درمان كرونا با سم زنبورعسل؛ خطر جدی برای مبتلایان به آسم

شیوع كووید-19 باعث درگیری افراد زیادی در دنیا شده و هر روز اخبار متفاوتی از درمان كرونا منتشر می‌شود. اخیرا در برخی رسانه‌ها و شبكه‌های اجتماعی مباحثی مانند درمان كرونا با زهر زنبورعسل مطرح شد.

درمان كرونا با سم زنبورعسل؛ خطر جدی برای مبتلایان به آسم

درخصوص صحت این ادعا از نظر پزشكی اولا باید تاكید كرد هنوز مستندات و مدارك كافی در جهت تایید موضوع فوق وجود نداشته و این بحث پشتوانه علمی ندارد. ثانیا بحث استفاده از سم زنبور عسل می‌تواند مشكلات بزرگ و خطرات جبران ناپذیری را برای افراد استفاده‌كننده، به‌خصوص افراد مبتلا به آلرژی و آسم به وجود آورد كه حتی می‌تواند منجر به فوت فرد شود.

به این صورت كه سم زنبور می‌تواند در افراد حساس شوك آنافیلاكسی به‌وجود آورد و به این ترتیب زمینه‌ساز مرگ فرد شود. واكنش‌های مرگبار حساسیتی با تكرار برخورد با زنبور تشدید و خطرناك‌تر می‌شود و با انسداد مسیر تنفس فرد و تغییر برون‌ده قلب، جان فرد مبتلا را تهدید می‌كند.بر این اساس، به‌شدت توصیه می‌شود افراد مبتلا به آسم و آسیب‌پذیر، در صورت مشاهده علائم ابتلا به كووید-19 پیش از هر اقدامی با پزشك خود مشورت كنند، درمان صحیح خود را دریافت کنند و فریب تبلیغات نادرست و شایعات را نخورند و با اقدامات خودسرانه جان خود و سایر اطرافیان‌شان را به خطر نیندازند.

منبع: روزنامه جام جم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امپراطور
    0

    زهر نیش زنبور عسل واقعا معجزه آسا هست . مردم گول این اراجیفی که نظام پزشکی می بافد نخورید . آنها میخواهند اگه دارویی هست بصورت مافیایی به مردم تحمیل کنند . درمان کرونا و پیشگیری از کرونا شیر الاغ و زهر نیش زنبور عسل می باشد من خودم شاهد درمان مریض کرونایی بودم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها