سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

مدیران تصمیم ساز در مجلس حاضر نشوند، از اهرم‌های نظارتی شدیدتری استفاده می‌کنیم/حفظ سلامتی و آموزش دانش آموزان باید در کنار هم انجام شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای حل مشکلات کادر درمان گفت: مدیران و معاونین پارلمانی را برای پاسخگویی به مجلس فرستند که توان تصمیم گیری برای موضوع را ندارند.

مدیران تصمیم ساز در مجلس حاضر نشوند، از اهرم‌های نظارتی شدیدتری استفاده می‌کنیم/حفظ سلامتی و آموزش دانش آموزان باید در کنار هم انجام شود

زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از دفتر خبر فوری استان اصفهان ضمن اشاره به نقش رسانه ها در بیان حقایق و اطلاع رسانی با رویکرد امیدبخشی به جامعه گفت: هم آنقدری که رسانه می تواند امید بخش باشد به همان میزان هم می تواند باعث ایجاد نگرانی در مردم شود و این مستلزم دقت نظر در نحوه پرداختن به موضوعات است.
وی در ادامه اقدامات خبر فوری در استان اصفهان را خلاقانه و مثمر ثمر در تحقق مطالبات به حق مردم برشمرد و عنوان کرد: امیداورم با انرژی و دلسوزی که جوان های حاضر در این مجموعه در کنار دغدغه هایشان دارند، کارهای خوبی انجام دهند تا آنچه نقش موثر یک رسانه است برای مردم به ظهور گذاشته شود.


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه به سوالات مجری خبر فوری اصفهان درخصوص دلایل عدم پرداخت معوقات کادردرمان و نحوه اجرا آموزش مجازی و حضوری آموزش و پرورش در دوران کرونا پاسخ هایی را مطرح کرد.

مدیران تصمیم گیر و اثرگذار برای پاسخگویی به مشکلات کادر درمان در مجلس حاضر نمی شوند

خبر فوری : علت عدم پرداخت معوقات کادر درمان از سوی دولت و وزارت بهداشت و درمان چه موضوعی است؟
شیخی: وضعیت جذب، پرداخت فوق العاده ویژه های کادردرمانی، تبدیل وضیت های استخدامی از جمله مواردی هستند که درکنار بعضا شکایاتی در بخش کرونا به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه شده است.
باتوجه به موضوعات رسیده پیگیری این موضوع در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار و از روسا و معاونین سازمان برنامه بودجه و وزرات بهداشت و درمان برای پاسخ گویی به سوالات مطرح شده درخواست شد تا در کمیسیون حاضر شوند.
متاسفانه مرجع مربوطه بعضی از مدیران و معاونین پارلمانی خود را برای پاسخگویی به کمیسیون فرستاده بودند که نقش تصمیم ساز و تصمیم گیر را نداشتند و عملا حضور آن ها در کمیسیون بی نتیجه می شد.
آنچه برای نمایندگان در کمیسیون بهداشت و درمان مهم است این است که مطالبات ما سرانجام داشته باشد و عملا هییت رییسه کمیسیون این پاسخگویی را از سازمان برنامه و بودجه نپذیرفت و درخواست حضور شخصی که تصمیم گیر یا اثر بخش در حل مشکل باشد را از این سازمان و وزرات بهداشت داشت.
دعوت مجدد از سازمان مربوطه انجام خواهد شد و درصورت نیاز از اهرم های نظارتی شدیدتری استفاده خواهیم کرد چرا که عدم حضور یک مسئول برای پاسخگویی این نگرانی را ایجاد می کند که وی نخواسته پاسخگو باشد یا مشکلی وجود داشته است.

حفظ کرامت کادر درمان باید در اولویت‌ باشد

خبر فوری : آیا پیگیر نارضایتی های اخیر کادر درمان اصفهان بوده اید؟
شیخی: در شرایط کنونی مدافعان سلامت از جان خود می گذرند و اگر کرامت آن ها دیده نشود یا حفظ نشود برای ما قابل قبول نیست؛ نارضایتی هایی را کادر درمان در اصفهان داشته اند که با حضور در بیمارستان ها مستقیما آن ها را جویا شدم.
همانقدری که سلامت مردم خط قرمز و اولویت است سلامت کادر درمان هم مهم است و اگر موضوعات مربوط با آن ها حل نشود با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد باتوجه به اینکه این روزها خستگی زیادی را این قشر از جامعه درمانی کشور تحمل می کنند.


پیگیر محل هزینه شدن بودجه اختصاص یافته از صندوق ذخیره ارزی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستیم

خبرفوری: مبلغی ظاهرا از صندوق ذخیره ارزی به دانشگاه های علوم پزشکی برای کرونا اختصاص داده شده است، این اقدام برای اصفهان هم صورت گرفته است؟
شیخی: یکی از پیگیری های که در حال انجام است در اصفهان محل هزینه کردن مبلغی است که از صندوق ذخیره ارزی اختصاص به کرونا پیدا کرده است.
از رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خواست داشتیم که محل هزینه شدن آن را مشخص کنند تا درصورتی که مبلغ به دست آن ها نرسیده یا مشکلاتی در این زمنیه وجود دارد کمکی کنیم تا نگرانی های کادر درمان هرچه زودتر برطرف شود.

پرداختی که صورت گرفته ممکن است تمام کمال انجام نشده باشد اما باتوجه به این که نیروی انسانی و انگیزه های ایشان بسیار مهم است اولویت هزینه شدن این مبالغ برای کادر درمان است. البته این به این معنی نیست که نبود تجهیزات در نظر گرفته نشود چراکه ممکن است تجهیزات مناسب بسیار برای نیروی انسانی کمک رسان و کارگشا باشد.

سامانه شاد پاسخگو نیاز همه دانش آموزان به صورت یکسان نیست

خبرفوری: نظر شما درباره سامانه آموزشی شاد و آموزش مجازی در سال تحصیلی جدید؟
شیخی: هیچگاه، هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی گیرد، خصوصا اینکه این سامانه اینترنت و تلفن خاص می خواهد که در همین مدت کوتاه چند روز تماس های بسیار زیادی را از نگرانی خانواده ها برای عدم توانایی مالی در خرید گوشی هوشمند و مسائل دیگری را داشتند.
به عنوان یک پزشک حفظ سلامتی دانش آموزان را خط مقدم می دانم و باید تدابیری اندیشیده شود تا با آموزش سبک زندگی سالم در دوران کرونا برای آموزش جان دانش آموزان را به خطر نیندازیم و یا اینکه بخواهیم برای حفظ سلامتی از آموزش کم بگذاریم.

بیماران سرطانی اصفهان برای خدمات رادیوتراپی باید به تهران یا شهرکرد مراجعه کنند

خبرفوری: آیا به شعارهای خود برای ارتقا حوزه سلامت در اصفهان عمل کرده اید؟
شیخی: شعار اصلی سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت و درمان پیشگیری بهتر از درمان است؛ باتوجه به ظرفیت های خوبی که اصفهان از متخصیص طب ایرانی دارد به دنبال ایجاد سلامتکده طب ایرانی با رویکرد پیشگیرانه و شناخته شدن سره از ناسره هستیم تا مردم بدانند اگر مشکلی داشتند به چه کسی مراجعه کنند.
یکی از مسائلی که دنبال آن هستیم حل مشکلات مربوط به مرکز سرطان اصفهان است که به عنوان مثال می توان به عدم وجود خدمات رادیوتراپی در اصفهان اشاره کرد که بیماران مجبور هستند به شهرکرد یا تهران برای گرفتن این خدمات مراجعه کنند.
موضوع دیگری که در ساختمان ها و فضای فیزیکی درمانی اصفهان شاهد هستیم بافت فرسود درمانی می باشد که با جلسات انجام شده در وزارت بهداشت و درمان و وزیر راه و شهرسازی پیگیر فراهم آوردن شرایطی برای نونوار کردن بیمارستان ها هستیم.

منبع: خبرفوری

77

حجم ویدیو: 20.73M | مدت زمان ویدیو: 00:04:18 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • امپراطور
    0

    سلام . خیلی خوب شعار می دهید با کلمات خیلی قشنگ بازی می کنید. ولی عمل تو گفتار نیست. الان تو استان چهارمحال و بختیاری امکانات بهداشتی نیست از دانش آموزان هزینه لوازم بهداشتی را دریافت میکنند. پیگیری کنید شعار ندهید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مجلسیهافقط حرف تحویل مردم میدن تولیدکنندگان فولاداکثرا"دولتی اند یکهفته گذشته حدود 30%قیمت پروفیل ودیگرمحصولات اهن الات گران شده کیی بایدجلواین مفسدان اقتصادی را بگیره 40میلیون وام مسکن به روستاییان بدبخت میدین همون پول میله گرداش هم نمیشه هرچه گرون میشه کسی حرفی نمیزنه همه چی ول ول شده ازدست خدا کنده شده مگرحضرت عباس یه کاری بکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها