مورالس برای کاندیداتوری سنای بولیوی رد صلاحیت شد

یکی از دادگاه‌های بولیوی از صدور مجوز ثبت نام مورالس، رئیس جمهوری سابق این کشور برای کاندیداتوری در مجلس سنا امتناع و وی را رد صلاحیت کرد.

مورالس برای کاندیداتوری سنای بولیوی رد صلاحیت شد

آلوارو کویمبارا، وزیر دادگستری بولیوی اعلام کرد، دادگاهی در بولیوی به اوو مورالس، رئیس جمهوری سابق کشور برای ثبت نام به عنوان کاندیدا برای انتخابات ۱۸ اکتبر مجوز نداده است.

این وزیر در توئیتی نوشت: مورالس رد صلاحیت شده است. هنوز هم قضات عادل وجود دارند.

آژانس خبری ABI بولیوی نیز توضیح داد که این حکم در ارتباط با تصمیم دادگاه منطقه‌ای لاپاز که روز دوشنبه تصویب شد، صادر شده است.

تصمیم گرفته شده از سوی دادگاه عالی انتخابات بولیوی که در پایان فوریه ۲۰۲۰ تصمیم مورالس را برای کاندیداتوری در سنا رد کرد، همچنان بر قوت خود باقی است.

اواخر روز دوشنبه نیز، مورالس با واکنش به تصمیم دادگاه در رد صلاحیتش گفت، این تصمیم غیرقانونی و بر خلاق قانون اساسی است و در توئیتی نوشت: قاضی این پرونده تحت فشار و تهدیدها چنین تصمیم سیاسی‌ای گرفته که غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی است. ما به دلیل تعهد و الزاماتی که داریم و اولویتمان خارج کردن مردم از این بحران است، از این تصمیم تبعیت می‌کنیم.

پس از آنکه گروهی اپوزیسیون در بولیوی به رهبری کارلوس مسا اعلام کرد در انتخابات ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹ نقض‌های گسترده‌ای صورت گرفته،‌ مورالس تحت فشار ارتش از سمتش به عنوان رئیس جمهوری بولیوی استعفا و کشور را ترک کرد. پس از آن نیز دیگر مقام‌های ارشد این کشور آمریکای لاتین نیز از سمت‌هایشان استعفا کرده و قدرت به جینین آنی‌یز، معاون رئیس سنای بولیوی منتقل شد.

انتخابات ریاست جمهوری جدید در این کشور اعلام شده اما مورالس از شرکت در آن منع شده است. وی همچنان در آرژانتین به سر می‌برد و رهبری حزب جنبش بولیویایی به سمت سوسیالیسم را برعهده دارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    خبر عجبی نیست . تمام رئیس جمهور های ایران سالهاست که رد صلاحیت شده اند. این خبر را گذاشته اید تا بگوید یعنی در کشور ما ازادی است ! ودر انجا نیست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها