در برنامه «شب‌های شفاهی» مطرح شد؛

مسعود کیمیایی: من تغییر نمی‌کنم

مسعود کیمیایی در برنامه زنده «شب های شفاهی» گفت: من با یک عقیده زندگی می کنم و عقیده ام تغییر نمی کند که من تغییر کنم.

مسعود کیمیایی: من تغییر نمی‌کنم

به گزارش خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود کیمیاییدر برنامه زنده «شب های شفاهی»، میهمان محمود گبرلو شد و درباره «سینمای ملی» حرف زد.

مسعود کیمیایی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند دوران مسعود کیمیایی به پایان رسیده است، گفت: مگر دوران خط‌کشی شده است؟ آدم که تفکرش متوقف نمی شود.

کارگردان «قاتل اهلی» ادامه داد: من با یک عقیده زندگی می کنم. عقیده ام تغییر نمی کند که من تغییر کنم. عقیده من همان است که در سینمایم است، در ادبیاتم است. من باید گذشته ام را انکار کنم، اگر تغییر کنم.

وی با بیان اینکه آرمان خواهی که بخشی از آن عدالت خواهی است در من وجود دارد، گفت: اگر تعریف از آرمان خواهی داشته باشیم، «قاتل اهلی» را می بینیم و بعد می گوییم این تعریف در فیلم درست است یا نه، نمی توان فیلم را ندید و بعد قضاوت کرد.

وی با انتقاد از برخی سینماگران جوان گفت: برخی روزنامه نمی خوانند، بعد می خواهند فیلمساز شوند. یادگیری تکنیک دو روزه است اما چیزی را باید به وسیله سینما بگویی، دو روزه نیست، وقت می خواهد.

کیمیایی افزود: فیلمساز نمی تواند از حادثه حرف بزند، وقتی درون حادثه نباشد. من سر کلاس ها به هنرجویان هم می گویم که نگاه کنید غیر از سینما چه می دانید.

کارگردان فیلم «سرب» با بیان اینکه مفهوم و سینما مکمل یکدیگرند، گفت: نباید سینما را فقط با داستانش بشناسیم. سینما باید در اثر حضور داشته باشد.

وی با انتقاد از نبود قهرمان در سینمای امروز ایران گفت: قهرمان‌ها نصف روزه شده اند. قهرمان دور خودش خط نمی کشد که تمام شود. قهرمان تکثیر می شود. قهرمان پیرامون خودش تاثیر می گذارد، بر جامعه تاثیر می گذارد.

کیمیایی در پایان این گفتگو با بیان اینکه مردم نباید از تعهد اجتماعی دور باشند، توصیه کرد: اگر مردم به سرنوشت خودشان علاقه دارند، فیلم های اجتماعی ببینند و کتاب ها و اشعار اجتماعی امروز را بخوانند.

شایان ذکر است؛ برنامه «شب های شفاهی» به تهیه‌کنندگی و اجرای محمود گبرلو، چهارشنبه شب ها ساعت 21 به صورت زنده از شبکه شما روی آنتن می رود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها