۵ سیارک از کنار زمین عبور می‌کنند

مرکز تحقیقات اجسام نزدیک زمین ناسا موسوم  به CNEOS اعلام کرد در روز‌های اخیر حداقل ۵ سیارک از کنار زمین عبور می‌کنند.

۵ سیارک از کنار زمین عبور می‌کنند

طبق گفته‌ی آژانس فضایی اروپا، کشف ستاره‌های فضایی با قطر بیش از یک کیلومتر برای ستاره شناسان کار چندان دشواری نیست. اما به نظر می‌رسد این امر در مورد سنگ های فضایی کوچکتر کار پیچیده‌تری باشد.

مرکز تحقیقات اجسام نزدیک زمین ناسا موسوم به CNEOS اعلام کرد که در این هفته حداقل پنج سیارک با قطر بین ۱۰ تا ۷۰ متر برای بازدید از سیاره ما به زمین نزدیک خواهند شد. بر اساس سیستم ردیابی آژانس مذکور، یک صخره فضایی با نام ۲۰۲۰ RJ، که قطر آن تقریبا ۴۲ متر برآورد می‌شود، عصر روز سه شنبه، تقریباً با فاصله ۱.۲ میلیون کیلومتر از کنار زمین عبور کرده است. همچنین صخره دیگری به نام ۲۰۲۰ RW فردا ۱۰ سپتامبر مصادف با ۲۰ شهریور از کنار زمین خواهد گذشت که توسط جفت خود به نام ۲۰۲۰ RM تعقیب می‌شود. سیارک مذکور (۲۰۲۰ RM) حدود یک میلیون کیلومتر با سیاره ما فاصله خواهد داشت.

طبق گزارش‌های ارائه شده انتظار می‌رود یک سیاره بزرگتر به نام RM۱۵، ۲۰۲۰ که تخمین زده می‌شود قطر آن به ۷۵ متر برسد، با سرعت ۹.۷۸ کیلومتر در ثانیه در روز شنبه از کنار زمین عبور کند. به عنوان نیش نهایی، پس از آن ۲۰۱۷ ایالات متحده از نزدیک به زمین نزدیک می‌شود.

علاوه بر این موارد، برخی از سنگ‌های فضایی که قبلا توسط آژانس فضایی اروپا مشاهده شده بودند (از جمله سنگ فضایی موسوم به ۲۰۲۰ PT۴) در این هفته از ورای سیاره ما عبور کرده اند. طبق تصاویر اخیر منتشر شده توسط آژانس، این نوع سیارک‌ها در حوزه مطالعات فضائی نسبتا کوچک در نظر گرفته می‌شوند و از این رو کشف و تشخیص آن‌ها توسط ستاره شناسان دشوار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها