اخبار ضد و نقیض از حمله موشکی یمن به تاسیسات هسته ای ابوظبی؛

اخبار ضد و نقیض از حمله موشکی یمن به تاسیسات هسته ای ابوظبی؛ انصار الله: تاسیسات ابوظبی هدف حمله موشک کروز قرار گرفت/ روزنامه ابوظبی: هیچ اثری از حمله به تاسیسات مشاهده نمی شود

اخبار ضد و نقیض از حمله موشکی انصارالله به نیروگاه اتمی ابوظبی منتشر شده است که بعضی از اصابت و بعضی از عدم اصابت موشک به این نیروگاه خبر می دهند.

اخبار ضد و نقیض از حمله موشکی یمن به تاسیسات هسته ای ابوظبی؛ انصار الله: تاسیسات ابوظبی هدف حمله موشک کروز قرار گرفت/ روزنامه ابوظبی: هیچ اثری از حمله به تاسیسات مشاهده نمی شود

«نشنال»، روزنامه دولتی ابوظبی در گزارشی نوشت: عملیات در نیروگاه براکه بدون اختلالی امروز یکشنبه ادامه داشت،؛ در حالی که برخی منابع دیگر تایید کردند که اثری از حمله در تاسیسات دیده نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یگان موشکی یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته های مردمی این کشور نیروگاه هسته ای «براکه» در شهر «ابوظبی» امارات متحده عربی را هدف موشک کروز قرار داده اند.

سخنگوی انصارالله با تایید این خبر اعلام کرد که نیروگاه هسته ای ابوظبی را هدف قرار داده اند.

یک مقام یمنی هم گفته است نیروگاه هسته‌ ای ابوظبی پس از اصابت موشک کروز آسیب دیده است.

بر اساس این گزارش، حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به ابوظبی در حالی انجام شد که حدود یک ماه پیش سخنگوی انصارالله گفته بود: «ابوظبی هدف اصلی و مستقیم موشک های ماست و عملیات در مرزها و عمق خاکعربستان افزایش خواهد یافت.»

پس از چند هفته این برای بار دوم است که ارتش و کمیته های مردمی در یمن قدرت موشکی خود را به رخ عربستان و همپیمانان آن در ائتلاف ضد یمن می کشانند.

پیشتر نیز ارتش و کمیته های مردمی یمن فرودگاه نظامی ریاض را هدف حمله موشکی قرار داده بودند؛ حمله ای که خشم گسترده عربستان سعودی را به دنبال داشت و موجب شد تا آل سعود ایران را متهم به حمایت موشکی از نیروهای یمنی کند.

نیروگاه اتمی «براکه» در 53 کیلومتری غرب شهر «الرویس،» یکی از نیروگاه‌ های کشور امارات و اولین نیروگاه اتمی این کشور با ظرفیت تولید 5600 مگاوات شامل چهار راکتور 1400 مگاواتی از نوع رآکتور آب فشرده پیشرفته است. قرار بود این نیروگاه بین 2018 تا 2020 کار خود را آغاز کند.

عبدالله صالح: دوران حوثی‌ها به سر رسیده
علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ الرأی کویت تصریح کرد: در یمن ممکن نیست که معادله «دولت کوچکی در داخل یک دولت» به وقوع پیوندد. همزیستی میان دولت وحوثی‌ها وجود ندارد.

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی (وام) با انتشار گزارشی، خبر حمله موشکی انصارالله به نیروگاه ابوظبی را تکذیب کرده است.

به دنبال شلیک کروز به نیروگاه ابوظبی، هواپیماهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی مواضع انصارالله را بمباران کردند.

«ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی انصارالله اعلام کرد که موشکی که به تاسیسات ابوظبی شلیک شده است، پاسخ به تلاش امارات برای ایجاد فتنه و هدف قرار دادن جبهه داخلی یمن است.
وی در مصاحبه با العالم گفت: ما اعلام کرده بودیم که نیروهای یمنی موشک‎ هایی در اختیار دارند که با آنها می توانند همه پایتخت ‎های کشورهای متخاصم را هدف قرار دهند.
وی گفت: موشکی که به سمت ابوظبی شلیک شد، نشان می دهد که تهدیدات و فشارهای دشمن علیه ملت یمن بی فایده است.
الشامی تاکید کرد که شلیک موشک کروز به این معناست که ما می ‎دانیم چه کسانی علیه صنعا توطئه می کنند.

برخی رسانه های عربی مدعی شدند امارات اخبار منتشر شده مبنی بر حمله موشکی انصارالله به نیروگاه هسته‌ ای این کشور را تکذیب کرده است.

«عزیز رشید» سخنگوی جنبش انصار الله و معاون سخنگوی ارتش یمن به شبکه المیادین گفت: «شلیک موشک کروز به راکتور ابوظبی، پیامی سیاسی و نظامی داشت. حملات ما مشروع و قانونی است زیرا در چارچوب دفاع از خودمان در برابر خشونت های موجود علیه کشورمان صورت می گیرد.»

شبکه المنار گزارش داد، یگان موشکی ارتش یمن یک موشک بالستیک میان بُرد را با موفقیت آزمایش کرد و این موشک به یک هدف نظامی سعودی «با دقت» اصابت کرده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها