کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» منتشر شد / عکس

کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد»که گفت‌گویی با رئیس جمهور سابق است، منتشر شد.

کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» منتشر شد / عکس

کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» از کودکی تا بلوغ فردی و اجتماعی رئیس‌جمهور دولت دهم را معرفی می‌کند که به گفته مولف آن پروفسور مولانا درباره او گفته است: «احمدی‌نژاد خود به تنهایی یک رسانه است. نام او نه تنها در ایران، منطقه و آسیا بلکه در سراسر جهان با مفهوم مهرورزی و عدالت گره خورده است و جریان عدالت محوری در ایران و جهان امروز ناشی از پویایی و تحرک اجتماعی او در عرصه‌های بین‌المللی برای تبیین و تکریم جایگاه انسان است.»

مولف می‌نویسد: «مصاحبه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به خصوص کانال‌های تلگرام منتشر شده و خیلی زود به پربازدیدترین برنامه‌های فضای مجازی تبدیل شد. آنچه در این میان برایم جالب بود، عنوان «گفت‌وگوی بی پرده با محمود احمدی‌نژاد» بود که به عنوان تیتر در فضای مجازی مشاهده می‌کردم. گویا اصحاب برسانه و مردم می‌دانستند یا می‌خواستند پرده‌ای میان مصاحبه‌شونده و مخاطب نباشد و مجری باید چنین نقشی را در اینجا ایفا کند.

شاید این یکی از دلایل مهم بود که مرا به فکر انداخت تا گفت‌وگوی بی‌پرده با احمدی‌نژد را پیش ببرم و به نوعی خواسته مخاطب و جامعه را تأمین کنم. ولی این همه ماجرا نبود. نکته دیگری که باعث شد تا برای انجام مصاحبه‌های منظم و بی‌پرده با دکتر احمدی‌نژاد برنامه‌ریزی کنم این بود که امروزه و به همین ترتیب در آینده نزدیک و نه چندان دور شاهد خواهیم بود که دانشجویان و دانش‌پژوهان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای نگارش مقالات علمی ـ پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی نیازمند منابع معتبری درباره اندیشه‌ها، باورها و نظرات مردی باشند که به عوام گرایی متهم می‌شد ولی بیشترین تحرک اجتماعی را در بین خواص ایجاد و در دایره فکری و عملی او همه حق دارند از حقوق انسانی خود استفاده کنند.»

تقوی‌فرد می‌گوید: «بهار 1390 بود که به عنوان مجری برنامه تلویزیونی «بدون حاشیه» که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش می‌شد با رئیس جمهور محمود احمدی‌نژاد گفت‌وگو کردم. در آن برنامه، دفتر ارتباطات نهاد ریاست جمهوری از مسئولین برنامه سوالات مصاحبه را نخواست ولی من خواستم که سوالات از قبل به آقای رئیس جمهور داده شود. گفت‌وگو باید نرم و منطق پیش می‌رفت و این چیزی بود که من برای آن برنامه‌ریزی کرده بودم ولی ظاهراً برنامه من با آنچه که مدیر شبکه یک و رئیس سازمان می‌خواستند خیلی همخوان نبود.
دوستانی ترجیح می‌دادند من به گونه دیگری وارد مصاحبه شوم ولی من به نرمی مصاحبه خود را آغاز کرده و با صراحت تمام سوالاتم را مطرح کردم. برنامه بدون حاشیه بود و سوالات در محیطی صمیمانه و پیشرو مطرح می‌شد و در عین حال نکات چالشی بنیادینی در لابه‌لای برنامه‌ وجود داشت.

یکی از این نکات پرچالش بحث چندفرزندی و انتقاد رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد بابت سکوت علما و دانشمندان نسبت به موضوع تک فرزندی بود که بلافاصله بحث‌ها و نقدهای فراوان و تندی را به دنبال داشت. نقدهای تندی که مجری را به سکوت در برابر حرف‌هایی که غیرعلمی! و غیرمنطقی! و ... خوانده شد متهم کرد و باعث شد تا کم‌کم از صفحه تلویزیون حذف شود. من به عنوان گوینده کار حرفه‌ای خودم را انجام داده بودم و دیگر آن گزارشگر یا مجری 20 سال پیش نبودم که بی‌تجربگی کنم و اجازه ندهم کسی که در مقام موثر است، حرفش را بزند و گویا از نظر بعضی‌ها این رفتاری نبود که از تلویزیون انتظار داشتند و بهمین دلیل به آن تاختند.

کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» گفت‌وگوی محمدرضا تقوی‌فرد در 172 صفحه، شمارگان 5000 نسخه و بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات هم‌قلم منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری کتاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    احمدی نژاد زنده باد

  • ناصر علی نژاد از پلدشت
    0

    احمدی نژاد صدای من و ملت من است او خواهد امد تا خواب خفتگان خفته را اشفته سازد پس از این او صدای محرومان است

  • رضا مفیدی فرد
    0

    زنده باد دکتر احمدی نژاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها