تعزیه مجازی برای نخستین بار در یزد اجرا شد

همزمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گروه تعزیه‌خوانان «راویان عطش» استان یزد، شش مجلس تعزیه‌خوانی مجازی اجرا کرد.

تعزیه مجازی برای نخستین بار در یزد اجرا شد

به مناسبت ماه‌ محرم و ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان، مجالس مجازی تعزیه با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی از 10 تا 15 شهریور در حسینیه ایران برپا شد.

این مراسم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با حضور تعداد اندکی از مخاطبان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به مدت سه شب در صحن میانی مجموعه کتابخانه وزیری و سه شب نیز در محل کانون فرهنگی خزعلی برگزار و از طریق فضای مجازی و صفحه اینستاگرام«raviyanatash.yazd» به صورت زنده برای عموم علاقه‌مندان پخش شد.

در این مجالس، تعزیه‌ شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و بازار شام و شهادت حضرت رقیه(س) با همکاری 20 هنرمند و تعزیه‌خوان بومی استان به اجرا درآمد.

گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» به سرپرستی هادی صندوق‌ساز از جمله گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد محسوب می‌شود که در اجرای این هنر آئینی و نمایشی از تعزیه‌نامه‌های سیدمصطفی کاشانی(میر عزا) و آثار مرحوم دکتر جابر عناصری استفاده می‌کند.

این گروه که فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده تاکنون حدود 60 مجلس تعزیه در استان یزد و مناطق مختلف کشور اجرا کرده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها