شیوع نزدیک‌بینی به دلیل تغییر سبک زندگی هشدارآمیز است

اختلال نزدیک بینی چشم به دلیل تغییر سبک زندگی در خراسان رضوی و کشور هشدار آمیز و رو به افزایش است و در دنیا از آن به عنوان سونامی نزدیک بینی یاد می‌شود.

شیوع نزدیک‌بینی به دلیل تغییر سبک زندگی هشدارآمیز است

رییس انجمن اپتومتری خراسان رضوی گفت: نزدیک بینی اکنون به عنوان یک معضل بهداشتی و درمانی در جهان مطرح است و شرایط تغذیه‌ای، فرهنگی، ژنتیکی و سبک زندگی در ایجاد این عارضه موثر است‌.
سعید شاهپری افزود: رواج زندگی در فضای بسته، گسترش فناری و کاربرد استفاده از گوشی تلفن همراه و رایانه و ژنتیک کره چشم نقش مهمی در شیوع نزدیک‌بینی دارد.
وی اضافه کرد: نزدیک‌بینی با افزایش سن تشدید می‌شود و طبق آخرین بررسی انجام شده شیوع نزدیک‌بینی در خراسان رضوی در بین کودکان ۶ درصد و در بزرگسالان ۲۷ درصد گزارش شده است.
رییس انجمن اپتومتری خراسان رضوی گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۵۰ میلادی بیش از نیمی از جمعیت جهان نزدیک‌بین خواهند شد و در برخی از کشورهای آسیایی این میزان تا ۹۰ درصد پیش بینی شده است.
شاهپری افزود: نزدیک‌بینی در برخی از جوامع مانند چینی ها به دلیل ژنیک و اندازه کره چشم آنها رواج بیشتری دارد.
وی به قانون «۲۰-۲۰-۲۰» اشاره کرد و ادامه داد: طبق این قانون به ازای هر ۲۰ دقیقه کار با دستگاه‌هایی نظیر رایانه و گوشی تلفن همراه، چشم بایستی ۲۰ ثانیه به نقطه‌ای دورتر در فاصله ۲۰ فوتی نگاه کند تا آسیب‌های وارده به حداقل ممکن برسد.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها