نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

قرائت بیانیه تشکر نمایندگان خوزستان از قالیباف خلاف آیین‌نامه بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که قرائت بیانیه نمایندگان خوزستان در تشکر از سفر رئیس مجلس به این استان در صحن علنی خلاف آیین‌نامه داخلی بوده است.

قرائت بیانیه تشکر نمایندگان خوزستان از قالیباف خلاف آیین‌نامه بود

الیاس نادران در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با استناد به ماده ۱۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت:‌ بیانیه‌هایی که در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود باید به امضای حداقل نصف مجموع نمایندگان برسد. در جلسه گذشته آقای قالیباف اجازه دادند بیانیه نمایندگان خوزستان در تشکر از سفر ایشان به این استان قرائت شود در حالی که تنها ۱۵ یا ۱۶ امضا داشت. اگر این موضوع باب شود از فردا هر ۱۵ نفر توقع دارند بیانیه‌شان قرائت شود.

وی در تذکر دیگری مستند به مواد ۴۰ و ۶۰ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در ماده ۴۰ آیین‌نامه می‌گوید انتخابات کمیسیون ویژه مطابق رویه کمیسیون‌های دیگر است و ماده ۶۰ می‌گوید این انتخابات توسط مسن‌ترین فرد عضو کمیسیون برگزار و اعضا انتخاب می‌شوند. آقای قاضی‌زاده در جلسه کمیسیون ویژه تولید آمد و من معترض نشدم زیرا برایم اهمیتی نداشت ولی برای هیأت رئیسه خیلی بد است که قفسه سینه‌اش انقدر تنگ باشد که ۵ دقیقه ریاست ما برای برگزاری انتخابات هیأت رئیسه تحمل نشود.

نادران خاطر نشان کرد: ایشان باید رسما از کمیسیون عذرخواهی کند زیرا حق مداخله و حضور نداشت و بی‌اجازه این کار را انجام داد.

نیکزاد که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: شما که پیشکسوت هستید این موضوع را آنجا مطرح می‌کردید. قطعا آقای قاضی‌زاده هاشمی که مثل شما سوابقی دارند این موضوع را می‌پذیرفتند. احتمالا تفاهم کردید و ایشان جلسه را برگزار کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    از وقتی من یادم میاد این طفلی نادران همیشه خدا معترض و منتقد بود خب بنده خدا اگه راست میگی و جرات داری همان موقع حرفتو بهشون میزدی که بفهمند اشتباه دارند میکنند اگه از روی غرض اینکارو کردند که باید بهشون تذکر میدادید تا روال درست را پیش بگیرند و اگه روال درست را پیش نمیگرفتند حالا دستشونو رو میکردی و.... اگر هم که آیین نامه ها رو بلد نیستند تذکر شما در همان موقع درس بزرگی براشون بود که آیین نامه را بخوانند و اقدام کنند و اگر هم بعدها بخواهند همچین کاری بکنند آیین نامه های مربوطه را قبلش بخوانند و بعد اقدام کنند منکه فکر میکنم خودتونم به آیین نامه مسلط نبودی و بهمین خاطر اونجا چیزی نگفتی بعد که جلسه تمام شده احتمالا یکی بهتون درگوشی گفته خلاف کردند و... حالا اومدی مدعی شدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها