انبار جامع امدادی هلال احمر استان مرکزی در اراک افتتاح شد

مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه

انبار جامع امدادی هلال احمر استان مرکزی در اراک افتتاح شد

محمد محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات هلال احمر استان اظهار داشت: 13 پایگاه امدادی هلال احمر به صورت شبانه‌روزی خدمت می‌کنند و باتوجه به تعداد محدود پرسنل اما فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.

وی افزود: در زمینه امداد و نجات از جمله امداد جاده‌ای، کوهستان و حوادث غیرمترقبه از سال 92 تا 99 تعداد پایگاه‌ها رشد 85 درصدی داشته به طوری که تعداد پایگاه‌ها از 7 پایگاه به 13 پایگاه افزایش یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته پایگاه امداد و نجات ایجان خنداب در مدت زمان 3 ماه توسط خیر با وسعت 3 هزار متر و 600 متر زیربنا افتتاح شد همچنین در زمینه انبار امدادی از سال 92 تا 99 رشد 185 درصدی داشته به طوری که تعداد انبارها از 4 انبار امدادی در سال 92 به 10 انبار امدادی در سال 99 رسیده است.

افتتاح انبار امدادی جامع مرکز استان مرکزی

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 7 سال انبار امدادی جامع در مرکز استان نداشتیم افتتاح انبار امدادی جامع مرکز استان در میدان فراهان یکی دیگر از اقدامات هلال احمر است و 2 انبار یک هزار و 200 متری افتتاح شد.

وی بیان کرد: معاونت عملیات امداد و نجات به انبار امدادی حاشیه شهر منتقل شده تا در زمینه ساعت حضور در صحنه حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن هلال احمر در صحنه حضور پیدا کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در زمینه آموزش‌های همگانی امدادی و کمک‌های اولیه از سال 92 تا 99 حدود 54 هزار نفر آموزش دیدند و در 9 رشته تخصصی هلال احمر از جمله آوار، جاده، کوهستان و صنعتی تاکنون حدود 16 هزار نفر در سطح استان آموزش دیده‌اند.

محمدی با اشاره به طرح "خادم" گفت: در این طرح آموزش‌های لازم در زمینه نحوه پناه‌گیری در هنگام وقوع زلزله، نحوه استفاده از کیف کمک‌های اولیه و سایر موارد در درب منازل مردم انجام شد و حدود 10 هزار خانواده در سطح استان آموزش دیدند.

4 مرکز فیزیوتراپی به تعداد مراکز فیزیوتراپی اضافه شد

وی با اشاره به اقدامات هلال احمر در زمینه بهداشت و درمان گفت: در حدود یک سال گذشته 4 مرکز فیزیوتراپی به تعداد مراکز فیزیوتراپی اضافه شد؛ به طوری که در محلات، دلیجان، خمین و تفرش افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند و با تعرفه‌های نیمه دولتی ارائه خدمت می‌دهند و تلاش می‌کنیم تا خدمات کیفی و به روز با تجهیزات کافی برای مردم داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: 2مرکز نیز تا پایان سال در شهرستان شازند و ساوه راه‌اندازی می‌شوند که درواقع می‌توان گفت اقدامی بی‌نظیر در این سطح کشور است، آموزش مجازی کمک های اولیه، بانک تجهیزات پزشکی امانی، راه اندازی انبار دارویی و غیره از برنامه‌های هلال احمر در هفته دولت بود.

محمدی افزود: در زمینه بهسازی فضای داروخانه با توجه به اینکه بیش از 80 درصد داروها یخچالی و به سردخانه نیاز دارند یک مرکز مجهز سردخانه دارویی افتتاح شد، 34 خانه هلال داشتیم که در هفته دولت 130 خانه هلال افتتاح شدند که می‌توان در شهرستان دلیجان، خنداب و فرمهین اشاره کرد.

حضور تیم‌های امداد و نجات در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات شاخص هلال احمر استان حضور تیم‌های امداد و نجات در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه بود به طوری که داوطلبان حضور پررنگی در این مناطق داشتند و برپایی کارگاه تولید کانکس توسط خیر نیز انجام شد به طوری که بیش از 60 کانکس در کرمانشاه تولید و در اختیار افراد قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطر نشان کرد: حضور تیم سحر( تیم حمایت روانی) در مناطق زلزله‌زده یکی دیگر از اقدامات هلال احمر در این زمینه بود همچنین در سیل لرستان هم سومین استان در جمع‌آوری کمک‌های نقدی بودیم، حضور بیش از 420 طلاب برای نخستین بار در کشور در کانون طلاب جوانان نیز یکی دیگر از برنامه‌های هلال احمر بود.

محمدی عنوان کرد: توزیع اهدایی لباس به شکل فروشگاهی، تعمیرات بیش از 800 وسیله، حضور تیم دامپزشکی در منطقه، اجرای طرح نذر آب 1 و 2 نیز یکی دیگر از اقدامات هلال احمر بود که طرح نذر آب 3 را در آینده نزدیک در سیستان و بلوچستان اجرا می‌کنیم و لوله‌کشی آب برای بیش از 2 هزار نفر با کمک خیران انجام شد.

5 هزار و 659 نفر داوطلب هلال احمر در استان مرکزی

وی ادامه داد: ریزش داوطلبان هلال احمر در چند سال گذشته نگران‌کننده بود اما بر اساس آسیب‌شناسی در زمینه جذب و نگهداری برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شد به طوری که به دنبال ارائه آموزش‌ها به صورت جذاب و به روز برای داوطلبان هستیم و اکنون بیشترین تمرکز بر آموزش‌های مجازی داوطلبان داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان حدود 5 هزار و 659 نفر بودند، گفت: 30 اردوی استانی درنظر گرفته شده بود که به سبب شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌ها متوقف شدند اما جوانان حضور پررنگی در غربالگری مسافران در ورودی‌های شهر دوران شیوع بیماری کرونا و سایر اقدامات داشتند.

محمدی بیان کرد: بیش از 500 هزار بطری یک لیتری و 1.5 لیتری محلول ضدعفونی‌کننده و در سه مرحله توزیع بسته‌های معیشتی داشتیم به طوری که در مرحله نخست یک هزار و 240 سبد غذایی بین خانواده‌های متاثر از بیماری کرونا توزیع شد.

وی ادامه داد: توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش و سایر موارد برای حدود 5 هزار نفر از افرادی که بیماری خاص داشتند در سطح استان توزیع شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها