۱۷ هزار کردستانی از طریق فعالیت های بخش تعاون مشغول کار شدند

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: بیش از ۱۷ هزار کردستانی از طریق فعالیت های بخش تعاون در استان مشغول به کارشده‌اند.

۱۷ هزار کردستانی از طریق فعالیت های بخش تعاون مشغول کار شدند

برهان صلواتی با اشاره به فعالیت هزار و ۸۲۱ تعاونی فعال استان کردستان در زمینه صنعت، معدن و تجارت، مسکن، سهام عدالت و … گفت: این تعاونی برای ۱۷ هزار و ۲۴۵ نفر در استان شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور با بیان اینکه تحقق این هدف نیازمند همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های کشور است، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان سال گذشته ۳۱ هزار و۶۸۰ نفر ساعت دوره آموزشی حضوری و مجازی به صورت تخصصی و آموزشی با تعاونگران استان برگزار نمود.

وی نظارت بر چگونگی فعالیت بر تعاونی‌ها را شاخص مهم برای موفقیت بخش تعاون برشمرد و اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۵۳۰ مورد نظارت بر تعاونی‌ها انجام شده است که نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۳۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمار تعاونی‌های مسکن مهر و متعارف را در استان ۲۰۰ تعاونی ذکر کرد و افزود: تا کنون ۱۵ هزار و ۷۲۱و احد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است.

به گفته صلواتی از دی ماه سال ۱۳۹۶ تا کنون ۱۴۱ تعاونی جدید با عضویت دو هزار و ۹۸۸ نفر و یک هزار و ۱۳۹ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها