علت قطع درختان خیابان ولیعصر مشخص شد

مدیرعامل بوستان‌ها و فضای سبز استان تهران درباره علت قطع درختان خیابان ولیعصر (عج) توضیحاتی داد.

علت قطع درختان خیابان ولیعصر مشخص شد

مختاری درباره درختان قطع شده در خیابان ولیعصر (عج) محدوده پارک ملت اظهار کرد: خیابان ولیعصر از زیبا‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که وجود درختان چنار در آن بر زیبایی‌اش افزوده است و همواره نگهداری و محافظت از درختان چنار این خیابان یکی از اولویت‌های شهرداری تهران بوده است.

وی افزود: از نظر اساتید دانشگاهی عواملی مثل تغییر اقلیم، افزایش درجه هوا، آلودگی هوا و ریزگرد‌های کمتر از ۲.۵ میکرون که بر روی برگ‌ها می‌نشینند و از فتوسنتز جلوگیری می‌کنند، صدماتی به برخی از درختان وارد کرده‌اند. در سه سال گذشته در خیابان ولیعصر ۳۳۰۰ اصله درخت چنار با سن ۱۰-۱۵ سال غرس شده است.

مختاری با بیان اینکه حد فاصل چهارراه انقلاب تا پل شهید چمران غرس شده که در نقاط دیگر هم این کاشت ادامه دارد، تصریح کرد: وجود درختان خشک علاوه بر آسیب‌هایی که به افراد وارد می‌کند، می‌تواند باعث آلودگی نیز شود. در خیابان ولیعصر، هفت هشت درخت کاملا خشک شده وجود داشت که کارشناسان احتمال سقوط آن‌ها بر سر مردم را می‌دادند.

وی با بیان اینکه قطع درختان سبز ممنوع است، افزود: در حال حاضر این خیابان ۱۸ هزار درخت دارد.

مختاری با بیان اینکه علت قطع درختان این خیابان وجود قارچ و بیماری در آن‌ها بوده است، گفت: طبق کمیسیون ماده ۷ و بر اساس قانون، درختان قطع و یا جابجا می‌شوند. بر این اساس هیچ درخت سبزی قطع نخواهد شد و درختانی که اخیرا قطع شده‌اند نیز به طور کامل قطع نشده‌اند تا امکان سبز شدن و رشد مجدد را داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لنگرودی
    0

    اینطور نیست که اگر بود هرس میکردن و سم زدایی هفته یی بس کنید عوام فریبی رو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها