مدیرکل آموزش و پرورش تهران:

به هیچ وجه آموزش مجازی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آنهایی که می‌گویند آموزش حضوری نباشد به ما بگویند چکار کنیم؛ به هیچ وجه آموزش مجازی نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد.

به هیچ وجه آموزش مجازی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شرط بازگشایی مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است با این وضعیت، چه تعداد از مدارس تهران شرایط لازم را برای بازگشایی حضوری ندارند، اظهار کرد: دانش‌آموزان در قالب گروه‌های کوچک به مدرسه مراجعه می‌کنند یعنی شورای مدرسه به تناسب تراکم دانش‌آموزان، مساحت کلاس‌ها و فضای مدرسه تصمیم‌گیری می‌کند به عنوان مثال مدرسه‌ای 300 دانش‌آموز دارد و تصمیم می‌گیرد آنها را سه روز در هفته تقسیم کند و روزی 100 نفر بیایند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی کلاس‌ها حتی با تقسیم‌بندی دانش‌آموزان 15 تا 19 نفر را در خود جای داده‌اند و این مطابق پروتکلهای بهداشتی نیست، گفت: در کلاس درسی که 15 دانش‌آموز حضور دارند به تناسب مساحت کلاس درس این کار انجام شده و حتماً رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شرط بازگشایی مدارس رعایت پروتکل‌هاست، اگر مدرسه‌ای پس از بازگشایی متوجه شود امکان رعایت پروتکل‌ها را ندارد آیا می‌تواند آموزش را به شیوه مجازی ادامه دهد؟ متذکر شد: مدارس در چارچوب مقررات باید حضور دانش‌آموزان را مدیریت کنند و حضور دانش‌آموزان برای ما اولویت است. یعنی باید دانش‌آموزان را گروه بندی کنند و اگر به عنوان مثال کلاس درس 35 متر باشد حضور 10 دانش آموز باعث می‌شود تا سرانه فضا 3.5 متر باشد.

فولادوند ادامه داد: می‌پذیرم این کار دشوار است اما فردی که کار او مدیریت نیست و معلمی نکرده می‌گوید دشوار است. نباید این دشواری را دائم به جامعه تزریق کرد تا تبدیل به بحران شود. آنهایی که می‌گویند آموزش حضوری نباشد به ما بگویند چکار کنیم. به هیچ وجه آموزش مجازی نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد اگر دانش آموزان از مدرسه فاصله بگیرند برگرداندن آنها به مدرسه دشوار است و این مشکل در حاشیه شهرها بسیار جدی است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط حاد شد و احساس کردید که با بازگشایی مدرسه سلامت دانش‌آموزان به مخاطره افتاده است آیا ممکن است تصمیمات تغییر کند، گفت: ستاد مقابله با کرونا هرچه بگوید آن را انجام می‌دهیم و مسئولیت این کار با ستاد است. آموزش و پرورش نمی‌تواند متولی آموزش و رصد سلامت باشد. مدارس ما باز است و دانش‌آموزان براساس تصمیم شورای مدرسه به شیوه حضوری بعضی روزها می‌آیند، باید خانواده‌ها نیز پای کار بیایند، در سنوات گذشته شاهد همراهی خانواده‌ها با مدارس بودیم که هم اکنون باید رصد سلامت نیز توسط آنها مدنظر باشد.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها