٣٨٠ میلیارد ریال خسارت به واحدهای زلزله‌زده قطور پرداخت شد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ٣٨٠ میلیارد ریال خسارت از طرف شرکت بیمه گذار تا به امروز به واحدهای زلزله زده قطور شهرستان خوی واریز شده و مابقی نیز بر اساس گزارش‌های کارشناسی به زودی پرداخت می شود.

٣٨٠ میلیارد ریال خسارت به واحدهای زلزله‌زده قطور پرداخت شد

محمد مهدی شهریاری جمعه شب در نشست بررسی پرداخت بیمه خسارت به زلزله زدگان قطور خوی اظهار داشت: واریز پرداخت خسارت بیمه از روند مناسبی برخوردار است.

وی با اشاره به برخی دغدغه‌های مردمی در خصوص میزان پرداخت خسارت بیمه به واحدهای آسیب دیده و تخریبی گفت: علاوه بر نهادهای ناظر بر شرکت بیمه گذار، کمیته ویژه‌ای نیز در

استانداری آذربایجان غربی روند کارشناسی ارزیابی خسارت واحدهای زلزله زده را رصد و پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: خسارت‌های کارشناسی، عادلانه و با درنظر گرفتن شرایط سخت منطقه پرداخت می‌شود.

شهریاری با بیان اینکه در ضریب نفوذ بیمه اماکن روستایی و شهری، این استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه حوادث طبیعی در آذربایجان

غربی بیستر در مناطق روستایی خسارت‌های بالایی به همراه دارد، باید دستگاه‌های متولی زمینه‌های ارتقای ضریب نفوذ بیمه در اماکن روستایی را ارتقای دهند.

وی ادامه داد: با بیمه شدن اماکن روستایی بخش زیادی از دغدغه‌های مردم برای تامین هزینه‌های بازسازی با توجه به نوسانات بازار مصالح برطرف شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به حمایت‌های دولت از بازسازی مناطق زلزله زده قطور، بیان کرد: روند بازسازی این مناطق هر هفته رصد و به مردم این اطمینان خاطر داده می‌شود که متولیان امر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

شهریاری افزود: بازسازی مناطق زلزله زده به نسبت چند ماه قبل شتاب خوبی گرفته و دستگاه‌های متولی و بانک‌ها باید به روند بازسازی سرعت بیشتری بدهند.

چهارم اسفندماه سال گذشته ابتدا منطقه قطور و سپس "زرآباد" خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع سبب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به هزار واحد در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت ۹:۲۲ راهی منطقه قطور شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت ۱۹و۳۰ دقیقه زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر، زرآباد را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را دوچندان کرد تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها