امکان دفن متوفیان کرونایی در خارج از شهر قم فراهم شد

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم با دفن اموات فوتی بر اثر کرونا در آرامستان‌های عمومی موافقت کرد.

امکان دفن متوفیان کرونایی در خارج از شهر قم فراهم شد

با تابید دانشگاه علوم پزشکی قم و موافقت ستاد مدیریت بحران استان از این پس خانواده‌های اموات فوت شده بر اثر کرونا می‌توانند نسبت به دفن اموات خود در خارج از بهشت معصومه و در آرامستان‌های عمومی اقدام کنند.

تشکیل کارگروه نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزشی از دیگر مصوبات جلسه‌ امروز ستاد مدیریت بحران استان بود.

بهرام سرمست، استانداراستان قم در این جلسه با تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: دستگاه‌های دولتی، خیرین و گروه‌های مردمی وظیفه دارند در این شرایط آموزش و پرورش و نهاد‌های آموزشی را در ارائه خدمات تحصیلی و آموزشی همراه یاری کنند.

شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس ابراز امیدواری کرد با تدابیری که اندیشیده شده جای نگرانی نیست و دانش آموزان می‌توانند در چارچوب تصمیمات و سیاست‌های پیشگیرانه آموزش و پرورش در محیط‌های آموزشی مشغول به تحصیل شوند.

حیدری فرماندار قم هم با اشاره به تصمیمات آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس گفت: اگر این تصمیمات مشکل دارد باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و صرفا عده‌ای به انتقاد اتکا نکنند و همراه آن راه حل ارائه بدهند.

اتحادیه نانوایان استان هم در پایان این جلسه گزارشی از بازرسی‌ها و اقدامات پیشگیرانه این اتحادیه در سطح نانوایی‌های استان از زمان اعلام شیوع کرونا ارائه داد و خواستار پرهیز مردم از ارائه پول نقدی در نانوایی‌ها و واحد‌های نان فروشی شد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها