رازهایی درباره هدایای تبلیغاتی که هر مدیری باید بداند

اینکه شما از مشتریان بلند مدت خود تشکر کنید، و یا اینکه بخشی از روابط گذشته تان را بازسازی کنید، و یا از کارمندان سخت کوشتان تمجید کنید یکی از دلایل اصلی دادن هدیه است.

رازهایی درباره هدایای تبلیغاتی که هر مدیری باید بداند

هدیه دادن در سازمان ها:

اینکه شما از مشتریان بلند مدت خود تشکر کنید، و یا اینکه بخشی از روابط گذشته تان را بازسازی کنید، و یا از کارمندان سخت کوشتان تمجید کنید یکی از دلایل اصلی دادن هدیه است.

هدیه دادن ابزاری برای تثبیت روابط و وافزایش ارتباطات شخصی با مشتریان و کارمندان هستند.

طبق اعلام اتحادیه بین المللی محصولات تبلیغاتی هدیه دادن باعث افزایش فعالیت‌های تجاری می شود.

مقایسه هدایا و طرح های تشویقی در سازمان‌ها

هدیه دادن و طرح های تشویقی در سطوح مختلف استراتژی و عملی متفاوت از یکدیگر هستند.

در حالی که هدایا برای بهبود عملکرد ارائه می شوند، طرح های تشویقی به منظور افزایش انگیزه کارکنان برای سخت تر کار کردن است.
انگیزه سازمانها برای دستیابی به اهدافی مانند سهمیه فروش بهتر و یا حضور بهتر در کارها تبیین میشوند، در صورتی که هدایا بخشی از یک قرار داد تعریف نشده اند.
یکی دیگر از تفاوت‌های مهم هدیه دادن در این است که مشوق‌ها معمولاً توسط مدیریت بالاتر به کارکنان سطوح پایین تر ارائه می شود، در حالی که هدایا را میتوان در هر طبقه ای از سلسه مراتب اداری به کار گرفت.

چرا هدیه دادن بهتر است؟

بسیاری شرکتها از طرح های تشویقی استفاده نمی کنند تا از ایجاد رقابتهای دردسر ساز دوری کنند.

در عوض سهمی را برای مدیران خود قرار می‌دهند تا جهت تهیه و اهداء هدایای تبلیغاتی به کارمندان در موقعیت‌های استثنایی از آن استفاده کنند.

که این مسئله میتواند در تلاشهای گسترده کارکنان جهت رضایت مشتریان، یا صرف ساعت‌های طولانی برای تکمیل یک پروژه، یا به قرارداد رسانیدن یک قرارداد فروش بزرگ و یا صرفه جویی چشم گیر در هزینه و زمان انجام یک کار در شرکت از طریق یک پیشنهاد فعال، اتفاق بیفتد.

به نظر شما یک بلیط سفر خارجه یا یک دست کت و شلوار خوب یا یک خودنویس زیبا یک کارمند را با انگیزه تر و وفادارتر به شرکت خواهد کرد یا افزایش جزئی معادل پولی این موارد به عنوان پاداش بر روی حقوق.

چه چیزی هدیه بدهیم؟

گزینه های زیادی برای هدیه دادن وجود دارد. انواع شکلات ها و اقلام غذایی، سالنامه ها و تقویمها، انواع محصولات الکترونیکی، قلم خودکا انواع ست ها آجیل و... به عنوان هدیه بسیار محبوب هستند.

یک تجربه لذت بخش و یا یک سبد هدیه دست ساز میتواند هدیه ای متفکرانه وخلاق باشد.

هدایای اداری می تواند از اقلامی باشد که بصورت خاص استفاده می شوند یک قلم مخصوص، یک ست هدیه ویژه یا یک قلم و جوهر سفارشی همواره قدردانی دریافت کننده ی آن را بر می انگیزند.

فعالیتها رویدادهای ورزشی و سرگرمی های زنده نیز به عنوان به وجود آورنده لحظات ویژه میتوانند یک هدیه هیجان انگیز را به عنوان جایزه در موفقیتهای کارمندان دفتر بوجود آورند.

از جمله موارد مهم در خرید هدیه بررسی مناسب و هماهنگی آن قبل از خرید است.

اجازه دهید که اخلاق اداری و فرهنگ سازمانی شما را در هنگام برنامه ریزی برای اهداء هر هدیه به کارکنانتان هدایت کند.

شاید گاهی دادن یک آیتم مادی مناسب نباشد که درا ین موارد میتوانید از یک برنامه تفریحی و یا حتی کمک به یک موسسه خیریه با انتخاب کارکنانتان بهره بگیرید. البته در ایران این گزینه آخر رو خیلی یا احتیاط انجام دهید.

هدایای تبلیغاتی را از کجا تهیه کنیم؟

کاتالوگهای خرده فروشی و یا فروشگهای خرید جاهای خوبی برای شروع عملیات در مقیاس کوچک هستند ولی وقتی میخواهید برای چندین نفر و یا گروهی از مشتریان و یا کارکنان این کار را انجام دهید همه چیز به سرعت پیچیده می شوند.

شما نیاز دارید که محصولات مختلف عمده فروشان هدایای تبلیغاتی را با یکدیگر مقایسه و انواع هدایای موجود در بازار را بررسی نمایید. تا بتوانید بهترین هدایای تبلیغاتی خاص یا هدایای تبلیغاتی جدید ی را از نظر قیمت و کیفیت انتخاب کنید فراموش نکنید که با توجه به نوع فروش این محصولات و با توجه به اینکه بعد از خرید هدایای تبلیغاتی همچنان تحویل محصول منوط به حک یا چاپ تبلیغات شما بر روی آن است. و کیفیت و نوع چاپ در آن بسیار مهم است میتوان گفت هدایای تبلیغاتی یک محصول نبوده و به نوعی خدمات است.

به همین دلیل از آنجا که همانند همه صنایع خدماتی، ارائه دهنده محصول در کیفیت محصول نهایی تأثیر بسیاری دارد.

فلذا شما نیاز دارید تا علاوه بر دسترسی به کلیه عرضه کنندگان هدایای تبلیغاتی گذشته خدمات ارائه شده توسط ایشان را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین خدمات با کیفبت بهتر را تهیه کنید.

پس توصیه میکنم با توجه به بدقولیها و شرایط خاصی که در این صنعت وجود دارد کلیه ی عرضه کنندگان این صنعت را پیدا و با آنها ارتباط بگیرید یا وارد سایت آنها شده وتک تک محصولات آنها را بررسی کنید. هرچند این کار کار دشواری است ولی به نتیجه آن می ارزد. البته روش دیگری هم وجود دارد وآن استفاده از سایت ها و مکانهایی است که کلیه عرضه کنندگان را در کنار هم گردآوری کرده اند مانند نمایشگاه چاپ و تبلیغات که میتوانید در آنجا به طور مستقیم تعداد بسیاری از هدایا را کنار هم دیده و مقایسه و انتخاب نماید نمایشگاه ها در کنار مزیتهای بسیاری که دارند به غیر از خستگی و پیاده روی بسیاری که برای پیدا کردن محصول به بار می آورند متاسفانه مدت زمان بسیار کوتاهی از سال قابل دسترسی هستند.

فلذا توصیه بهتر استفاده از سایت‌های اینترنتی است که هم خستگی ندارند و هم کل سال قابل دسترس هستند از جمله سایتهایی که میتوانید با آن رجوع کنید. سایت ترب است که تعداد بسیار زیادی از عرض کنندگان مختلف را در آن معرفی کرده است. بخش هدایای تبلیغاتی سایت موبوکادو تنها گزینه ی اختصاصی در این زمینه است. که به طور اخص عرضه کنندگان صنعت هدایای تبلیغاتي را در کنار هم گردآوری کرده. و شما میتوانید با مقایسه کیفیت قیمت و نوع خدمات آنها به بهترین آنها متصل و بهترین خرید را انجام دهید. البته مزیت دیگری که در این سایت وجود دارد عرضه کنندگان صنعت هدیه است که اگر قصد خرید هدایای سطح بالاتری به صورت شخصی سازی شده دارید میتوانید از آن بهره بگیرید.

در هنگام انتخاب هدایای سازمانی در دفتر خود غرق نباشید به توصیه متخصصین این صنعت و شرکتهای آگاه تر بازار و مشاورین وافراد آگاه تر محیط کارتان گوش دهید و به همراه مشتریان و کارکنانتان از این هدایا لذت ببرید.

برای این کار میتوانید از شرکتهای برتر ارائه دهنده خدمات مشاوره مانند مرکز مشاوره ماهان یا مرکز مشاوره شاپرک و یا اگر میخواهید هزینه کمتری پرداخت کنید میتوانید از مشاوران شخصی مانند آقای نیما کیمیایی که به تازگی بسیار در شبکه های اجتماعی پر سر و صدا ظاهر شدن یا آقای پرویز درگی که سالیان سال است در صنعت مشاوره فعالیت می کنند. و یا خدمات آقای سعید فرزامی که به طور اختصاصی در زمینه هدایای تبلیغاتی و برگزاری کمپین های تبلیغاتی فعالیت میکنند و سیستم ایشان دارای پنلهای مدیریت کمپین توسط برگزار کنندگان آن است، استفاده نمایید. حتی بخشی از خدمات بر روی پنل بصورت تستی است که این مورد باعث می شود شما بتوانید بعد از امتحان کردن قسمتی از خدمات با آگاهی تصمیم درستی بگیرید.

جمع بندی

استفاده از هدیه برای انگیزه آفرینی و قدردانی و ایجاد حس خاص بودن در مشتریان و پرسنل شرکت بسیار نتیجه بخش و پر کاربرد خواهد بود. ضمن آنکه بهتر است با توجه به کم بودن آگاهی ما در زمینه های مختلف، در استفاده از خدماتی که اطلاعات کافی در آن را نداریم از خدمات یک مشاور استفاده نماییم. مشاور به شما کمک میکند که به جای استفاده از هزینه های بسیار روشهای آزمون و خطا برای دستیابی به نتیجه، یک راست به سراغ روشهای نتیجه بخش بروید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها