مرحله اجرایی اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی در قم آغاز شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: مرحله اجرایی طرح اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از مادر ایرانی با پدر غیر ایرانی در قم آغاز شد.

مرحله اجرایی اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی در قم آغاز شد

عباس شیر محمدی عصر سه شنبه اظهار داشت: در راستای آیین نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوبه سیزدهم خردادماه سال ۹۹ هیات وزیران مرحله اجرایی این طرح در قم از فردا ۱۲ شهریور در دفترهای ۱۸ گانه خدمات اتباع خارجی استان شروع می شود.

وی افزود: متقاضیان این طرح قبلا از طریق سامانه اداره کل اتباع استانداری ثبت نام نمودند و دفاتر فوق نیز به تدریج با این افراد تماس می گیرند تا برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که موفق به ثبت نام نشدند نیز باید در سامانه یاد شده ثبت نام کنند تا ما اسامی آنها را به دفاتر تحویل دهیم و کار تشکیل پرونده اعطای تابعیت انجام شود.

مدیرکل اتباع قم همچنین یادآور شد: برای تکریم ارباب رجوع اجرای طرح به بخش خصوصی واگذار شده است تا در بعد از ظهرها نیز امکان انجام آن وجود داشته باشد.

شیرمحمدی با بیان اینکه پیش ثبت نام اجرای طرح از ۲ ماه پیش در استان شروع شده و تاکنون نیز حدود هفت هزار تَن ثبت نام کردند، افزود: این طرح در همه استان های کشور به اجرا گذاشته می شود و قم در موضوع پیش ثبت نام از استان های دیگر جلوتر می باشد.

مدیرکل اتباع استانداری قم در ادامه تعداد تبعه های موجود در این استان را ۲۱۰ هزار تَن ذکر کرد و گفت: عمده خارجی های مستقر در قم را اتباع کشور افغانستان تشکیل می دهند.

وی افزود: قم چهارمین استان کشور در موضوع اتباع خارجی است ولی با توجه به تک شهرستان بودن آن پس از تهران دوم استان به شمار می آید.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها