محمد اسلامی: شناسایی ۱.۵ میلیون نفر که بیش از یک‌ واحد خانه دارند

وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۱.۵ میلیون نفر که بیش از یک‌ واحد خانه دارند خبر داد و گفت: به محض اینکه راستی آزمایی ها به سرانجام برسد سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگه های اخذ مالیات اقدام خواهد کرد.

محمد اسلامی: شناسایی ۱.۵ میلیون نفر که بیش از یک‌ واحد خانه دارند

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان درباره ارسال پیامک خانه های خالی اظهار کرد: در بحث مالکینی که بیش از یک‌ واحد دارند حدود ۱.۵ میلیون نفر شناسایی شدند که برایشان پیامک ارسال شده و اکنون در آستانه بازخوردگیری هستیم و مردم هم به سایت مراجعه می کنند هم به پیامکها پاسخ می دهند.

وی افزود: معتقدم در طول تاریخ کشور یک فرصت طلایی بوده که توانستیم از آن استفاده کنیم و به محض اینکه راستی آزمایی ها به سرانجام برسد سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگه های اخذ مالیات اقدام خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت‌گذاری در بازار مسکن‌گفت: بازار مسکن متاثر از بازارهای موازی است و در اختیار بخش مسکن‌نیست امیدواریم در فرایند التهاب آوری که در کشور رخ می دهد مردم‌خویشتنداری داشته باشند تا بازارهای پرالتهاب آرام شود و از شرایط نرمالی برخوردار شویم.

وی گفت: سقوط دلار در برابر طلا و سقوط ارزش پول ملی خیلی از کشورها و رشد اقتصاد منفی چیزی است که گریبانگیر جهانی شده و در کشور ما مسائل متفاوتی بر آن عارض شده است.

اسلامی تصریح کرد: ما در این راستا به بحث اجاره بها ورود کردیم و اولین بار بود که دولت در زمینه اجاره ها مداخله و افزایش قیمتها را کنترل کرد که اقدامی موثر و نتیجه بخش بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، اگر مردم‌شکایتی در این زمینه دارند طی تعامل با شورای حل اختلاف مساله مستاجران دیده شده است.

وی با اشاره به آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن از بانکهایی که در این امر پیشتاز بودند قدردانی و ابرازامیدواری کرد سایر بانکها نیز در این خصوص همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند تا مردمی که واجد شرایط هستند بتوانند وام خود را دریافت کنند.

اسلامی در عین حال با تاکید بر صنعتی سازی ساخت و سازها در کشور گفت: توجه به صنعتی سازی موجب رونق تولید مسکن و ساخت و ساز و سریع سازی مسکن و متناسب سازی قیمتها می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشور بازارهای صادراتی فراوانی دارد گفت محصولات داخلی ما قدرت رقابت با بازارهای جهانی را دارند و ما باید با تکیه بر استانداردهای جهانی به سمت تکنولوژی های روز برویم و بهینه سازی و کیفی سازی را در دستور کار قرار بدهیم.

منبع: موج

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    به کسی ربطی نداره که چه کسی چندتا خونه داره - مردم دزد واختلاسگر نیستند-وضعیت مسکن واوضاع فلاکت باراقتصادی را مدیریت ضعیف شماها به اینجا رسانده واختلاس ودزدی از بیت المال باعث بی خانمانی عده ای از هم وطنانمان شده - اگر این پولها به صورت عادلانه بین مردم پخش می شد (مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس) دیگر قیمت مسکن این نبود. وکسی هم بدون مسکن نبود-لطفآ از خودتان شروع کنید. ویلاهای چندصد هزار متری مسؤلین (منصوبین) را بدهید به کسانی که خانه ندارند(به نظر من با این وضع مسکن و راهها و....کشور نیازی به وزیر مسکن ندارد)

  • دلباز یاسوج
    0

    این روش مناسبی برای کنترل تورم افسار گسیخته مسکن نیست، بیسوادی در این مملکت بیداد میکند، آقای وزیر شما به جای کنترل قیمت مصالح اصلی ساختمان از قبیل سیمان،میلگرد،آهن و... که عمدتا تولید آنها در اختیار دولت بوده هیچ کاری نمی کنید ولی به فکر کارهای فرعی و انحرافی هستید، با این تز متاسفانه روند تولید مسکن را بیش از بیش کندتر خواهید کرد و آنگاه تناسب عرضه و تقاضا به هم خورده و میشود تورم در قیمت مسکن و اجاره بها. این اصل را هر فرد بیسوادی میداند بجز وزیران به اصطلاح باسواد این مملکت

  • محمد
    0

    در اسلامی که ازش دم می زنید و شورای نگهبان هم برایش ساختید زمین و خانه جز ملک خصوصی و شامل مالیات نمیشه اصل این طرح درباره کسانی بود که دویست و پنجاه خونه داشتند نه کسانی که بعد یک عمر دو تا خونه و یک ویلا دارند چرا همیشه جهت قانون علیه مردم اولش یک چیز دیگر گفتید که مردم حساس نشن بعد یک چیز دیگه تصویب می کنید علیه مردم بگید می‌خواهیم بوسیله یک راه دیگه دزدی کنیم جیب مردم و بزنیم لعنت خدا بر شما ظالمان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها