محاکمه مرد سرایدار به اتهام قتل همسر

مردی افغان که به اتهام قتل همسرش بازداشت شده است در جلسه محاکمه در حالی اتهامش را انکار کرد که فرزندانش اصرار بر گناهکار بودن او دارند.

محاکمه مرد سرایدار به اتهام قتل همسر

۲۰ آبان ماه سال ۹۷، مأموران پلیس تهران از قتل زنی ۳۰ ساله به نام مهرانگیز در اتاق سرایداری ساختمانی در دره فرحزاد باخبر و راهی محل شدند.

با حضور مأموران در محل زن همسایه به مأموران گفت: مهرانگیز و شوهرش سرایدار ساختمان هستند و شش فرزند دارند. این زوج افغان بار‌ها با هم درگیر شده بودند، اما ساعتی قبل صدای فرزندان آن‌ها ما را نگران کرد، به همین خاطر مقابل خانه آن‌ها آمدیم ولی با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدیم. جسد مادر بچه‌ها خون‌آلود روی زمین افتاده بود.

بعد از این توضیحات جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه فرزندان این زن به مأموران گفتند پدرشان عامل قتل بوده و بعد از حادثه گریخته است.

با به دست آمدن این اطلاعات، رحیم ۳۱ ساله تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه ساعتی بعد شناسایی و بازداشت شد. او به پلیس آگاهی منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت. متهم در همان بازجویی‌های اولیه به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: من و مهرانگیز در افغانستان باهم ازدواج کردیم و وقتی صاحب دو فرزند شدیم برای کار به ایران آمدیم.

در زندگی مشکلی نداشتیم تا اینکه متوجه رفتار‌های مشکوک همسرم شدم. او مدام با تلفن همراهش سرگرم بود و به من اهمیتی نمی‌داد. بار‌ها با او صحبت کردم، اما بی‌فایده بود و همچنان به زندگی و بچه‌ها بی‌توجه بود.

این شد که روز حادثه سر این موضوع دوباره بحثمان شد و درگیری بالا گرفت. آنجا بود که از عصبانیت چاقو را برداشتم و چند ضربه به او زدم. وقتی همسرم خونین روی زمین افتاد و گریه بچه‌ها بلند بود، ترسیدم و از خانه فرار کردم، اما ساعتی بعد دستگیر شدم.

با اقرار‌های متهم وی روانه زندان شد. پرونده در حال کامل شدن بود که سه فرزند بزرگ مقتول با مراجعه به دادسرا اعلام رضایت کردند. با این درخواست معاون اول قوه قضائیه نیز از طرف سه فرزند صغیر مقتول درخواست دیه کرد.

به این ترتیب پرونده از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه روی میز هیئت قضایی شعبه دوم قرار گرفت. ابتدای جلسه دو فرزند مقتول به عنوان شاهد یک به یک در جایگاه قرار گرفتند.

ابتدا پسر بزرگ مقتول گفت: آن روز محل کارم بودم که خواهرم تماس گرفت و گفت پدر و مادرم باهم درگیر شده‌اند و پدرم مادرمان را کشته است. بلافاصله به خانه برگشتم که دیدم جسد مادرم خونین روی زمین افتاده است و از پدرم خبری نیست.

بعد از این توضیحات یکی از دختران مقتول که شاهد قتل مادرش بود، گفت: زمان حادثه برادر بزرگم در محل کارش بود. من و دیگر خواهر و برادرانم در خانه بودیم که پدر و مادرم مثل همیشه دوباره باهم درگیر شدند.

آن روز درگیری بالا گرفت تا اینکه پدرم از روی عصبانیت دست به چاقو شد و به طرف مادرم حمله کرد. ما بچه‌ها خیلی تلاش کردیم تا آن‌ها را از هم جدا کنیم، اما فایده‌ای نداشت.

آنجا بود که پدرمان مقابل چشم ما با ضربات متعدد مادرمان را کشت. هیچ وقت آن لحظات تلخ را از یاد نمی‌برم.

در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و خلاف اظهاراتش گفت: آن روز فقط یک ضربه به صورت همسرم زدم و از خانه فرار کردم. نمی‌دانم ضربه کاری را چه کسی به او زده است.

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

منبع: روزنامه جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها