استاندار خوزستان:

آبرسانی به غیزانیه با یک حرکت جهادی انجام شد

استاندار خوزستان گفت: ممکن است در پروژه آبرسانی به غیزانیه در طول ۲ هفته آینده نقص‌های جزیی مشاهده شود اما حلاوت و شیرینی کار بزرگی که تلاشگران به صورت شبانه روزی و جهادی انجام دادند را نباید به کام آن‌ها تلخ کرد.

آبرسانی به غیزانیه با یک حرکت جهادی انجام شد

غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در آیین بهره برداری از فاز سوم طرح آزمایشی آبرسانی به غیزانیه اظهار داشت : تامین آب شرب مردم این منطقه از ابتدای سال ۹۶ با فاز نخست این پروژه آغاز شد اما به دلیل مشکل منابع مالی و مسائل اجتماعی بخصوص بحث معارضان روند کار دشوار و پروژه به طول انجامید.

وی افزود: اگرچه اجرای فاز نخست این پروژه بسیار تأثیرگذار بود اما هنوز بسیاری از روستاها با مشکل بی‌آبی مواجه بودند که فاز دوم با جدیت آغاز و ۲۸ کیلومتر خط لوله کار شد و تست آزمایشی نیز جواب داد و امروز به صورت رسمی فاز دوم به بهره برداری رسید.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین فاز سوم این پروژه به همت قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مستضعفان آغاز شد و ۲۳ کیلومتر خط لوله دیگر کار شده تا تمامی منطقه از نعمت آب شرب بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در فازهای مختلف برای آبرسانی به غیزانیه هزینه شده است و امید است که بخش عمده ای از مشکلات آب این منطقه برطرف شده باشد .

شریعتی بیان کرد: اگر چه همچنان کمبودهایی در کار است اما به زودی مشکلات برطرف می‌شود و فاز سوم آبرسانی به غیزانیه به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

وی گفت: ممکن است برخی روستاهای منطقه هنوز مشکل بی آبی داشته باشند اما بهره برداری فاز سوم آزمایشی است و در طول ۱۰ روز این انشعابات به خط اصلی وصل و آبرسانی به روستاها به تدریج انجام می شود.

وی اظهار داشت: در یک سال اخیر کمتر کسی باور می‌کرد که چنین پروژه‌ای را بتوانیم در این مدت زمان کوتاه اجرا کنیم اما به لطف قرارگاه خاتم و بنیاد مستضعفان و بخصوص همراهی مردم منطقه این امر محقق شد.

شریعتی گفت: بخش غیزانیه در دامپروری فعالیت خوبی دارد و پراکندگی روستاها، جمعیت و احشام آن ها پتانسیل مناسبی است که نیازمند زیرساخت است .

وی افزود: در مدرسه سازی ، روشنایی ، تامین برق و گازرسانی در چهار سال اخیر کارهای مهمی در منطقه غیزانیه صورت گرفت اما راه روستایی مهمترین زیرساختی است که پیشرفت کمتری در آن داشته ایم و هنوز در ۶۰ درصد راهها با مشکل مواجه هستیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دولت و نهادهای مختلف اهتمام ویژه ای برای خدمت رسانی به این منطقه داشته اند و همه تلاش کردند تا آلام مردم را کاهش دهند.

فاز سوم طرح آبرسانی به غیزانیه به صورت آزمایشی و فاز دوم این طرح به صورت رسمی شامگاه یکشنبه با حضور جمعی از مقامات قرارگاه خاتم الانبیا و مسئولان استان به بهره برداری رسید.

همچنین پیش از این چهار پروژه از گام دوم طرح آبرسانی غدیر در ایستگاه "ام الدبس" در دشت‌آزادگان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

آب شرب بخش غیزانیه شامل دهستان مشرحات و دهستان غیزانیه از سه منبع تامین آب شامل تاسیسات آب شیبان، تاسیسات یادگار امام خمینی (ره) منشعب شده از کانال کوت‌امیر و تاسیسات کمتوله‌ آب زیرزمینی شهرستان رامهرمز تامین می‌شود.

رییس جمهوری نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به صورت مستمر پیگیری کند.

گروه‌های جهادی ماه‌ها است که از طریق تانکر به اهالی این منطقه آبرسانی می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها