۱۶۱۰ دانش‌آموز دیرآموز در کردستان شناسایی شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: یکهزار و ۶۱۰ دانش‌آموز دیرآموز در مرحله اول آمادگب تحصیلی حدنصاب لازم را کسب نکردند.

۱۶۱۰ دانش‌آموز دیرآموز در کردستان شناسایی شد

خلیل رنجبر از تحقق 94 درصدی نوبت‌گیری نوآموزان بدوورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی استان خبر داد و اظهار داشت: برنامه ارزشمند سنجش به عنوان فرصتی برای برنامه‌ریزی آموزشی، مداخله به هنگام، تشخیص و کمک به بهبود کیفیت آموزشی وکنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی (غربالگری) و تخصصی همزمان با سراسر کشور در کردستان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تا کنون پانزده هزار و 123 نفرنوآموز درسامانه سنجش سلامت نوبت‌گیری کردند، گفت: در شرایط کنونی بیماری کرونا نوبت‌گیری در سامانه با فاصله زمانی نیم ساعت بوده، هرپایگاه سنجش روزانه 20 نفر نوآموز را ارزیابی و ساعت‌کاری در نوبت صبح از ساعت 8 تا 13 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14 تا 19 با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش از چهارم مردادماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون یازده هزار و 554 نفرنوآموز معادل 72 درصد نوآموزان بدوورود به دبستان با مراجعه به پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند.

وی افزود: از این تعداد نوآمو ارزیابی‌شده در پایگاه‌های سنجش، 508 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 206 نفرمشکوک به مشکل شنوایی، 34 نفر دارای مشکلات جسمی- حرکتی و یک هزار و 610 نوآموز نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حدنصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

رنجبر ادامه داد: 150 نفر نیروی اجرایی تخصصی در 21 پایگاه اولیه و مجازی با ارزیابی شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا 15 مهرماه جاری برعهده دارند .

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای جهانی بین 10 تا 15 درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند، اظهار کرد: تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می‌تواند از بروز و تشدید معلولیت‌ها در آن‌ها جلوگیری کرده بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر بوده چراکه تشخیص ندادن به‌موقع مشکلات، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را دارد .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: 27 هزار و 434 نفر نوآموز بدوورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان استان در سال‌تحصیلی 99-98 مورد ارزیابی‌های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها