مشاغل دولتی محکوم خواهد شد و بیش از این مبلغ تا دویست هزار ریال از یکسال تا سه سال حبس و جزای نقدی معادل قیمت مال یا وجه ماخوذ و انفصال موقت از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد و چنانچه مرتکب در مرتبه مدیر کل یا همطراز مدیر کل یا بالاتر باشد به جای انفصال موقت به انفصال دائم از مشاغل دولتی محکوم خواهد شد. در صورتی که قیمت مال یا وجه ماخوذ بیش از دویست هزار ریال تا یک میلیون ریال باشد مجازات مرتکب دو تا پنج سال حبس به علاوه جزای نقدی معادل قیمت مال یا وجه ماخوذ و انفصال دائم از خدمات دولتی و تا 74 ضربه شلاق خواهد بود و چنانچه مرتکب در مرتبه پایین تر از مدیر کل یا همطراز آن باشد بجای انفصال دائم به انفصال موقت از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. در صورتی که قیمت مال یا وجه ماخوذ بیش از یک میلیون ریال باشد مجازات مرتکب پنج تا ده سال حبس به علاوه جزای نقدی معادل قیمت مال یا وجه ماخوذ و انفصال دائم از خدمات دولتی و تا 74 ضربه شلاق خواهد بود و چنانچه مرتکب در مرتبه پایین تر از مدیر کل یا همطراز آن باشد بجای انفصال دائم به انفصال موقت از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

    • طاها
      0

      خدا خیرت بده. مردم رو فیلم کردن.کاش همین حکم نصف و نیمه هم اجرا میشد. بعد یه هفته که عکسش رو تو زندان انداخت بقیه محکومیتش رو توی ویلاهای شمالش میگذرونه. مردم رو ... فرض کردن

  • صابر
    0

    دو سه بار مشمول عفو میشه ودرکل بیش از ۴ سال تو زندان نمی مونه . بایستی در میدان انقلاب ودر ملا عام ، گردنش زده میشد و درس عبرتی میشد برای همه تا عدلیه چیها حساب دستشون می اومد .

  • میلاد
    0

    واقعا خسته نباشید .یکسری ادما رو به پشیزی اعدام میکنن اینارو هم اینطوری

  • عادل
    0

    عدالت تو کشور موج میزنه گوسفند دزد دستش قطع میشه و اینا‍!!!؟

  • محمد
    0

    اشخاصی بودن اینهمه فسادوزدوبند و حیثیت نظام و قوه قضاییه که نماد سنجش عدالت در یک جامعه هست ضربه وارد نکردن حکم اعدام گرفتن اما طبری چرا نگرفت؟پس این شائبه وجود دارد که بغیر از مسئول قوه قضائیه دراین قوه افرادی هستند که نداشتن که طبری حکم اعدام بگیره

  • کشته مرام علی
    0

    باید اعدام میشد وقتی قاضی دزد باشه باید فاتحه اون نظام خوند عدالت اسلامی نیست باید حق آبروی اسلام ازش گرفت باید حق هایی که ناحق کرده از حلقومش کشیدبیرون اعدام کمترین مجازات این دزد بی صفته

  • ز
    0

    اتفاقا این رای برازنده قوه قضائیه ماست و حق مردم ما بیش از این نیست مردمی که هنوز تغییر رئیس جمهور را رفع مشکلات کشور می بینند نباید به حکم قوه قضا اعتراض کنند که در شان آنان نیست، به جای اینکار بنشینند فکر و رفتار خود را ارریابی کنند که این سال ها چه کار کرده اند،که مستحق این گونه حوادث هستند

  • سلام
    0

    قانون الهی اجرا نمیشه.... جواب خدا رو چی میدین.... قوانین و اجراش ضعیفه و راه رو برای افراد عادی هم باز میکنه تا اونا هم مفسد بشن

  • سبحان
    0

    این طبری توی دستگاه قضا هم رفیق داره؟

  • ابراهیم قاسمی
    0

    نا عادلانه است صد بار اعدام ضبط تمام اموال ودارایی های خودش وتمام خاندانش وتمام همدستانش ورییسش. آگر این مفسد فی الارض نیست پس آفتابه دزد مفسد فی الاض است؟

  • یوسف گوهری
    0

    یک حساب و کتاب ساده ۱_این شخص حق چند نفر رو ناحق کرده؟ ۲_چقدر باید در جایگاه خودش کار مردم رو انجام میداد که نداده؟ ۳_چقدر پول بیت المال و حق مردم رو داده دست مفسد ها و چقدر اونها خسارت زدن به اقتصاد و به مردم بدبخت تو این وضعیت اقتصادی

  • بابک خرمدین
    0

    هیچ این حکم سیاه بازیه یک روز هم به زندان نمیره ....مردم دیگه کارهای این نظام را از حفظ بلدن

  • محمد اسماعیلی
    0

    مقام دولتی خیانت کرده تاوان جرمش ضبط اموال و اعدام میباشد حکمی که صادر شده یا جوری فرار به کاناداو یا عفو میخورد وبه ریش همه مدافعین حرم و انقلابیون میخندد

  • ک.ک
    0

    این حکم عادلانه نیست وباصدوراین احکام روزبروزطبری وطبری هابیسترمیشون عدالت رعایت نشدههههههههههه نه تنهادرموردطبری بلکه دنیال زاده هم همینجور این افرادزالوهای هستن که باکوچکترین فرصت خون مردم میمکننن

  • حسن
    0

    هرچه بگندد نمکش میزنن ،وای از آن روز که بگندد نمک.

  • شامیتی
    0

    کلمه عدالت از اینهمه عدالت رییسی شرمنده شد

  • ليلا
    0

    كاملا مشخص بود كه اين حكم تحت تاثير نفوذ و توصيه و كاملا ناعادلانه داده شده حكم كسي با اين حجم از فساد و اختلاس اعدام ميباشد ما مردم با اين حكمهايي كه قوه قضاييه به چنين افرادي ميدهد كاملا بي اعتماد هستيم و معترض و ميدانيم بعد از چند ماه اين افراد آزاد خواهند شد همانند شبنم نعمت زاده و مديران بانك سرمايه ووو ديگر مفسدين اقتصادي پس نتيجه ميگيريم همه اين دادگاه ها فقط نمايشي و براي سرگرم كردن افكار عمومي ميباشد

  • عبدالرضا سرایی
    0

    دوستان کسی که فساد اداری به این گستردگی دارد و سمت بالای در قوه قضاییه داشته شدیدترین حکم باید صادر گردد به نظرم به سایر متحمان ظلم شده چون وجه نظام و در این سمت خدشه دار کرده ازشهدا خجالت میکشیم

  • ناصر
    0

    با این حکمی که برای طبری صادر شد همه متوجه شدند که رئیسی هم نمیتونه با این فساد سیستماتیک مبارزه کنه ... این آقا خائن بود چون از منصبش سواستفاده کرده بود و جرم خائن هم همه جای دنیا اعدام هست البته چاقو هیچوقت دسته خودش رو نمیبره

  • فرشته
    0

    رفتار طبری در سمت معاون‌قوه قضاییه مصداق مفسد فی الرض بوده و باید اعدام‌میشد.واقعا متاسفم با این حکم‌از آقای رئیسی نا امید شدم.بیچاره اون‌دو نفر سلطان سکه که اعدام‌شدند جرمشون نسیت به طبری خیلی کم‌وزن تر بود.

    نظرات شما -
    • ن
      0

      حال شما ناراحت اون دو نفر هستی یا ناراحت حکم طبری؟؟؟ میشه توضیح بدین؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    کسانیکه نظر اجرا حکم از نظر عدالت میدهند کجایند نظر بدهند!!!!!

  • سجاد خامنه
    0

    حکم تشویقی دادن بهش

  • کاظم
    0

    اینهم از رئیسی تون،این جنایتکار باید بلافاصله اعدام میشد ولی فقط یه حکم الکی بهش دادن خیلی زود میاد بیرون

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      31 سال حبس کمه؟! تو همون حبس میمیره دیگه. دلیلی هم نداره آزاد بشه.

    • یکی از مردم
      0

      حبس کجا بود؟ یکی دو سال دیگه سر از کانادا درمیاره!!! اون عدد 31 هم برای خام کردن من و شماست

  • حسین رشیدی
    0

    دادگاه باید انتقام خانواده هایی که با اعمال طبری و طبری های قوه قضائیه از هم پاشیده شده اند را از مسببین بگیرد و اعدام کمترین مجازات میباشد و باید اموال نزدیکان آنها بررسی و حتی الامکان مصادره شود

  • محسن کاظمی
    0

    بی عدالتی تا کجا؟ اگر یک افتابه دزد بود الان اعدامش کرده بودن ...اقا این حکم نشون میده فساد در کل حکومت ریشه تنیده.وای به حال ما

  • arash
    0

    حکم این فرد زندان «تعزیری» اعلام شده یعنی میشه مدت محکومیت رو خرید ویا اینکه فعلا مجازات حبس اجرا نشه و اگر مرتبه دیگه جرم مشابه رو مرتکب بشه ، مدت حبس به مجازات آتی اضافه بشه خب این که حکمی هست

    نظرات شما -
    • اطلس
      0

      تو اصلا نمیدونی تعزیر یعنی چی، اینا چه تحلیلهاییه آخه؟؟؟؟

    • رضا
      0

      به اون میگن تعلیقی. تعزیری قطعیه و اجرا میشه. سی و یک سال بره زندان عمرش تمومه دیگه.

  • مستانه
    0

    چطور اون دوپسری که آقای طبری برای دزدین 70 هزار تومن اعدام کرده ولی خودش با دزدیدن خونهای مردم مردمی که از فرط نداری زباله گردی میکنن حکمش 30 سال حبس تعزیری که همه میدونن آخرش چیه اینا رفیقای قافله هستن بیچاره مردم عدالت علی خیلی وقته مرده اینا لاف عدالتخواهی میزنن

  • تبر
    0

    امیدوارم در دادگاهی منصفانه محکوم به تکه تکه شدن با ضربات ) تبر) بشوی،،،،هموطن آمین رو با + دادنت اجابت کن

  • آواره
    0

    بهتر از این نمیشه چراغ سبز خوبی است برای دزدی و غارت و به خاک سیاه نشوندن ملت

  • اعظم اسدی
    0

    طبری باید اعدام بشه برای اینکه تمام ملت ایران را بدبخت و بیچاره کرده و حق الناس کرده و خدا ازاین افراد نميگذره وظیفه شماست که به اشد مجازات برسانيدش

  • احمد ن
    0

    دیوار بی اعتمادی روز بروز بلندتر میشه. انگاری دیگه همه از این دستگاه و حکومت قطع امید کردن.اگر ضعف اقتصاد رو به دولت نسبت میدن ضعف سیستم قضا رو به کی نسبت میشه داد.

  • امیرطاها
    0

    ایاجرم این ازکسیکه یک کیلو.مواد ازش میگیرن اعدامش میکنن کمتره؟؟؟ تازمانیکه این و الباقی مفسدین رو سرشونو بالای دار نبینم به قضاییه اعتماد نمیکنم

  • 19
    0

    چند وقت دیگه تو راه شمال شاید تصادف کنه مثل مشایی

  • مهدی
    0

    اعدامش کنید بیشرف را تا درس عبرتی برای همه بشه 31سال حبس ،مسخرس

  • سید مسیح موسوی
    0

    سلام. نا عادلانترین حکمی است که به این مفسد بیشرف خدا نشناس دادند. اگر مفاسده این آدم رو به هر کسی که مقداری حتی به اندازه یک ارزن از قضاوت بداند حتما حکم اعدام میده.در ضمن قاضی این پرونده هم خودش باید محاکمه بشود چون با این همه بینه چنین حکمی صادر کرده

  • Ali
    0

    این حکم مثل بخشش بود=وجود فساد ریشه دار در قوه قضائیه و مملکت=بی اعتمادی مردم

  • ذوالفقار
    0

    چرا ضربات شلاق در حکمش نیست؟؟دردش میاد؟؛؟!؟!؟

  • شادمهر
    0

    اگر نوید افکاری ها یک نفررا کشتند و اعدام شدند اکبر طبری ها یک ملت را کشتند ولی اعدام نشدند

  • فاطمه
    0

    آقای رئیسی چشم امیدمون به شما بود که با این حکم از شما هم نا امید شدیم مگر نه اینکه مجازات دزد قطع دستشه اگه یه دزد معمولی بود بلایی به سرش میاوردین که اون سرش نا پیدا بود که اون دزد فقط به یک نفر لطمه زده بود حالا اینکه این آقا با این دزدیاش یه ملت رو به نظام ومملکت و مسئولین بی لیاقطش بی اعطمادتر کرده واقعا ملت رو چی فرض کردین با این حکمتون من اصلا کاری به اون نوید افکاری ندارم قصاص حقش بوده اون یه نفر رو کشته ولی این آقا چی که دل و روح کل ملت ایران رو کشته واقعا این حکمش فقط همه شما رو بخدا واگزار میکتیم خدا از پای بچه هاتون دربیاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها