مقایسه فیات 500 و هیوندای i10 + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو فیات 500 و هیوندای i10 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

مقایسه فیات 500 و هیوندای i10 + مشخصات فنی

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، فیات 500 و هیوندای i10 است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

فیات 500 چه امکاناتی دارد؟

فیات 500 یکی از خودروهای سایز کوچک است که در ایتالیا ساخته شده است. به جرات می‌توان فیات ۵۰۰ را محبوب‌ترین خودروی سایز کوچک دنیا، پس از فولکس بیتل (قورباغه) دانست. مدل‌های اولیه از این محصول، بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۵ تولید شد و با تیراژی نزدیک به ۴ میلیون نسخه، پرفروش‌ترین خودروی تاریخ ایتالیا بود حال می توان قدمت فیات ۵۰۰ در خودروسازی جهان را، نزدیک به ۸۰ سال تخمین زد.

فیات

طیف وسیعی از پیشرانه‌های مختلف برای فیات ۵۰۰ جدید در نظر گرفته شده است که می‌توانند علاوه بر سوخت‌های بنزین، دیزل و حتی شارژ باتری، جعبه‌دنده‌های دستی ۶ سرعته، نیمه اتوماتیک یا تمام خودکار داشته باشند. پیشرانه‌های بنزینی فیات ۵۰۰، شامل نمونه‌های ۹۰۰ سی‌سی توربوشارژ، ۱.۲ لیتر و ۱.۴ لیتر تنفس طبیعی و ۱.۴ لیتر توربوشارژ خواهد بود.

فیات

مدل ۱.۲ لیتری فیات ۵۰۰ که به احتمال فراوان مهم‌ترین نمونه در ایران خواهد بود، ارزان‌ترین نسخه از این خودرو محسوب می‌شود که با حجم دقیق ۱۲۴۲ سی‌سی قابل خرید است. قدرت این نسخه، ۶۹ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۲ نیوتن‌متر است که از گشتاور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده خواهد بود. مسلما نمی‌توان از این مدل انتظار شتاب بالایی داشت و زمان ۱۳ ثانیه برای رسیدن سرعت آن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ثبت شده است.

فیات

نهایت سرعت این خودرو، ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت آن، ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود، درحالیکه در ترافیک شهری ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در بزرگراه، حدود ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

مشخصات هیوندای i10:

هیوندای i10 از سال ۲۰۰۷ به سفارش هند در ژاپن با امکانات و کیفیت قابل قبولی تولید شده است. از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ ۱۵ اینچ آلومینیومی ، فرمان برقی (MDPS)، آینه الکتروکرومیک، سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک ، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، چراغ روشنایی روز (Day Light) و تریم داخلی دو رنگ اشاره کرد.

i10

این خودرو ژاپنی به عنوان یک هاچبک کوچک شهری از سواری نرم و طراحی جذابی برخوردار است، اما فضای کم سرنشینان، عملکرد نامطلوب جعبه دنده و مصرف سوخت بیش از حد انتظار این خودرو باعث می‌شود که نتوان ارزش خرید چندانی برای این خودرو در نظر گرفت.

i10

نمای ظاهری این خودرو جمع و جور به‌گونه‌ای است که حتی مشکل پسندان نیز به سختی می‌توانند از نمای خارجی آن ایراد بگیرند. در نمای جلویی i۱۰، نوع خطوط به کار رفته در سپر و حالت خشن چراغ‌های جلو چهره جذاب و اسپرتی را برای این هاچبک کوچک خلق کرده است. در نمای جانبی این خودرو، طراح آلمانی تبار شرکت هیوندای توانسته با استفاده از ضربه‌گیر‌های ضخیم و مشکی‌رنگ پایین درب‌ها به خوبی سادگی این بخش را پنهان کند.

i10

در بخش پشتی هیوندای i۱۰ با یک طراحی اصیل مواجه هستیم که در هماهنگی کامل با سایر بخش‌های خودرو شکل گرفته است. طراحی فضای داخلی آی ۱۰ برای خودرویی که همه اجزای آن برای کاهش هزینه‌ها و سهولت کاربر بهسازی شده است، جالب به نظر می‌رسد.

خودرو
فیات 500 هیوندای i10
کشور سازنده
ایتالیا کره جنوبی
سال (طراحی)
2008 2017
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور
1242سی سی 1248سی سی
حداکثر قدرت
69 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 86 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
102 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه 121 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 سرعته خودکار تیپ ترونیک 4 سرعته خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
13 ثانیه 13.8 ثانیه
حداکثر سرعت
160 کیلومتر در ساعت 166 کیلومتر در ساعت
وزن
865 کیلوگرم 1046 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
3546 طول - 1627 عرض - 1488 ارتفاع 3665 طول - 1660 عرض - 1500 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2300 میلیمتر 2385 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
5.6 لیتر در هر صد کیلومتر 8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
4.1 لیتر در هر صد کیلومتر 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
4.7 لیتر در هر صد کیلومتر 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
35 لیتر 40 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 6 یورو 6
میزان تولید CO2
110 گرم در هر کیلومتر 142 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
جلو دیسکی و عقب کاسه ای - ABS - EBD - ESC - ASR - MSR - HBA - Hill Holder ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی - ABS - EBD - سیستم كنترل پایداری الکترونیکي (ESC)
کیسه هوا
7 کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا)
سیستم صوتی
دارای بلندگو

دارای 4 بلندگو - سیستم پخش MP3 - كنترل سيستم صوتي از روي فرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها