در دیدار اسد با هیئت روس صورت گرفت؛

تاکید بر اراده مشترک برای تداوم همکاری و تشکر از حمایت‌های مسکو

رئیس‌جمهوری سوریه امروز، دوشنبه در دیدار با معاون نخست وزیر روسیه و اعضای هیئت عالی‌رتبه این کشور از جمله سرگئی لاوروف در دمشق گفت، سوریه به موفقیت‌های سرمایه‌گذاری‌های روسیه توجه دارد.

تاکید بر اراده مشترک برای تداوم همکاری و تشکر از حمایت‌های مسکو

بشار اسد در ابتدای این نشست گفت: می‌دانم شما دیداری با وزیر امور ریاست‌جمهوری داشتید و توانستید در خصوص دستیابی به راه حلی قابل قبول طرفین در خصوص مسائل عدیده به پیشرفت‌هایی برسید.

رئیس‌جمهوری سوریه از کمک و یاری روسیه به کشورش در جنگ علیه تروریسم و حمایت سیاسی آن تشکر کرد.

اسد همچنین در دیدار با هیئت روس از رهبری روسیه در ارائه کمک‌های انسانی به سوریه برای مقابله با کرونا تشکر کرد.

رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد: دولت سوریه خواهان ادامه تلاش با هم‌پیمانان روس برای اجرای توافقات امضا شده بین دو کشور از جمله موفقیت سرمایه‌گذاری‌های روسیه در سوریه است.

اسد نیز تصریح کرد: دولت سوریه همچنان در روند سیاسی همسو با تلاش علیه تروریسم در راستای تحقق امنیت و ثبات در کشور و برآورده شدن آمال ملت سوریه موضع منعطفی دارد.

تاکید بر اراده مشترک برای تداوم همکاری و تشکر از حمایت‌های مسکو

رئیس‌جمهوری سوریه افزود، ملت سوریه از رهبری و ملت روسیه برای حمایت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی آن و یاری به سوریه برای برقراری مجدد امنیت و عبور از پیامدهای تروریسم اقتصادی تشکر می‌کنند.

هیئت روس در بخش سیاسی بر حمایت روسیه از تلاش‌های سیاسی سوریه در روندهای مختلف به رغم تلاش‌های برخی کشورهای غربی برای مانع‌تراشی در دستیابی به هرگونه تفاهم وتوافقی در جهت منافع ملت سوریه تاکید کرد.

هیئت روسیه همچنین گفت: بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت آن و احیای نقش منطقه‌ای و جهانی این کشور پایبند است.

تاکید بر اراده مشترک برای تداوم همکاری و تشکر از حمایت‌های مسکو

همچنین یوری بوریسف، معاون نخست وزیر روسیه امروز در دیدار با حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه تاکید کرد، کشورش به حمایت از سوریه در جنگ علیه تروریسم و بازسازی‌ها ادامه خواهد داد.

بوریسف تاکید کرد: دیدار با عرنوس برای درک مشترک درخصوص نحوه توسعه روابط روسیه و سوریه در آینده نزدیک بسیار حائز اهمیت بود.

این مقام روس افزود: عرنوس قبل از تصدی نخست وزیری وزیر منابع آب بود و نقش زیادی در اجرای پروژه‌های مهم مربوط به روابط تجاری و اقتصادی بین روسیه و سوریه ایفا کرد.

بوریسف ابراز امیدواری کرد، تعیین عرنوس در راس دولت حمایت بیشتری به روابط مستحکم و سازنده دو کشور ببخشد.

او خاطرنشان کرد، روسیه به حمایت از سوریه در روند سیاسی، اقتصادی و جنگ علیه تروریسم ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها