آغاز سال تحصیلی در شاهرود

همزمان با دیگر نقاط کشور، امروز ۳۳ هزار دانش آموز شهرستان شاهرود سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

آغاز سال تحصیلی در شاهرود

آیین آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان شاهرود صبح شنبه با حضور جمعی از مسوولان در مدرسه دخترانه فرزانگان برگزار شد.

در این آیین، امام جمعه شاهرود همزمانی شروع سال تحصیلی با ایام سوگواری ماه محرم را به فال نیک گرفت و گفت: این همزمانی می تواند در نسل آینده تأثیرگذار باشد و دانش آموزان از محرم درس ایثار، شجاعت و انجام وظیفه را بیاموزند.

حجت الاسلام عباس امینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت تعلیم و تربیت، اظهار داشت: به فرموده ایشان توجه به آموزش و پرورش سرمایه گذاری در کشور است و نبایدبه آن دیدگاه هزینه ای داشت.

وی مهمترین سرمایه کشور را نیروی انسانی باسواد و متعهد آن دانست و افزود: باید معلمان و همه نهادها به این نکته توجه کنند که پشتیبانی از آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور است.
امام جمعه شاهرود همچنین از مجموعه آموزش و پرورش شاهرود به دلیل همکاری در برگزاری آیین های سوگواری در ماه محرم در فضای باز برخی مدرسه ها قدردانی کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود هم در این آیین با اشاره به آغاز سال تحصیلی برای ۳۳ هزار دانش آموز و نوآموز شهرستان شاهرود گفت: این دانش آموزان امسال در هزار و ۳۶۵ کلاس درس در ۲۳۹ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی به تحصیل می پردازند.

سید محمد موسوی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی امسال با سال های گذشته تفاوت هایی دارد، افزود: نخستین تفاوت در زمان شروع آن است که نیاز به مدیریت ویژه از جانب مدیران مدرسه ها و خانواده های دانش آموزان داشت.

وی شیوع ویروس کرونا را یکی دیگر از عوامل ایجاد تغییر در سال تحصیلی جاری برشمرد و تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش ضمن تأکیدبر آموزش حضوری سختگیرانه ترین نکات بهداشتی را نیز طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در دستور کار دارد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: با مراقبت از شیوع ویروس کرونا نباید از کنار آموزش یک نسل نیز به راحتی گذشت چرا که در آموزش و پرورش همه تعلیمات در محتوای کتاب نیست و بخشی از آن در سطح مدرسه و در ارتباط دانش آموزان با همسالان و معلمان شکل می گیرد.

موسوی به برخی از موفقیت های آموزش و پرورش شاهرود در سال تحصیلی گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت اداره آموزش و پرورش شاهرود موفق ترین اداره استان در طرح حامی بود و توانست رتبه نخست استان سمنان در توسعه متوازن را از آن خود کند.

وی اضافه کرد: افزایش ۸۵ درصدی کسب رتبه های کشوری درمسابقات قرآن و عترت هم از دیگر افتخارات دانش آموزان شهرستان شاهرود است.

موسوی افزود: در ۲ سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به کمک خیران مدرسه ساز جذب و اجرای هفت طرح خیرساز نیز آغاز شد.

نواختن زنگ شروع سال تحصیلی توسط امام جمعه و فرماندار شاهرود و اهدای لوح سپاس به معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دیگر بخش های این مراسم بود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها