در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

چه کسی علی عبدالله صالح را کشت؟/نقوی حسینی: عربستان عامل اصلی بحران امروز یمن است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دلایل کشته شدن علی عبدالله صالح را تشریح کرد.

چه کسی علی عبدالله صالح را کشت؟/نقوی حسینی: عربستان عامل اصلی بحران امروز یمن است

حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره وضعیت کشور یمن با توجه کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس‎جمهور مستعفی این کشور اظهارکرد: آنچه امروز ما در قالب جنایت‎های انسانی و مالی در کشور یمن شاهد هستیم ناشی از سیاست‎های خصمانه عربستان در قبال این کشور است که اوضاع داخلی یمن را به بدترین شکل ممکن تبدیل کرده است.

وی افزود: یمنی که روزگار مردم آن اعم از شیعه و سنی در کنار هم به بهترین شکل ممکن و در کمال آرامش و صلح زندگی می‎کردند امروز به دلیل اقدامات ساختارشکنانه و برخلاف قانون و البته حقوق بشری که غرب ادعای آن را دارد در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مردم یمن در شرایط فعلی باید در جهت وحدت عملی و بهبود وضعیت داخلی این کشور عمل کنند تاکید کرد: حوثی‎ها جنبش و گروهی هستند که در حال حاضر بیشترین محبوبیت را در بین مردم یمن به خصوص شیعیان را داردند ازاین رو بدون شک حرکت مردم یمن به سمت اهداف این گروه برای مقابله با دشمنان کارساز خواهد بود.

نقوی حسینی تاکید کرد: در شرایط فعلی همچنین انتظار است که سازمان ملل و ارگان‎های مربوط به وی در جهت کنترل وضعیت بحرانی که امروز از لحاظ بهداشتی و دارویی در یمن به دلیل حملات پی در پی جنگنده‎های سعودی وجود دارد وارد عمل شده و در جهت توقف این اقدامات خصمانه رویکرد جدی را اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: باید برای کشورهای عربی منطقه متاسف بود که در قبال جنایت آل سعود در یمن سکوت کرده و اجازه می‎دهند تا عربستان به اقدامات جنایتکارانه خود در عربستان ادامه دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: در مقطع فعلی بهترین راهبرد برای مردم یمن برای مقابله با عربستان و همچنین پرهیز از نزاع داخلی حفظ آرامش و وحدت است چرا که بدون شک باید در آینده منتظر رویکردهای نادرست برخی از جریانات یمنی وابسته به عربستان در این کشور باشیم از این رو حفظ وحدت مهم‎ترین رکن برای مردم یمن پیرامون مقابله با آل‎سعود است.

نقوی حسینی تاکید کرد: االبته این انتقاد به مقامات کشورهای غربی که ادعای حمایت از حقوق بشر را دارند وارد است که چرا امروز در قبال جنایت یمن و کشتار زنان و کودکان بیگناه سکوت کردند و اقدامی را انجام نمی‎دهد روندی که بدون شک ببا فروش‎ سلاح‎های آمریکایی و بعضا اروپایی به عربستان برای مقابله با یمن بی‎ارتباط نیست و سازمان ملل باید در جهت مقابله با آن اقدام جدی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه کشته شدن علی عبدالله صالح نیز نقشه‎ای از پیش تعیین شده بود گفت: به طور حتم این امر با حمایت سعودی‎ها در جهت اختلاف‎افکنی در درون یمن و مقابله با حوثی‎ها صورت گرفته است.

علی عبدالله صالح روز گذشته کشته شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امید ثابت
    0

    سلام انصاراله میگه ریشه فتنه کنده شد ولی ب نظر میرسه کار خود ناتو وعربستان باشه تا یک بهانه برای قتل عام یمن داشته باشه ولی ب دست خودشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها