نماینده مردم هشترود و چاراویماق:

گرانی کود شیمیایی، کشاورزان را ناامید کرده است

نماینده مردم هشترود و چاراویماق گفت: گران شدن کود شیمیایی برای استفاده در زمین‌های مزروعی، کشاورزان را ناامید کرده است، چرا که افزایش قیمت هر کیسه کود شیمیایی از 55 هزار تومان به 430 هزار تومان، هیچ توجیهی ندارد.

گرانی کود شیمیایی، کشاورزان را ناامید کرده است

سید حمزه امینی در نشست با جمعی از متخصصان حوزه‌های مختلف در هشترود، اظهار کرد: بی‌اعتمادی کشاورزان به دولت حاصل پرداخت نشدن خسارات محصولات کشاورزی از طرف بیمه کشاورزی است.

وی بیان کرد: بانک‌ها در خصوص ضامن برای اخذ وام از هیچ کس حرف شنوی نداشته و مردم در این رابطه اذیت می‌شوند که باید این مشکل برای همیشه در بانکداری ایران حل شود.

وی افزود: تشکیل تعاونی آب‌بران در روستاهای بزرگ یکی از ملزومات است، چرا که در این‌صورت کشاورزان از کمک‌های بلاعوض ۱۰ و ۱۸ میلیون تومانی دولت در هر هکتار از زمین‌های مزروعی بهره مند خواهند شد.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق با اشاره به بهره‌مندی مردم از گاز طبیعی، اظهار کرد: 95 درصد از مردم هشترود و 85 درصد از مردم چاراویماق از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: برای تکمیل فازهای پایاب سد سهند مبلغی نزدیک به 27 میلیارد تومان درخواست شده و انتظار می‌رود بعد از اختصاص این مبلغ، اکثر محصولاتی که در هشترود تولید می‌شود، به سایر کشورهای همسایه نیز صادر شود.

وی از تلاش کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با تبدیل وضعیت کارکنان خبر داد و گفت: این قشر از کارکنان دولت چندین سال است که در بلا تکلیفی به سر می‌برند.

امینی خاطرنشان کرد: توجه ویژه به مکانیزه کردن صنعت کشاورزی در منطقه، توجه به صنعت گردشگری،حمایت از تولید کننده‌ها، حمایت از سرمایه گذاران و مرتفع کردن مسئله بیکاری در اولویت کاری ما قرار دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها