نماینده امضاکننده طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی»:

اجازه نداده‌ام هیچ کدام از ۳ فرزندم با فضای «اندروید» آشنا شوند/ مگر چه برخوردی کردیم که کمونیستی باشد؟

یک نماینده مجلس گفت: من مادر سه فرزند هستم. نگرانم که نکند فرزند من در فضای اندروید وارد اینترنت شود و محتوای مستهجن ببیند.

اجازه نداده‌ام هیچ کدام از ۳ فرزندم با فضای «اندروید» آشنا شوند/ مگر چه برخوردی کردیم که کمونیستی باشد؟

نمایندگان مجلس، در طرحی با عنوان «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی»، فعالیت شبکه‌های اجتماعی را مشروط به تایید یک هیات ساماندهی و نظارت کرده‌اند و خواستار احراز هویت کاربران اینترنت شده‌اند. تصویب این طرح احتمالا باعث مسدود شدن همه پیام‌رسان‌های خارجی می‌شود. این طرح مجلس تازه‌ترین تلاش برای ایجاد حاکمیت دولتی بر اینترنت و در واقع پیام‌رسان‌های ‌اینترنتی است اما در درون، باعث تغییرات گسترده دیگری نیز در این فضا خواهد شد. طرح نمایندگان مجلس شامل ایجاد یک نهاد مرکزی است که آن را « هیات ساماندهی » نامیده‌اند که متشکل از رییس مرکز فضای مجازی، نماینده وزارتخانه‌های ارتباطات، ارشاد، اطلاعات ، دادستانی کل کشور، کمیسیون فرهنگی، صدا وسیما ، اطلاعات سپاه، سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی و سازمان پدافند غیر عامل است. در تلاشی بر واکاوی این طرح، با «فاطمه محمدبیگی» نماینده قزوین در مجلس گفت و گو شده است.

شما از امضاکنندگان «طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» هستید. هدف از ارایه این طرح چه بود؟

هر کشوری برای ساماندهی به اموراتش قوانینی را تصویب می‌کند. ما در حوزه فضای مجازی ۱۰ سال از تمام دنیا عقب‌تریم. بهتر بود این قوانین یک دهه پیش پایه‌گذاری می‌شد که الان به این وضعیت نرسیده باشیم. امروز هر اتفاقی در فضای مجازی می‌افتد اما سر و سامانی ندارد. ما در حوزه فضای کسب و کار در فضای مجازی، برای حمایت از مشاغل اینترنتی، افزایش تراکنش‌ها و معرفی محصولات‌مان هیچ قانون مدونی نداریم. در صورتی که اگر قوانین خوبی در حوزه فضای مجازی وجود داشته باشد، حدود ۳ الی ۵ میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد. این قوانین، فضای امن و قابل اعتمادی را برای حضور کسب و کارها مهیا خواهد کرد. امروز با توجه به مشکلات اشتغال، جوانان علاقه بیشتری به آغاز کسب و کار در بستر مجازی دارند؛ اما متاسفانه در این زمینه یا فعالیت خوبی نداشته‌ایم و یا بستر امنیتی آن وجود نداشته‌است.

مورد دیگر، صیانت از حقوق کابران فضای مجازی است. تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی در کشورهای دیگر، می‌توانند از طریق مالکیت معنوی بر محتوای تولیدشده، درآمدزایی کنند. ما در این فضا هیچ قانونی نداریم و هیچ فرایندی برای دفاع حقوق خالقین محتوا و فعالین فضای مجازی وجود ندارد. همین، یک نوع بی‌سروسامانی و ناهنجاری را به وجود آورده است. امروز، ایران به چند کشور دیگر که در حوزه سایبری حرفی برای گفتن دارند پول تزریق می‌کند. اگر بتوانیم اینترنت ملی را فعال کرده و با سرورهای داخلی‌ خودمان پیام‌ها را رد و بدل کنیم، هم سرعت اینترنت افزایش می‌یابد و هم هزینه بهره‌مندی از اینترنت را از یک‌صدم تا یک‌دویستم برای مردم کاهش می‌دهد. بحث کسانی که می‌‌خواهند ارتباطات جهانی داشته باشند نیز جداست.

تصویب این طرح احتمالا به انسداد شبکه‌های اجتماعی و قطع ارتباط با جهان خواهد شد. تبعات این رخداد چیست؟

اصلا این‌طور نیست. هر تکنولوژی که وارد کشور می‌شود باید یک سری قوانین و کاتالوگ برای آن طراحی شود. مثل خودروها؛ روزهای نخست که خودروها وارد کشور شدند، قانونی برای استفاده از آن‌ها وجود نداشت. اما با افزایش تعداد راننده‌ها، برای آن قانون و پلیس در نظر گرفتند. امروز در حوزه فضای مجازی نیز ترافیک داده‌ها افزایش یافته است اما هیچ قانون و پلیسی برای ساماندهی ترافیک داده‌ها وجود ندارد. یا به عنوان مثال، ما در گمرک قوانینی برای صادرات و واردات کالا وضع کرده‌ایم؛ اما در حوزه فضای مجازی، داده‌های مجازی بدون هیچ نظارتی دست‌به‌دست می‌شود. این داده‌ها می‌تواند به خودکشی‌ها، آسیب‌های جنسی و اخلاقی و فروپاشی خانواده‌ها منجر شود. اگر ما بتونیم در این زمینه، کدهای شناسایی برای داده‌ها تعیین کنیم کار مفیدی برای مردم کرده‌ایم. آقای «اوباما» در مصاحبه‌ای گفته بود اجازه نمی‌دهد فرزندانش از فیسبوک استفاده کند. امروز نیز، آلمان، انگلیس و کشورهای حوزه شنگن نیز قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای استفاده از اینترنت وضع کرده‌است. اگر امروز، روسیه و چین می توانند در مقابل ابرقدرت‌های اقتصادی و سیاسی ایستادگی کنند به دلیل داشتن اینترنت ملی در این کشورهاست. ما هم اگر بخواهیم به یک قدرت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جهان تبدیل بشویم باید قوانین ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم. البته که این کار محدودیت‌هایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

مگر چه کار کردیم؟ چرا محکوم می‌کنید؟ چه برخوردی کردیم که کمونیستی باشد؟ قبول دارم که باید از قوانین حوزه زنان، حمایت از تشکیل خانواده و حمایت از تهیه مسکن باید حمایت شود اما در کنار این‌ها باید قوانینی در جهت صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی داشته باشیم


من مادر سه فرزند هستم. امروز آن‌ها را به مدرسه بردم و به من گفتند فرزندانم باید در سامانه «شاد» ثبت‌نام کنیم. تا امروز اجازه نداده بودم فرزندانم با فضای «اندروید» آشنا شوند؛ به این دلیل که فکر می‌‌کنم برای سلامت روحی و اخلاقی‌شان لازم نیست وارد فضای «اندورید» شوند. اما حالا نگرانم که نکند فرزند من در فضای اندروید وارد اینترنت شود و محتوای مستهجن ببیند. سال‌های سال تلاش کرده‌ایم که بچه‌‌های ما با صحنه‌های نامناسب مواجه نشوند. اینترنت می‌تواند به صورت کنترل‌شده در اختیار قشرهای مختلف قرار بگیرد. دانشمندها، پزشک‌ها، معلم‌ها و دانش آموزان، هرکدام باید پهنای اینترنت و ساعت استفاده مختص به خود را داشته باشند. اما بگذارید بی‌پرده بگویم. با اجرای این قوانین دست یک عده از مسایل اقتصادی کوتاه می‌شود و باید هم با این طرح مخالفت کنند. این طرح قابل دفاع است و ان‌شا‌ءلله مشکلات آن نیز در مجلس رفع خواهد شد.

روسیه و چین از بسته‌ترین کشورها در حوزه آزادی بیان هستند. الگو برداری از این کشورها در تناقض با آزادی بیان و حقوق شهروندی نیست؟

این طرح برای حفظ حقوق شهروندی است. ما ایران هستیم و باید قوانین مبتنی بر اصول خودمان را وضع کنیم. من روسیه و چین را مثال زدم و دقیقا نمی‌خواهیم مثل آن‌ها رفتار کنیم. آلمان را هم مثال زدم. چرا آلمان را نمی‌گویید؟ چرا فرانسه را نمی‌گویید؟ شما هم‌وطن من هستید و از شما انتظار می‌رود که بند به بند این طرح را بررسی کرده و کم‌وکاست‌های آن را به ما منتقل کنید. البته یک سری از قوانین این طرح سخت‌گیرانه خواهد بود و این امری طبیعی است. الان تمام والدین ما نگران فضای مجازی هستند. چرا که ما قانون مشخصی در این زمینه نداریم. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بیش از دو سوم کاربران فضای مجازی صرفا از محتوای نامناسب استفاده می‌کنند. تعداد کاربرانی که مقاصد علمی و پژوهشی دارند بسیار کم‌تر است. بنابراین استفاده از اینترنت باید مبتنی بر همین پژوهش‌ها طبقه‌بندی شود. ساعات مصارف اینترنت نیز متفاوت است. مقاصد فردی که از ۱۲ شب تا ۶ صبح از اینترنت استفاده می‌کند، با مقاصد کاربران ۶ صبح تا ۱۲ شب متفاوت است. همه این‌ها باید توسط مسوولان کشور تقسیم‌بندی شده و در اختیار کاربران قرار داده شود. در ضمن ما نمی‌خواهیم دریچه گفت‌وگوی تمدن‌ها را ببنیدیم. این حرف درست نیست. ما در فضای مجازی گفت و گو خواهیم داشت و می‌خواهیم تمدن اسلامی را به جهان صادر بکنیم.

استفاده نامناسب از اینترنت در سراسر جهان اتفاق می‌افتد. به نظر شما مجلسی‌ها نباید برخورد ریشه‌ای‌تری با این مسایل داشته باشند؟ این‌طور برخوردها با بحران‌ها به مدل کمونیستی، گره‌گشاست؟

مگر چه کار کردیم؟ چرا محکوم می‌کنید؟ چه برخوردی کردیم که کمونیستی باشد؟ قبول دارم که باید از قوانین حوزه زنان، حمایت از تشکیل خانواده و حمایت از تهیه مسکن باید حمایت شود اما در کنار این‌ها باید قوانینی در جهت صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی داشته باشیم. مطمئن باشید که بیش از ۹۰ درصد از ۸۵ میلیون ایرانی با اجرای این طرح موافق هستند. زیرا به نفع خود آن‌هاست. مقام معظم رهبری فرمودند که مردم ما در بیابان فضای مجازی بی‌پناه رها شده‌اند. ایشان از هر سه قوه گلایه کردند. وقتی ایشان گلایه می‌کنند یعنی همه ما کمکاری کردیم. امیدوارم شما عینک بدبینی‌تان را کنار بگذارید.

آبان‌ماه پارسال نسخه اولیه‌ای از شبکه ملی اطلاعات اجرا شد. خیلی‌ها متضرر شدند. با این اوصاف، این طرح چطور می‌تواند به نفع مردم باشد؟

وزارت ارتباطات آن را بد اجرا کرد. همین وزارت ارتباطات ۳۰۰ میلیارد برای تلگرام و اینستاگرام هزینه می‌کند؛ اما تنها ۱۵ میلیارد از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت می‌کند. چرا باید ۳۰۰ میلیارد برای پیام‌رسان خارجی هزینه کنیم؟ من معتقدم اجرای این قانون باید به صورت پلکانی اتفاق بیفتد تا هم سیستم به مرور پیشرفت کند و هم با اتفاقات دیگر تطابق پیدا کند.

منبع: فراز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 56
  • کاربر ناشناس
    0

    مگر مجازی فقط محتوای مستهجن دارد بستگی دارد که چطور فرزندت را تربیت کردید از تلویزیون هم میشود همه جوره استفاده کرد چرا شما نمیروید در بیابان زندگی کنید هیچکس نیست دکه محتوای بد به شما و فرزندانتان یاد بدهد از قدیم میگویند کافران همه را به کیش خود دانند

  • ایرانی
    0

    ایتنرنت این همه جا خوب و آموزشی داره تو رفتی فقط میگی صحنه ها ی مستهجن داره برای خودم و این کشور متاسفم که تو نماینده مجلسش باشی

  • پ
    0

    پس بچه های شما در دوران کرونایی که هستیم چطور به تحصیل ادامه دادن ؟ البته که بچه های شما با بقیه بچه های این بدبخت بیچاره های ایرانی فرق میکنه ، این پیشنهادات و نظرات بیمغزهایی مثل شما بدرد مردم ایران نمیخوره ؟

  • ایرانی
    0

    واعظان کین جلوه در محراب و منبر میکنند / چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند

  • کاربر ناشناس
    0

    خواهشمندیم دردمردم رادواکنیدنه زخم زبان

  • ناشناس
    0

    خانوم نماینده شما راحت ترین و بدترین راه رو برای تربیت فرزندت انتخاب کردی!!! حتما با همین سطح تفکر هم قصد قانون گذاری دارید؟؟؟

  • .
    0

    سلام بر مردم قزوین و احسن به این انتخابشون!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • نام
      0

      ایشون انتخاب مردم قزوین نیست،حاصل عدم انتخاب و مشارکت مردم قزوینه

    • حسین
      0

      حاصل مشارکت مردم شده روحانی حاصل مشارکت نکردن مردم شده اینها بیچاره مردم از دست اینا چی میکشن

  • محمدی
    0

    خانم محترم بچه اگه لقمه حلال بخوره طرف بی اخلاقی نمیره اما اگه لقمه حرام بخوره قرنطینه وساروج هم بگیری روشو میره طرف حرام

  • باستان شناس
    0

    خداوکیلی تو نماینده ای؟ خدا رحمت کند آیت الله مدرس را مردم ریختند حیات خانه شان ،اعتراض کردند این چه وضعیتی در مجلس.مردم را در تنگنا قرارداده اید؟ این لوایحه ها چی هستند؟ و.... مدرس گفت بروید بروید آدم برای مجلس انتخاب کنید راست گفت ما هنوز معنی این جمله را هم نفهمیده ایم

  • عباسی
    0

    ناقلا میشینی فقط مستهجن هاشو میبینی ؟

  • جواد
    0

    انهایی که بلد نیستند اموزش بدهند و بچه هایشان را اغوا میکنند اینطور رفتار میکنند....تا کی میتوانید جلو غریزه جنسی بگیرید...بالاخره بابت این مساله رسوا و بعدا بخاطر عدم اموزش به انها چوبش میخورید....مگر میشود در محیط اجتماعی بزرگ پنهانکاری کرد....با این حساب دوستی تبدیل بیگانه شماری و عقب مانده شماری میشود.....واقعا چه نمایندگانی داریم....عوض نشان دادن راه.....پنهانکاری میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • رضا
    0

    خانم محترم باید بچه ها را درست تربیت کنی تا نحوه سالم استفاده از فضای مجازی و زیستن در این دنیای بشدت متحول را یاد بگیرند نه اینکه آنها را محروم کنی از استفاده فناوری اطلاعات. در این جهان متحول صد ها مسیر منحرف کننده جایگزین مجازی و واقعی وجود دارد که فقط تربیت درست کودکان میتواند واکسن قوی در پیشگیری از آلودگیها باشد. متاسفم که نماینده مجلسی و نمیدانی در دنیا چه خبر است. طرز تفکر اینگونه مثل شما و ساده انگارنه انگاشتن حل مسایل باعث سقوط اخلاق غیر قابل باور در جامعه ما در ۴۱ سال کذشته شده است. به آمار طلاق- ازدواج- زاد آوری- تجاوز جنسی- قتل - اعتیاد- فرار از خانه و خانواده- دزدی- فساد کلاهبرداری و..... نگاهی بندازید و تحقیق کنید علت آن استفاده از اندرویید در جامعه است یا ندانم کاری و حهل امثال شما بعنوان نماینده مجلس و یا تصمیم سازان و تصمسم گیران و مدیران در کشور در حل مسایل؟. کمی هم به تجربه کشورهای موفق که از دستآوردهای روز فناوری ها استفاده میکنند بیاندازید. مسلما ناهنجاری های اجتماعی اینگونه کشورها بمراتب کمتر از ایران کنونی است.

  • نصرتی
    0

    خدا لعنت کند بانیان فیلتر شدن تلگرام که جوانان ونو جوانان را با فیلتر شکن آشنا وآنها را به جاهایی که اصلا اطلاع نداشتند سوق دادند.

  • 12
    0

    ذهن خراب شما فضای مجازی را مستهجن و خراب می بینه وگرنه در فضای مجازی و اینترنت فعالیت ها و موارد بسیار ارزنده و آموزنده خوب نیز وجود دارد آجی جان

  • مردم
    0

    بچه اگر لقمه حلال بخورد و درست تربیت شود به راه بد نمیرود البته شما هم مثل بقیه مسئولان و نمایندگان فردا بچه هاتون یا کانادا هستن یا آمریکا

  • فاطمه کماندو نژاد
    0

    درود بر نماینده دلاور و متدین ...شیر زن مجلسی حاجیه خانم ...۴ تا مثل شما بود منکر از کشور رخت بر میبست و می رفت

  • کارشناس
    0

    اولاً اینها نماینده نیستند انتصاب های مجلسی هستند. در ضمن درصورتیکه این نماینده تکنولوژی را کنار بگزارد و با الاغ سفر مند حرفش صحیح است. در خصوص اینترنت حداکثر سه سال آینده کنترل اینترنت از دست دولت‌ها خارج خواهد شد. در چند ماه اخیر شرکت اسپیس ایکس ۴۰۰ ماهواره فرستاده و در فاز اول سرعت اینترنت ماهواره ای ۱۰ تا ۶۰ مگ بر ثانیه را توانسته برقرار کند و تا سه سال آینده ۶ تا ۱۲ هزار ماهواره قرار است در مدار زمین قرار بدهد.

  • احمد
    0

    فرزندت اگر بخواهد شما روحت هم خبردار نمی‌شود پس کاری را بکنید که سالها نکرده‌اید یعنی فرهنگ سازی بیسواد خواهرم

  • ایرانی
    0

    بگو یک زمین 60 میلیاردی از بنیاد بزن تو رگ و یک مدرسه برای فرزندانت هپولی کن .

  • احسان ت
    0

    منظورتون حتما اینه که فضای اندروید رو دوست ندارید و از سیستم آی او اس استفاده میکنید ؟ این صحبتها مال دهه 60 خانم . متاسفم واسه نماینده مجلسی که طرز فکرش اینه . اینا همونایی هستن که بچهاشون میرن خارج از کشور و با پول ته جیب مردم عشق و حال میکنن .

  • نام
    0

    آخه حاصل اون فیلتر قبلی تون(فیلتر تلگرام) این شد که دیگه الان از پیرمرد تا بچه ده ساله اش همه فیلترشکن دارند وخیلی راحت به محتوای مستهجن دسترسی دارند.برید آماری که پلیس فتا بعد از فیلتر شدن تلگرام اعلام کرده رو بخویند که حداقل 12 میلیون ایرانی از فیلترشکن استفاده میکنند(میدونیم که تازه بیشتر از اینهاست!) آخه چرا وقتی سواد چیزی ندارید صرفا آلت دست یسری آدم میشید که پشت صحنه دنبال پول بیشتر هستند!

    نظرات شما -
    • دانیال اسماعیلی تبار
      0

      شوهر خاله ی من که سن زیادی هم داره چند روز پیش گوشیشو داد دست من تا براش واتساپو اوکی کنم بعدش دیدم بعلهههه فیلتر شکنی که منم دارمو اونم داره واقعا که یکار کردن که بچه های 7-8 ساله تا مسن ها هم فیلتر شکن دارن

  • جهانگیر
    0

    فرزدان شما که آقا زاده هستند خودبخود موبایل اپل سفارشی دارند چه اجازه بدهید وچه ندهید سیستم عامل اپل ای او اس است وربطی به اندروید نداره درواقع تبلیغ ای او اس میکنید شما سرسفره انقلاب نشستید ولی ملت را به این سفره راهی نیست

  • بهمن
    0

    این نماینده با این افكار برای 80 میلیون می خواهد قانون گذاری كند

  • نام
    0

    خانم محترم به بچه هاتون آموزش بدید با اندروید تولید محتوا كنند .

  • خلیل
    0

    متاسفم اگر بگویم شما بااین طرز تفکر که در قرن پیش زندگی میکنید چه طوری نماینده تون کردند؟ دگم و بسته بودن زمانش تمام شد مثل اینکه خودتون هم خیلی از اینترنت فیض نمی برید . بنظر سرکار علیه اقای وزیر ارتباطات اونوقت دیگه باید بچه هایش را چکار کند؟ شنیدیم فرزندان بیل گیتس تا پایان دوره دبیرستان شأن از داشتن کامپیوتر و گوشی محروم بودند چون پد مادرشان تصویرشان این بود که زودتر از موعد هست و باید در زمان تحصیل به فکر تحصیل باشند حالا وقتی اقای بیل گیتس را با این سرکار نماینده از لحاظ طرز فکر مقایسه میکنیم میبینیم این کجا و اون کجا و اقای بیل گیتس بیخود نیست با تفکراتش اینجا رسیده باشد و حالا نماینده محترم ما بقول اقای سعدی هنوز اند خم یک کوچه هستند متاسفانه

  • ا.فدایی
    0

    واقعا باید فضای مجازی اصلاح شود. هرکشوری مطابق فرهنگ خود عمل میکند. این درهم ریختگی کشور مارا به تباهی کشانده است.غرب پرستان اقتصاد را نابود کردند دیگر بس است.

  • کاربر ناشناس
    0

    الان فقط مشکل مملکت ما اینه .بابا مروم دارن از گشنگی می میرن

  • داروغه
    0

    چیکار کردید که کمونیسمی بوده ؟شب روز شما شده چین و روسیه امید شما شده چین و روسیه الگوی کشور داریتون شده چین و روسیه

  • بیسواد
    0

    شما فرق اندروید با اینترنت وفضای مجازی را نمی دانید بعد طرح کنترل این فضا را می دهید ، درود بر سواد نداشته شما وامثال شما!

  • علی
    0

    شما که این قدر از مستهجن می ترسید خوب چرا مردم رو با بستن پیام رسان های تلگرام و ... مجبور کردید فیلترشکن استفاده کنن عاقل برا درست کردن ابرو چشم رو کور نمی کنه ولی کردید.

  • نادر
    0

    خدایا با این افکار پوسیده و عصر پارینه سنگی به کجا میریم؟؟؟!!!!

  • ع،ف
    0

    اگرکسی بخواهد کاری کند خودش راه حلش راپیدامیکند واگر نخواهد بهانه اش را ، مهم این است که فرهنگ یک جامعه به چه سویی گرایش پیدا میکند و چرا و به چه علت . این طرح جواب درستی درپیش نخواهد داشت چه بسا بدترهم خواهد شد،چرا؟چون برای کسی که بدنبال خورشید است اگرخورشید راازاوبگیرید ازروزنه ای دیگر ستاره ای برایش سوسو خواهد زد.وشما بعدا خواهید فهمید که دنیای خدا بزرگترازان است که فکرمیکردید.بنابراین بهتراست درانتخاب خودتان دقت داشته باشید تا بخواهید برای دیگران که درشرایط شما نیستند انتخاب کنید.شما ودیگرهمکارانتان اگرواقعا نگراپ چیزی هستید بهتراین است که کاری کنید وباان کار دیگران راهم دعوت به ان کارکنید، این روش درست یک انسان است.کاری که پیامبراکرم ،ص،کرد.نه کاری که امثال معاویه کردند.راه درست رابه عمل نشان بدهید تا کم کم گسترش یابد.

  • رحیمی
    0

    خواهر محترم تجربه را دوباره ازمودن خطاست در این چهل سال چقدر ازاین اعمال نسنجیده داشته ایم ، دستگیری وزندان مردم به جرم داشتن دوربین فیلمبرداری ، ویدیو ، ماهواره و... پریدن پلیس بر پشت بام خانه ها و له کردن دیش وال ان بی مردم ،بستن تلگرام و....ایا با این کارهای ایذایی ونسنجیده مشکل حل شد یا از قبل بدتر شد الان روستائیان وعشایر هم ماهواره دارند . بدانید که سیستمی در امریکا وغرب طراحی شده وبزودی در سراسر جهان عملیاتی خواهد شد که برنامه های ماهواره ای واینترنتی بدون نیاز به دیش و فیلترینگ قابل دریافت خواهد بود ان روز روزی خواهد بود که همانطور که از برخورد با دارندگان ویدئو نادم هستیم ازا ین برخوردهای کمونیستی هم نادم خواهیم شد . شما بدانیددولتمردان ومتصدیان امور کشور دراینده اقازاده های فعلی هستند ، اگر دلسوز کشور هستید طرحی ارایه دهید که این ذخیره های نظام برای تحصیل به بلاد فرنگ نروند چون انجا همه چیز هست و مثل شما هم نمی شود ان فرزندان را از تکنولوژی وعلم روز محروم کرد. خطر اقازاده های فرنگ رفته دوصد چندان برای اینده نظام خطرناکند چون علاوه برالودگی اخلاقی چه بسا به دام سرویس های جاسوسی هم گرفتار شده باشند .

  • ناشناس
    0

    اصلا شما اجازه نده زنده بمونن چون تو دنیا این چیزا هست !!!!

  • یه آبادانی
    0

    درعجبم کسی که نمیدونه اندرویدچیه نماینده مجلس میشه.این نشاندهنده اینه که یه مشت بیسواددرمجلس حاضرهستن.

  • افشین
    0

    به نظرم این طرح خوبیه. اینطوری مردم مطالباطشونو به جای فضای مجازی جایی که شماها اصلا دوست ندارید طلب میکنن. میدونی که کجا رو میگم؟

  • آرش
    0

    واقعا با چند تا رای رفته مجلس؟ وای بر این مردم که وکیلشون شماها شدین

  • شیپور
    0

    اینم یک دروغ و ریا و تزویری بیش برای عوام فریبی نیست!!!

  • عجب
    0

    خب معلومه دیگه این مابدبختاییم که شب وروزدنبال کاردربیرون وچه درفضای مجازی میگردیم،فرزندان شماهانیازبه این چیزاندارن همینکه نزدشماهادرس اختلاس کردن می آموزندکافیست،البته شماگفتیدومامردم ساده هم همیشه باورکردیم

  • ایران
    0

    به فرزندانت یاد بده که به بیت المال دست درازی نکنند اموال مردم بدبخت ایران را بالا نکشند و......

  • بنده خدا
    0

    حتما بجای اندروید ios خریدین بهشون آفرین به هوش وذکاوتتون..

  • سعیده حق جو
    0

    چطور یه مادر با این تفکرات مستهجن شده نماینده مردم !! چه کسی این خانم رو تایید صلاحیت کرده که درک درستی از تکنولوژی و تربیت و آموزش و .... ندارد این خانم همانند آفتی بزرگ برای خانه ملت و آینده کشور است و برای این حرف حتی باید مجازات هم شود و برای حداقل 30 سال که یک دوره کامل است انفصال از تمامی مناصب و صندلی دولتی و نیمه دولتی نصیبش شود باید به شدت و قدرت با این تفکرات نازیسمی و سادیسمی مقابله شدید شود این خانم حتی باید به بیمارستان منتقل شود و تحت درمان های دارویی قرار گیرد تا فرزندانش را شکنجه نکند و حقوق سایرین را پایمال نکند

  • کاظم
    0

    اوناییکه ذهن کثیف و فاسدی دارند فکر میکنند مردم هم مثل خودشان هستند اگرچه عده قلیلی استفاده نادرست از اینترنت دارند نه همه مرد،ولی وقتی یه مثلا نماینده مجلس همچین حرفی میزنه تو خود حدیث مفصل بخوان درضمن مطمئن باشید این دروغ میگه

  • عل
    0

    آفرین شما حق داری برا بچه خودت تصمیم بگیری ولی برا هشتاد میلیون نه بچه شما الان خیلی کنجکاو شده ولی بچه های مانه خانمی شما نتونی بچتو در فضای مجازی مدیریت کنی در فضای حقیقی هم نمیتونی زشته از تکنولوژی بترسی بچهای شماها کلا نا اهل میشن چون پول مفت میخورن

  • عل
    0

    نمایندهای این دوره همه حاصل شرکت نکردن مردم در انتخاباته خب سه روز به انتخابات گفتن کرونا آمد بعد مردمم که اصلا میلی دیگه به رای دادن ندارن خودشونم فهمیدن گفتن بگیم کرونا آمده همه اونا میان رای میدن که هنوزم به رای دادن امید دارن پس در نهایت همونا میشن نماینده که تندرو وبقول خودشون اصولگرا هستن دیگه غیر از این مذهبیا کسی نمیرفت رای بده مذهبیا هم که مشخصه به کی رای میدن اونا هم رای مذهبیا براشون ملاک زود یعنی اینا همه منتخب چهار درصد هستن

  • 1
    0

    هر تکنولوژی که وارد کشور می‌شود باید یک سری قوانین و کاتالوگ برای آن طراحی شود. مثل خودروها؛ روزهای نخست که خودروها وارد کشور شدند، قانونی برای استفاده از آن‌ها وجود نداشت. اما با افزایش تعداد راننده‌ها، برای آن قانون و پلیس در نظر گرفتند. امروز در حوزه فضای مجازی نیز ترافیک داده‌ها افزایش یافته است اما هیچ قانون و پلیسی برای ساماندهی ترافیک داده‌ها وجود ندارد. در حوزه فضای مجازی، داده‌های مجازی بدون هیچ نظارتی دست‌به‌دست می‌شود.

  • محمد
    0

    سلام مطمئن هستیم که این سخنان بر اساس صداقت رفتاری نیست ،محال ممکن است در دنیای امروزی چنین محدودیت هایی را برای نوجوانان و جوانان ایجاد کرد ،متاسفانه حکایت این تفکر در طول تاریخ این بوده است که به جای کنترل و هدایت ،ایجاد سد می کنند و بعد با ؟ویرانه های بسیار روبرو می شویم ،به نظر این بازی در زمین شیطان است ،همین تلگرام مگر مسدود نشده است پس چرا خبر فوری ،2میلیون عضو دارد؟

  • هیچکس
    0

    این دکترا داره؟؟ اخه [...] اندروید سیستم عامله چه ربطی داره

  • مردم
    0

    جالبه میگه مطمئن باشید که بیش از ۹۰ درصد از ۸۵ میلیون ایرانی با اجرای این طرح موافق هستند از کجا دراوردی این درصد رو؟ همین نظرات رو بخون ببینی چند نفر موافقن

  • حسین مزرعه
    0

    معلومه ذهن خودت کثیفه قاطی مردم و بچه هات کردی، امثال شما و شیخ الاسلامی باید اعدام بشن، بی سواد من موندم کی بشما دکترا داده، واقعا آندروید چه ربطی به فضا مجازی داره، چقدر عجیبه اینا چطور نماینده شدن نه سوادی نه اطلاعات درستی خاک برسرتون

  • Hosein gholami
    0

    کسی ک با انتصاب تصاحب میکنه این جایگاه رو معلومه ک برای قوانین ضد مردمی نایل شده ب این جایگاه نه تخصص نه صداقت نه شرف نه فهم وفرهنگ هیچی جز وقاحت و پررویی تو وجودشون نیست

  • محمد علی
    0

    ما که در تلگرام سرمان توکار وکسب خودمان بود وشما خاک بر سرها باعث شدید سراز فیلتر شکن دربیاوریم وحتی شبکه های داخلی را هم نگاه نکنیم البته غیر مستقیم اطلاعات خوبی راراجع به دنیا ومسایل علمیشان به دست اوردم که به دیدنشان می ارزید واقعا متشکرم

  • ایران
    0

    برو مغز معیوبت را درمان کن الان حتما تو بلاد کفر تشریف دارن همه چی را برای مردم بد می دانید بعد خودتان ازش دل نمی کنید تو گفتی ماباور کردیم برو مشکل مردم حل کن فقط ور ور چرت وپرت میگن ازعهد بوق امده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها