۱۸ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز درمانی پاکدشت هزینه شد

فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: با مساعدت استاندار تهران و با اختصاص اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده،بخشی از کمبودهای مراکز درمانی و بیمارستان‌های پاکدشت برطرف شد.

۱۸ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز درمانی پاکدشت هزینه شد

هادی تمهیدی روز سه‌شنبه در جریان بازدید مدیر شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت و مدیر دفتر فنی دانشگاه شهید بهشتی از پروژه توسعه بیمارستان زعیم پاکدشت گفت: در زمان شیوع کرونا و با در اختیار قرار دادن کلیه امکانات بهداشتی و درمانی به این حوزه، برخی از کمبودهای حوزه درمان شهرستان نمایان شد که با مساعدت استاندار تهران ، ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به تأمین بخشی از نیازهای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافت.

وی از خرید یک دستگاه اکسیژن‌ساز بااعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال برای بیمارستان زعیم، خرید۷۰ دستگاه رایانه، تجهیزات رختشویخانه، ساختمان پیش‌ساخته نصب دستگاه ام آر آی، ساختمان پیش ساخته آزمایشگاه، دستگاه CR ویژه رادیولوژی پرتابل، تخت‌های CCU و ICU، ست اورولوژی، دستگاه شوک قلبی و دستگاه مانیتورینگ به عنوان بخشی از هزینه کرد این ۱۸۰ میلیارد ریال یاد کرد.

فرماندار پاکدشت بیان کرد: کمبود نیروی انسانی در مقایسه با نیاز و تقاضای موجود منطقه نیز مسئله مهمی است که باید هرچه سریع‌تر مرتفع گردد.

وی افزود:هر چند که دو بیمارستان زعیم و شهدای پاکدشت، بخش مهمی از نیازهای درمانی شهرستان را تأمین می‌کند ولی جمعیت بالای شهرستان به توسعه فعالیت و فضای موجود حوزه درمان نیاز دارد.

تمهیدی افزود: سکونت ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان ایرانی و هزاران نفر از اتباع خارجی در پاکدشت و قرار گرفتن در مسیر محور ترانزیتی شرق کشور، شرایط ویژه‌ای را به این شهرستان در دستیابی به امکانات درمانی بخشیده است.

وی گفت: با همت دولت تدبیر و امید، بیمارستان شهدای پاکدشت که سال‌ها نیمه تمام باقی مانده بود، تکمیل و به بهره‌برداری رسید که این مهم در جریان شیوع ویروس کرونا باعث شد تا تمامی نیازهای درمانی بیماران مبتلا به این بیماری، در خود شهرستان تأمین و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به سفر معاون وزیر بهداشت به شهرستان پاکدشت گفت: در جریان سفر مردادماه وزیر بهداشت به پاکدشت، موضوع توسعه بیمارستان زعیم مورد بررسی قرار گرفت که با همکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی و حضور افراد متخصص، عملیات اجرایی توسعه این مرکز مهم درمانی، در دستور کار مجدد قرار گرفت.

این مسوول تصریح کرد: بیمارستان زعیم علاوه بر توسعه فیزیکی، به تأمین اقلام مورد نیاز به ویژه دستگاه سی‌تی‌اسکن، توسعه بخش دیالیز و تأمین نیروی متخصص نیاز دارد تا بتوان خدمات بیشتری به مردم ارائه کرد.

تمهیدی همچنین از تجهیز بیمارستان شهدای پاکدشت به مرکز MRI در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شهرستان پاکدشت در جنوب شرق تهران قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها