رییس سازمان برنامه و بودجه:

امکان فروش یک قطره نفت هم وجود ندارد / اگر هم به فروش برسد امکان تبادل مالی نیست

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: شدیدترین مرحله تحریم، نفت در برابر غذا بود اما الان در شرایطی هستیم که حتی برای غذا و دارو اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند.

امکان فروش یک قطره نفت هم وجود ندارد / اگر هم به فروش برسد امکان تبادل مالی نیست

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی همدان بیان کرد: همه به ویژه رهبر معظم انقلاب می‌دانند که در سال سختی پیش رو داریم و باید به دشمن پیام برسانم هر چه عرصه را سخت تر کند ما مقاوم و فعال تر به جهانیان نشان می هیم که ایران را در اوج تحریم ها ظالمانه اداره می کنیم.

وی اضافه کرد: شدیدترین مرحله تحریم نفت در برابر غذا بود اما الان در شرایطی هستیم که این بی‌انصاف‌ها و دژخیمان حتی برای غذا و دارو اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند و اگر هم به فروش می رسد امکان تبادل مالی نباشد.

رییس برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: هرچند این تحریم‌ها برای دیگر کشورها کارساز است، اما ملت ایران با کارنامه هشت سال دفاع مقدس و با قدرت و بزرگی، آنها را پشت سر می گذارد.

نوبخت گفت: برنامه‌ای دولت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بود مبنی بر داشتن برنامه یکساله برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا است.

وی افزود: اجرای ۱۶ طرح عمرانی با ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار در همدان پیش بینی شده که تاکنون ۹۲ تا ۹۴ میلیارد تومان آن تخصص یافته و مابقی آن جزو مصوبات امروز است و سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد به اتمام این برنامه عمرانی می داند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: اجرای این طرح‌ها موجب جهش تولید شده است بنابراین باید به همت مسوولان و اختصاص اعتبار های لازم، به موقع آنها را به پایان رساند.

نوبخت بیان کرد: علاوه بر این ۲ طرح بهداشتی نیز امروز بازدید شد که بیمارستان اکباتان طبق توافق صورت گرفته ۱۲ فروردین سال آینده بهره‌برداری می‌شود و مرکز جامع سرطان نیز با همکاری خانواده فرشچیان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: سهم دولت در ساخت مرکز مشارکتی سرطان همدان ۱۰۰ میلیارد تومان بود که طبق برنامه زمانبندی تامین اعتبار شده است و پیش از شهریور امسال نیز ۳۰ درصد اعتبار اختصاص می‌یابد و امید می‌رود مرحله نخست آن آبان امسال بهره برداری شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: احداث مرکز جامع سرطان علاوه بر همدان برای غرب و همه نقاط کشور منفعت دارد چرا که نمونه این مرکز در کشور کم نظیر است.

نوبخت با بیان اینکه طرح های تولیدی بستر ساز توسعه هستند گفت: ۳۷ طرح تولیدی در عرصه های صنعتی، کشاورزی، خدمات و گردشگری همدان انتخاب و یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان از محل منابع دولتی، بانکی و سهم آورده برای این طرح‌ها پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ها ۱۹ هزار ۶۲۶ فرصت شغلی برای مردم استان همدان ایجاد می‌شود همچنین ارزش افزوده یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان بیش از هشت هزار میلیارد تومان است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: آنچه که به این طرح‌ها برکت می‌دهد توجه و تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت است مبنی بر توجه به اقشار محروم است.

نوبخت با بیان اینکه اقشار محروم جامعه سهم بالایی در پیروزی این انقلاب داشتند، افزود: این قشر بنا بر هر دلیل منابع کافی برای ساخت مسکن نداشتند بنابراین دولت کاری را از سال های گذشته شروع کرده است.

وی ادامه داد: ابتدا قصد بر ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن جایگزین کپرها در جنوب کرمان بود که این طرح اجرایی شد و کلید واحدها به نام «هدیه نظام» در اختیار اقشار محروم قرار گرفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: سپس طرحی در سیستان و بلوچستان آغاز و کلید واحدها سال گذشته تحویل داده شد و امام جمعه آن منطقه ما را «صادق الوعده» توصیف کرد و امسال هم از زاهدان به خاش با قطار می رویم.

نوبخت با عنوان اینکه ۲ هزار واحد مسکونی نیز در ماه‌های آینده در همدان بهره برداری می شود، اظهار داشت: امیدواریم پیش از پایان سال بخش زیادی از این واحدها تکمیل شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآوری کرد: اولویت دولت تدبیر و امید در اجرای این طرح ها افراد مددجو از جمله افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک روزه خود به همدان بعد از آغاز عملیات مسکن روستایی محرومان، از هشت هزار واحد مسکن روستایی آسیب دیده در سیل ۹۸ بهره برداری کرد.

بازدید از روند احداث بیمارستان اکباتان و حضور در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه نوبخت به همدان بود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • رضا
    0

    قبلا ك ادعاي ديگه داشتين ميگفتين تحريم اثري در فروش نفت ما نميزاره گفتين ما نفت رو مثل قبل ميفروشيم بدون مشكل زرررررررررشششششششك

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی پس بلوف می زد اگر مانتوانیم صادر کنیم جلوی صادرات بقیه را هم می گیریم من نمی دانم ایشان چطوری این همه دروغ می گوید

  • فرهاد
    0

    بالاخره اعتراف کردین به ناتوانیتان اون خداوند باید شماها را همیشه شرمنده این ملت بکند

  • محمد حسین
    0

    تا وقتی این دولت هست هیچ امیدی به هیچ چیز نداشته باشید

    نظرات شما -
    • نادان
      0

      بحث این دولت وان دولت نیست بحث سیایت های کلان مملکته که مردم رو به این روز انداخته

    • مردم
      0

      واقا هنوز هستند کسانی که فکر میکنند دولت کاره ایه تو اداره کشور. یا مثلا میگن این خوبه این بده و هنوز فکر میکنند این حزب خوبه و احزاب دارن کار میکنند. بیدار شید از این خواب خرگوشی . روباه برادر شغاله

  • رضا.
    0

    شما خودتان FATF را تصویب نکردید و حتی بدون تحریم هم مشکل داشتید. جهت اطلاع شما قرارداد با چین و روسیه هم نمی‌تواند کانالهای مالی دنیا را باز کند چون دولت و شرکت های چین و روس هم مجاز به تبادل مالی با ایران نیستند. مشکل شما یکی دو تا نیست. مشکلات اساسی دارید. تازه دعا کنید ترامپ دور بعدی نباشد که اگر انتخاب شود خدا می‌داند چه وضعی پیش خواهد آمد. خدایا این کابوس دهشتناک کی تمام می‌شود.

  • ناشناس
    0

    میفروشین. اول به سوریه و یمن و حزب الله میدین. چیزی نمیمونه به ایرانیا برسه

  • داروغه
    0

    ما نمی دونیم حرف کی یو باور کنیم ؟یک بار میگید ما بیشتر از قبل داریم نفت می فروشیم یک بار میگید نمی تونیم بفروشیم .خواهشن با مردم صادق باشید یا اگر هم نمیتونین به هر دلیلی صادق باشید اصلا حرفی نزنید

  • عادل
    0

    مگر همین اقایون دولتی ادعا نمیکردند که ارزوی صفر شدن صادرات نفت را دشمنان به گور خواهند برد ؟پس حالا چرا اینگونه صحبت میکنند؟چرا با باورهای مردم بازی میکنید؟

  • ناشناس
    0

    تعرفه واردات تمام کالاهای تولید داخل افزایش یابدکه کسی نتواند وارد کند و اینکه کالاهای غیرضرور و لوکس یا تا اطلاع ثانوی ثبت سفارش نشن ویا خیلی کم وارد بشن باید شرایط تحریم را درک کرد و یه نیم نگاهی به پاکستان داشته باشی چون قدرت تجارت نفوذی توی عمان و افریقا دارند که بتونند کمکی کنندو اینکه جلوی پولهاو سودهای باد اورده را با کمک مالیات بگیریدکه از داخل به ملت فشار نیادباید بانک مرکزی سازمان مالیاتی و برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد پول و چرخش وجهت ان را محکم کنترل کنند چون هیچ جای دنیا خود خارج از کنترل حکومتها نیست که باعث تورم و گرانی میشه

  • مشهد
    0

    برجام چی بودپس

  • س
    0

    چرا استعفا نمی دهید با رفتن شما قطعا شرایط خیلی خوب خواهد شد..

  • علی اسد
    0

    این آقا فقط بلده آیه ناامیدی بخواند ایشون همان شخص هستند که می گفتند شب واریز یارانه شب مصیب منه انگاری از ارث باباش به مردم پول میداد

  • کاربر ناشناس
    0

    ایران در تربیون تبلیغات میکرد اگر یک قطره نفت فروخته نشه از ناحیه ایران در خلیج فارس هیچ کشوری در این منطقه نفت صادر نمی تواند بکند حتما منظورش از لحاظ نظامی جلوگیری شود دخالت میکند الله اعلم

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      بی خیال شو. بنده خداها یه بلوفی زدند تا دیگران ماستها را کیسه کنند غافل از اینکه خودمون گرفتار شدیم

  • ع
    0

    همون یارو که موقع واریز یارانه مصیبت عظما داشت.جغد شوم

  • محسن
    0

    همش دروغ همش دروغ هم دغل بازی و فریب،،، خودتون تو ثروتهای بی حدوحساب غوطه ورید،،، بعد برای مردم بیچاره آه وناله تون فلک رو پرمیکنه.... خجالت خجالت جغد شوم،

  • محمد
    0

    چرا تبادلات مالی فقط به دلار انجام میشه؟ و کلاً بغیر دلار شما نمیخواید با پول دیگری و راه دیگری تبادل مالی کنید؟! کی این وسط داره سود از دلار تحریمی میبره که دست از سر دلار بر نمیدارین؟ یعنی واقعن خنگ هستین یا خودتون رو به خنگی میزنید؟توی دنیای امروز به دلیل پیشرفت تکنولوژی تحریم معنی نداره اگر میخواین تبادل مالی انجام بدید بلد نیستید بیاید خودم بهتون یاد بدم با ارز مجازی مثال بیت کویین نمیشه فهمید کی به کی چقدر پول انتقال داده و کلاً تبادلات مالی اصلاً قابل تحریم و رصد نیست ولی اگر بهانه الکی میخواید بیارید و با دروغ مدیریت کنیدکه هیچ ...

  • ناشناس
    0

    شاید واقعا یک قطره نفت هم‌امکان فروشش نباشه اگه راست میگید شما هم بخاطر این وضعیت یکسال حقوق نگیرید مگه حقوق شما از بودجه نفت ت پرداخت نمیشه

  • بات
    0

    خوشم اومد خووووب هرمز رو بستیم خخخخ

  • خنگان
    0

    زرررررررررررشک ،واقعا زرررررشک،فکر کنم زیاد خورده زررررررررررررررررررشک.

  • شهروند۱
    0

    بله فقط مردم سختی تحریم ها می کشن ،

  • مرتضی
    0

    بابا تو رو خدا دیگه از ملت ایران مایه نزارید. وقت سختی و وقت انتخابات ملت ایران ملت هستند وبس

  • وکیل مدافع
    0

    برای خراب کردن و تحت فشار قراردادن دولت احمدی نژاد ،تمام راههای دور زدن تحریمها رو افشا کردند

  • احمدی
    0

    حداقل یه مروری بر گفته های چند وقت پیش رئیس جمهور هم داشته باشید بعد بگید ناتوان از فروش نفت هستیم

  • حیدر
    0

    مملکت بی صاحب هر کی سرش به آخوری بنده انسانهای مخلص انقلاب همه رفتند آخری سلیمانی بود به زودی این مملکت از تاریخ محو میشه

  • ایرانی
    0

    اگه نفت فروش نمیر از بی کفایتی و سیاستهای غلط شماست دولت هزینه هاشو داره از جیب مردم میده ارزش پول ملی صفر شده بفکر ملت باشید ما نیازمندتر از لبنان و... هستیم

  • نامهربون
    0

    شما ها که صداتون کلفت کرده بودید و یکصدا نعره و فریاد میزدید که آمریکانمی تواندهیچ غلطی بکنه و جلوی فروش نفت ما رو بگیر و اگر نفت ما فروش نره نفت هیچ کشوری تو خلیج فروش نمیره ، پس کو اثرش ، از قدیم میگن دورغگو حافظه نداره . امثال مثل تو که در این نظام کم نیستن و نرم و نازک سخن میگن و مث ما ر خوش ختو و خال هستند ، این مردم و کشور رو برای رسیدن منافع شخصی و سرپوش گذاشتن به حقارت های گذشته خود به نیستی و فنا تبدیل کردید و در زمان شاه با نان و پول این مملکت به طریقی خود را در خارج کشور برای درس خواندن به نوایی رساندید و در این انقلاب با کسب صدارت و شغل کذایی بخور بخور برای خودتان و هم ردیف اتون فراهم کردید . با برجام همه چی رو در بوق و کرنا کردید حالا دارین ازون کشورها التماس و درخواست میکنید و یا مملکت رو از ترس آمریکا به ثمن بخس و ماندن در حکومت به بغل چین و روسیه پنهاه میدید .بعد حالا میگی یه قطره نفت نمتوانیم بفروشیم ، خاک عالم برتمام وجود شما آدمهای سیاست مدار بی سیاست و بی لیاقت و ترسو و وطن فروش ، امیدوارم که در سال آینده مردم دوباره گول و حیله شماها رو نخورند و برای وعده های توخالی در صف رای قرار نگیرند . عذاب و نفرین خدا بر شما باد .

  • ابراهیم حامدی
    0

    یک کلمه از دروغگوی دولت.

  • مسعود
    0

    تو گفتی ما هم باور کردیم.خودتی....

  • احمدی
    0

    سیاست عین دیانت ماست ودیانت عین سیاست ماست شعاری بیش نیست هر وقت اطلاعیه صادر شده فلان چیز ارزن است رفتیم بازار ودیدیم گران شده است وقتی گفتن نفت فروش نمیره بفهمید فروش میره وقتی گفتن تنگه هرمز را می بندیم پس بفهمید یعنی نمیبندیم هر وقت گفتن وضع بهتر است بفهمید وضع خراب است

  • ناشناس
    0

    عضو خوش خط وخال دولت

  • ر
    0

    آقای نوبخت مشکل اساسی مملکت ما آمریکا وغرب نیست ،زیرااگر این بودفرزندان خواص این مملکت منجمله حضرتعالی و.....باهزینه جیب ملت در غرب به ادامه تحصیل و زندگی غربی اشتغال نداشتند بلکه مشکل عدم صداقت مسئولین به مردمه ،نتیجه مدیریت شماها شده تربیت و ایجاد فضای مناسب برای هردزد وغارتگری در پوشش خادمین نظام(نه خادمین مردم).همتون اول بفکر تثبیت خود و آقازاده هاتونید ،اگر وقت اضاف آوردیدبرامردم نقشه میکشید این فقط ناشی از بیسوادی مردمه خودشون هم دلشون بحال خودشون نمیسوزه و دغدغه ای ندارند.نگاه کنید به جوونهامون چگونه در نهایت بی بندوباری گرفتار شدندوهیچ امیدی هم به زندگی که برنامه ریزهاش شماها و حدادعادل و.....بودید ندارند و اگر وضع به همین منوال پیش برود شماها زیر خاک آرمیده اید و نسلهای بعدتان طوق اسارت و ذلت برگردنشان .مملکتی که روزانه 15تن طلای خالص با هلیکوپتر جابجا میکند از معدن طلا ،این صحبت شما ادعای دروغینی بیش نیست.اینم روحانی رئیس جمهورمون که کلیدشو گم کرده یک مقدار صبر کنید تا کاسه صبر جوونها لبریز بشه همه چیز را یکشبه عوض خواهند کرد

  • ایرانی
    0

    اقای نوبخت ! نفت فدای سرت گلابی برجام نوش جان تو و رییست و برادرش حسین خان فریدون و اقای معاون اول وبرادرجانش ونیزحانواده نعمت زاده وواعظی باشدکه بااختلاسها گلابی ها چیدید وباکلید تدبیرحسن خان درهای بدبختی وزجررابروی مردم گشودید

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      چه خبر از آقای دکتر احمدی نژاد!

  • عباس
    0

    چرا تمامی حقوق بگیران در ارامش و ماهیانه حقوق و مزایا خود دریافت می کنند...نفت پس فروش نمی رود چی جایش از کشور میره ...

  • ش
    0

    چرا مجلس و قوه قضائیه با امثال ایشان برخورد نمی کنند ایشان به دشمن گرا می دهند ..

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      از اشاراتش خلق را خنده آمد بر دهان.

  • بازنشسته ۹۸
    0

    آقای نوبخت شما را به خدا خودتان قضاوت کنید تاوان این مشکلات را فقط باید بازنشستگان کشوری بدهند واله ما خیلی در تنگنا هستیم اگه واقعا منابع مالی نبود بخشی از احکام شاغلین را به بازنشستگان اختصاص می دادید حالا دیگر عدالت حکم می کند که بازنشستگان هم همسان سازی را از اول فروردین بگیرند

  • بازنشسته ۹۸
    0

    آقای نوبخت شما یک روز که هیچ یک ساعت هم با حقوق بازنشستگان نمی توانید زندگی کنید لطفا هر چه سریعتر برای بازنشستگان کشوری کاری بکنید آخه تا کی انتظار چقدر وعده و وعید به خدا جان بازنشستگان به لب امد

  • ناشناس
    0

    آخه من بازنشسته ای که سی سال کار کرده و عمر و جوانیم را گذاشته ام چه گناهی کرده ام که باید تاوان بقیه را بدهم

  • ناشناس
    0

    مشکل همه ماها از همین نفت است ای کاش این جاهای نفت پلمب می شد مگه ارمنستان نفت دارد عامل همه این اختلاسها نفت است ای کاش قطره ای فروش نبود

    نظرات شما -
    • امین
      0

      نه خشت اول را گر نهد معمار کج تا ثریا میشود دیوار کج

  • ایرانی
    0

    چون همه راستگویانند شما هم بگید از جیب خودشان خرج مردم را میدهند .

  • بازنشسته ۹۸
    0

    آقای نوبخت حالا که وسایل بازنشستگان را دارند می ریزند در خیابان خبر شدید که نفت نمی خرند شما هم یک حقوق بگیر هستی چرا وسایل شما را بیرون نمی ریزند به بازنشستگان که رسید نفت نمی خرند آخه چقدر ظلم تا کی انتظار چقدر وعده چقدر بی عدالتی و تبعیض لطفا اقدامی جدی کنید

  • هموطن بی نام
    0

    برفرض اینکه الان کشور تحریم نبود و روزی ۲ ملیون بشکه نفت ۱۱۰ دلاری می فروخت این جناب نوبخت همینقدر از نداشتن بودجه دم میزد که الان میزنه.تا روزی که یادمه اینها دم از نداشتن بودجه زدند.نفت هم که بفروشند بازهم مردم همینقدر فلاکت زده هستند که الان با تحریم نفتی هستند.

  • مردم
    0

    میگه باید به دشمن پیام برسانم هر چه عرصه را سخت تر کند ما مقاوم و فعال تر به جهانیان نشان می هیم که ایران را در اوج تحریم ها ظالمانه اداره می کنیم. تو بیخود میکنی پیام میدی تو بیجا میکنی کمر هر پدری تو این مملکت داره خورد میشه و جلو بچه هامون شرمنده ایم تو واسه خودت اون بالا نشتسی میگی ..کن. کدوم قسمت کشور رو مدیریت کردید آخه.همش ملت باید این مراحل رو پشت سر بگزاره. شما و مسئولین نه. لعنت بر ظالم و ظلمدیده که از اون بدتره

  • ابوالفضل کاظمی بابا احمدی
    0

    سلام ۴۲سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما جاده ۶کیلومتری روستای بنه کمر ازتوابع فریدونشهر (که۲۳کیلومتر با فریدونشهر فاصله دارد)هنوز خاکی وصعب العبور است .و۲۰سال پی گیری کردیم هنوز موفق به زیرسازی وآسفالت آن نشدیم.تکلیف چیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها