هاشمی: ۱۷ شهریور نقطه عطف انقلاب اسلامی است

رئیس شورای شهر تهران گفت: ۱۷ شهریور ماه یک نقطه عطف در انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.

هاشمی: ۱۷ شهریور نقطه عطف انقلاب اسلامی است

مراسم گرامی داشت چهل و دومین سالگرد شهدای ۱۷ شهریور ماه امروز (دوشنبه هفدهم شهریور ماه) با حضور محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران برگزار شد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: ۱۷ شهریور ماه یک نقطه عطف در انقلاب اسلامی به حساب می‌آید که اگر این حادثه اتفاق نمی‌افتاد شاید سیر تحولات انقلاب با سرعت پیش نمی‌رفت.

وی افزود: امسال ۱۷ شهریور ماه با ایام محرم مقارن شده است و یک وجه اشتراک بین ۱۷ شهریور با واقعه عاشورا، مظلومیت است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در تاریخ بشر کشتار‌های زیادی انجام شده است، اما واقعه عاشورا به عنوان مظهر آزادگی و مبارزه با حاکم جاهل در سراسر جهان مطرح است، اکنون ۴۲ سال از انقلاب و حادثه خونین ۱۷ شهریور می‌گذرد و این سرمایه باید متعلق به همه باشد، چراکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی رفاه مردم بود.

در ادامه این مراسم محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهار کرد: شهدای ۱۷ شهریور برای تحقق استقلال و پیروزی انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند. تاریخ یک برگ نیست، بلکه کتابی است که برگ‌هایی همچون ۱۷ شهریور و ۱۵ خرداد دارد.

حق شناس افزود: شهردار منطقه ۱۲ خبر داد که یادمانی در میدان شهدا طراحی می‌شود و امیدواریم شاهد افتتاح این یادمان برای گرامی داشت شهدای خونین ۱۷ شهریور باشیم.

گفتنی است؛ رئیس و برخی از اعضای شورای شهر تهران به یاد شهدای حادثه خونین ۱۷ شهریور، این خیابان را گلباران کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها