چرا تخم مرغ گران شد؟

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی علت گرانی تخم مرغ در روزهای اخیر را تشریح کرد.

چرا تخم مرغ گران شد؟

مهدی یوسف خانی در این باره اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان است و نباید بیشتر از این مقدار فروخته شود. البته ممکن است برخی واحدها گرانفروشی کنند و برخی واحدهای دیگر نیز خودشان تخم مرغ را گرانتر خریداری کرده باشند.

وی علت افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر را صادرات و افزایش مصرف تخم مرغ دانست و افزود: صادرات با وجود عوارض هنوز برای صادرکنندگان صرفه اقتصادی دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تصریح کرد: البته ما بیشتر از مصرف داخلی تخم مرغ تولید می کنیم و ناچاریم صادرات داشته باشیم.

وی اضافه کرد: قیمت تمام شده تخم مرغ برای تولیدکنندگان بسیار بالاست و در حال حاضر این قیمت هم برای تولیدکنندگان به نوعی زیان است.

یوسف خانی به قیمت مرغ نیز اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ در کشتارگاه ۱۷هزار و۳۰۰ تومان، تحویل در مغازه ۱۷ هزار و۶۰۰ تومان و قیمت برای مصرف کننده ۱۸هزار و۹۰۰ تا ۱۹ تومان است و فروش مرغ بیش از این مقدار گرانفروشی است.

براساس مشاهدات میدانی هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها سطح شهر تهران ۲۶ هزار تومان و هر کیلو مرغ تا ۱۹ هزارتومان به مصرف کنندگان عرضه می شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    خبلی عجیبه واقعا چرا؟ وقتی نرخ تورم منفیه وقتی همه چیز رو به ارزانیه وقتی دلار دونه ای هزار تومان کسی نمی خره چرا تخم مرغ گران شد چرا چرا چرا؟

  • رضا
    0

    بازهم گرانفروشی وبحث های تکراری ،معنای صادرات چیه؟یعنی تولید مازاد داریم داره صادر میشود.پس گران شدن توجیه ندارد و نشانگر بی تدبیری مدیران این صنف است پس یا صادرات را متوقف کنید یا درست مدیریت نمائید

  • کاربر ناشناس
    0

    چون مرع هم تخم میگزاردهم کودتولیدمیکند باقیرته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها