هشدار کرونایی پلیس راهنمایی و رانندگی

ماسک و دستکش های خود را از خودرو به بیرون پرت نکنید

بیرون انداختن ماسک از پنجره خودرو تخلف است و راننده آن در صورت تخلف جریمه می‌شود.

ماسک و دستکش های خود را از خودرو به بیرون پرت نکنید

سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: حدود هفت ماه از آغاز شیوع بیماری کرونا گذشته است و در این مدت مباحث آموزشی و نکات مهم بهداشتی بار‌ها و بار‌ها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها به طرق مختلف در اختیار آحاد شهروندان قرار گرفته است.

سرهنگ همه خانی ادامه داد: از این روی تعداد معدودی هستند که بهداشت محیطی و دستور العمل های بهداشتی را رعایت نکرده و اقدام به پرت کردن دستکش و ماسک خود از پنجره خودرو به بیرون می‌کنند و با این کار خود علاوه بر آنکه محیط زیست پیرامون ما را آلوده کرده اند، باعث انتقال بخش اعظمی از آلودگی‌ها به اطراف و خیابان می‌شوند.

وی گفت: همان گونه که در قبل نیز شاهد بودیم پلیس راهور فاتب با راننده‌ای که اقدام به پرت کردن ته سیگار خود به بیرون از خودرو و آلوده کردن محیط زیست کرده بود برخورد قانونی کرد و وی را مجاب به برداشتن آن ته سیگار میکند.

وی افزود: انداختن ماسک و دستکش‌های استفاده شده دقیقا همانند پرت کردن زباله به بیرون از خودرو است که قانون گذار برای این تخلف، جریمه تعین کرده است و ماموران پلیس راهور، به محض مشاهده اینگونه تخلف با آن طبق قانون برخورد خواهند کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب از رانندگان خودرو‌ها در تمامی روز‌ها بویژه ایامی که درگیر بیماری منحوس کرونا هستیم خواست ضمن رعایت نکات بهداشتی و رعایت قوانین و مقررات، به هیچ وجه اجازه ندهند سرنشینان خودرو از پنجره اتومبیل زباله و یا ماسک و دستکشی را به بیرون پرتاب کنند، چرا که مسئولیت اقدامات و حرکات سرنشینان هر خودرو متوجه راننده آن است و این راننده است که مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

وی گفت جریمه پرت کردن زباله از خودرو به بیرون ۳۰ هزار تومان است که در سوابق وضعیت تخلفات راننده ثبت خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • تقیپور
    0

    خدا خیرت بده سرهنگ حرف دل منو زدی...واقعا بعضی از ایرانی ها بی فرهنگ هستن...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها