گذرنامه تایوان تغییر می‌کند

تایوان در پی تنش با چین بر سر پاندمی کرونا و اقدامات پکن در اثبات حق حاکمیتش، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد با هدف جلوه دادن به نام این جزیره خودگردان، ظاهر گذرنامه‌ خود را تغییر می‌دهد و طراحی جدیدی ارائه خواهد داد.

گذرنامه تایوان تغییر می‌کند

، تایوان جریان پاندمی ویروس کرونا شکایت داشته که اتباعش با مشکلاتی در ورود به سایر کشورها روبرو شده‌اند چون پاسپورت‌های تایوانی آنها کلمات "جمهوری چین" را روی خود دارد که نام رسمی تایوان است و با فونت بزرگ انگلیسی بر بالای جلد پاسپورت‌ها نوشته شده و واژه "تایوان" در زیر آن قرار دارد.

در پاسپورت جدید که در ژانویه ۲۰۲۱ چاپ می‌شود، واژگان انگلیسی "جمهوری چین" برداشته می‌شود اما الفبای چینی آن بر روی جلد پاسپورت باقی می‌ماند و واژه انگلیسی "تایوان" بزرگتر نوشته می‌شود.

جوزف یو، وزیر خارجه تایوان گفته که این پاسپورت‌های جدید از آنجا ضرورت دارد که دیگر اتباع تایوانی با شهروندان چینی اشتباه گرفته نمی‌شوند به ویژه وقتی که بررسی ورود به کشورهای دیگر از زمان آغاز پاندمی کرونا با دقت زیادی همراه شده است.

وی به خبرنگاران گفت:‌ از آغاز پاندمی ویروس کرونا در ووهان چین، شهروندان تایوانی امیدوار بودند که ما بتوانیم اقداماتی را برای جدا کردن آنها از شهروندان چینی انجام دهیم تا آنها را با چینی‌ها اشتباه نگیرند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین محسوب می‌کند و تاکید دارد که تنها چین است که می‌تواند درباره وضعیت این منطقه خودگردان تصمیم‌گیری کند.

تایوان اما از این وضعیت شکایت دارد و به ویژه پس از شروع پاندمی کرونا، بسیاری از کشورها از ورود شهروندان تایوانی به ظن اینکه آنها چینی هستند، ممانعت به عمل آورده‌اند. تایپه سال‌هاست که تاکید دارد نوع رابطه‌اش رابطه‌اش با چین دقیقا باید به چه صورت باشد و حالا با شروع پاندمی کرونا این مساله بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها