رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم:

لشگر امام زمان با اشک بر سیدالشهدا تجهیز می‌شود نه با تحلیل‌های روشن‌فکرها

استاد حوزه علمیه قم گفت: لشگر امام زمان (عج) با تحلیل‌های روشن‌فکرها تجهیز نخواهد شد بلکه با اشک بر سیدالشهدا تجهیز می‌شود و همین افراد روشنفکر که به دنبال تحلیل و تبیین واقعه عاشورا هستند از قافله حسینی جا خواهند ماند.

لشگر امام زمان با اشک بر سیدالشهدا تجهیز می‌شود نه با تحلیل‌های روشن‌فکرها

سیدمهدی میرباقری قم طی سخنانی در مراسم شام غریبان حرم بانوی کرامت اظهار کرد: عاشورا بزرگ‌ترین بلای تاریخ بشریت است که بر امت رسول خدا واردشده است و تمامی انبیاء الهی بر این مصیبت گریسته‌اند.

وی افزود: این بلای عظیم با تمامی حزن و اندوهی که دارد و آسمانیان و زمینیان بر این مصیبت گریسته‌اند، دارای جمال باطنی متفاوتی است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در متن این بلای عظیم یک ضیافتی خداوند برای امام حسین علیه‌السلام مهیا نموده و یک رزق عظیم دائمی و سفره‌ای برای حضرت پهن‌شده که تمام عوالم و انبیاء بر سر این سفره و این ضیافت الهی مهمان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انبیاء الهی از سماوات برای زیارت امام حسین علیه‌السلام به سرزمین کربلا و حرم سیدالشهدا فرود می‌آیند تا از رزق معنوی و آثار و برکات این زیارت بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: هر شب جمعه رحمت خداوند به کربلا هبوط می‌کند و عنایت خداوند به کربلا یک عنایت خاص و ویژه است که باعث می‌شود انبیاء الهی به این سرزمین بیایند و از الطاف و عنایات ویژه خداوند بهره‌مند شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: امام حسین علیه‌السلام زیباترین بندگی را انجام داده و در عالم عبادتی به این زیبایی پیدا نمی‌شود و حقیقت این است که مزد و اجر خداوند در حق سیدالشهدا زیباتر از این بندگی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری اظهار کرد: تمام انبیاء الهی از کار بی‌بدیل امام حسین علیه‌السلام در حیرت هستند و این همان توفیق الهی است و مزد این کار از نفس کار زیباتر است چراکه وفای امام حسین علیه‌السلام زیباترین وفا مقابل خداوند بود اما وفای خداوند زیباتر از وفای حضرت است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تأکید کرد: شیطان تمام تلاش خود را کرد که امام حسین علیه‌السلام به عهد خود وفا نکند اما حضرت در گودی قتلگاه بالاترین وفا را نسبت به عهد خود نمود.

وی در ادامه گفت: ضیافتی که خداوند برای امام حسین علیه‌السلام برقرار نموده قابل‌درک نیست و فقط حضرات معصومین می‌توانند عظمت آن را درک نمایند چراکه انسان به واسطه این ضیافت به حیات طیبه خواهند رسید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: هر خبری در عالم است بر سر این سفره سیدالشهداست و تمام عالم درگیر این مسئله هستند و همه انسان‌ها به جز عده‌ای معدود که معاند هستند و بر این مصیبت اشک نریخته‌اند به واسطه این لطف امام هدایت خواهند شد.

میرباقری تأکید کرد: تمام مکارم اخلاقی در عاشورا بروز و ظهور پیداکرده است و اگر پرده‌ها کنار رود و جمال این بلای عظیم مشاهده شود تازه ابعاد و برکات و آثار این ضیافت الهی مشخص و باعث شکر می‌شود.

وی افزود: شیاطین امروزه درصدد ایجاد شبهات هستند و عده‌ای روشنفکر با یک ادبیات مدرن و به‌ظاهر علمی تکرار می‌کنند که چرا امام به کربلا رفتند و چرا انسان‌ها گریه می‌کنند بر این بلا؟ متأسفانه این‌ها نفهمیده‌اند این ضیافت الهی در سایه همین اشک ریختن‌ها به‌دست‌آمده و مهم‌ترین سلاح برای طهارت نفس و عبور از شیطان و همراهی با سیدالشهدا و حضور در لشکر امام زمان(عج) و شناخت شیاطین به واسطه اشک بر سیدالشهداست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: با همین عاشوراست که لشگر امام زمان(عج) تجهیز می‌شود و این لشگر با حرف‌ها و تحلیل‌های روشن‌فکرها تجهیز نخواهد شد بلکه با اشک بر سیدالشهدا تجهیز می‌شود و همین افراد روشنفکر که به دنبال تحلیل و تبیین واقعه عاشورا هستند از قافله حسینی جا خواهند ماند.

میرباقری تأکید کرد: دشمن از تعطیلی محافل عاشورایی خوشحال می‌شود و امسال سکولارها تلاش کردند که در ماه محرم اقامه عزا نشود اما نتوانستند این محافل حسینی را تعطیل کنند.

وی در پایان گفت: ضیافت الهی امام حسین علیه‌السلام یک روی سکه‌اش بلا است و حضرت از همین بلای عظیم به این ضیافت الهی رسیده‌اند و کسی این ضیافت الهی را می‌بیند و جمال آن را مشاهده می‌کند که از مدخل بلا عبور کرده باشد.

منبع: حوزه

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • محمدی
    0

    والله اینطورنیست همش گریه وزاری خودخدا هم راضی نیست باورکنیدنیست

  • دومان
    0

    همین شماها هستید که میگید که همه کار کنید و دست آخر اشکی بریزید بر امام حسین و بخشوده میشید حتی حق الناس ...کدام امر و راه و عمل امام حسین رو شما انجام دادید و با بی لیاقتی هاتون و دزدی هاتون هم آخرت رو گرفتید از مردم و هم دنیا رو ....ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

  • رضا.
    0

    مکتب حسین فقط با رنجیر زنی و گریه و زاری و.... ترویج نمی‌شود. حسین و یارانش به بشزیت درس مبارزه با ظلم و شهامت و ایثار و بندگی و.... دادند و این رفتار و کلام ماست که باید در مسیر مکتب حسین که همان آزادگی و شرافت و انسانیت است باشد ولی متاسفانه عده زیادی عزای حسینی برای اهداف دنیوی خود خرج می‌کنند.

  • عباسی
    0

    با اشک ؟؟؟!!!!!!!

  • ایران
    0

    دیدی فهمیدی .پس همه نخبه ها هم از ایران نرفته اند

  • اعلایی
    0

    الحمدالله مثل اینکه شما هم ازآن سفره بهره برده اید ،رئیس ؟

  • معادی
    0

    شماها با دزدی وغارت کشور روزگار را برملت تلخ کرده ریشه دین ودیانت را زدید کاری کرده که خداوند بِلا نازل کرده چرا کرونا چون با لباس پیامبر به پیامبر خیانت کردید خدا انشا الله فرج امام زمان را برساند تا گردن تک تک شماها را بزند

  • حسن
    0

    خداوند ایشون رو حفظ کنه همه را با یک چوب نرانید واقعا پاک و مبراست

  • حسینی راد
    0

    بهشت فروشی به بهانه های بی پایه و پوچ و خرد گریز هدف مندی دین خدا را تحقیر و نابود می کند و همه ی ارزشهای قرآنی را پوچ نشان می دهد. مروجان اینگونه بهشت فروشی بی پایه بحکم خداوند قهار مشمول آیات قرآنی 7 تا 10 سوره جاثیه می شوند.

  • ناشناس
    0

    دین خدا با خرد گریزی عوام پسند نا سازگار است --- (( استاد حوزه علمیه قم گفت: لشگر امام زمان (عج) با تحلیل‌های روشن‌فکرها تجهیز نخواهد شد بلکه با اشک بر سیدالشهدا تجهیز می‌شود و همین افراد روشنفکر که به دنبال تحلیل و تبیین واقعه عاشورا هستند از قافله حسینی جا خواهند ماند.)) جناب آقای سید مهدی میر باقری!!! این طرز تحلیل شما که هیچ دلیل قاطع و آشکار قرآنی و عقلی ندارد محض عوام زدگی و عوام گرایی و برای ارضا و جذب اکثریت نا آگاه پیرو مذهب گفته شده است . اگر در طرز برخورد خداوند با شخصیتهای پیامبران در سر تا سر قرآن مجید با دقت مطالعه کنیم هیچ دلیل و اثری را از اغراق رایج در فرهنگ ما شیعیان در برخورد با این شخصیتها که با شناختهای قرآن و اصول استدلال عقلی کلا بیگانه است ، پیدا نمی کنیم بلکه در این فرهنگ قومی ما آثار بسیاری در تضاد با شناختهای قرآن و اصول استدلال عقلی نیز آشکار دیده می شوند. اصرار بر بستن و آمیختن میراثهای قومی و سنتهای آبا و اجدادی ، آکنده از کج روی ، به دین و مذهب برخاسته از تعصب قومی است و هیچ دلیلی از وفا داری به دین و مذهب در آن یافت نمی شود. چگونه و با چه دلیل قاطع جرئت می کنیم ، بی بیم از حساب و کتاب خداوند دانای مطلق ، پیروی از من در آوردیهای قومی و از سنتهای آبا و اجدادی تهی از هرگونه پایه استوار قرآنی و عقلی را به دین و مذهب نسبت بدهیم و مخالفان قرآن گرای این روش قرآن ستیز و خرد گریز را آماج بهتانها و افتراهای ظالمانه ی خویش قرار دهیم؟؟؟!!! عوام زدگی و جهل مرکب دین زدا و گناه کبیره ی ظلم بزرگ به دین خدا و مذهب اهل بیت و دهن کجی به شناختهای سرشت نشین قرآن است اگر با اصرار خرد گریز تلاش کنیم فرهنگ سنتی آبا و اجدادی را با مشتی از احادیث و روایات جعلی و دروغ متضاد با شناختهای قرآن و اصول استدلالی عقل بعنوان تکلیف یا رفتار پسندیده ی شرعی بنام دین و مذهب در ارذهان مردم نا آگاه جای بیاندازیم. اگر این ادعا را ناصواب می پندارید دانه دانه جملات آن را با دلایل قرآنی محکم و مفصل و با اصول استدلال عقلی که بر همه ی احادیث و روایات منسوب به دین و مذهب ناظر و حاکم اند و ملاک و معیار اصلی ارزیابی صحت و سقم حدیث و روایت می باشند ، برای روشنگری اذهان مردم نآگاه ، به نقد علمی بگذارید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

  • حقیقت جو
    0

    نتیجه زیان بار دین داری و مذهب داری من در آوردی چیست؟ --- دین داری و مذهب داری خداپسندانه آن است که روی اصول و ملاکها و معیارهای خرد گرای تعیین شده از جانب خداوند آفریننده ی جهان هستی که به تمام جزئیات حقایق این جهان و نیازهای این حقایق آگاهی کامل دارد استوار باشد. بشر که به تمام و کمال جزئیات حتی کوچک ترین حقیقت از حقایق جهان هستی که ظاهرا اتم است دست رسی ندارد و آگاه نیست با چه دلیل و کدام حق انکار ناپذیر می تواند بدون در نظر گرفتن اصول و ملاکها و معیارهای الهی اعتقاد گزینی با این دانش ناچیز خود بجای خداوند پیوسته بنام دین و مذهب اعتقادات و مراسم و مناسک و شعایر ابتکار کند و به این ابتکارهای بشری که روی هیچ حقیقت الهی پایه ریزی نشده اند تقدس بخشد و خود و دیگران را با هزینه های کلان روزمره به پایبندی و عمل به این این ابتکارها وادار سازد و از خداوند برای این پایبندی و عمل اجر و ثواب و پاداش توقع کند؟؟؟!!! خداوند در آیات قرآنی 103 تا 106 سوره ی کهف نتیجه ی فاجعه آفرین کامل و تعیین کنده و سرنوشت ساز ابدی را که پاسخ به سئوالهای این نوشته است داده و حجت را بر همه بشریت تمام کرده تا هیچ بشری نتواند برای دین داری و مذهب داری من در آوردی خود از خداوند پاداش و اجر و ثواب ادعا کند و در قیامت خود را با خیال خام خود طلب کار معرفی نماید.

    نظرات شما -
    • حقیقت جو
      0

      چرا از تلاقی اندیشه های مثبت و سازنده گریزانیم؟؟؟!!! --- آقایون کار بر باور کنند این نظرات چه درست چه غلط با هدف تلاقی مثبت و سازنده ی اندیشه ها و برای تصحیح دین داری و مذهب داری مردم با حسن نیت خطاب به دین شناسان مطرح می گردند. نباید لحن تلخ ولی حقیقت گرای چنین نظراتی خدای نکرده این تصور را ایجاد کند که مطرح کردن آنها دامی است که برای مچ گیری از کار بران گسترده شده است. همه ی مسلمانان کشور ما در سایه ی پر برکت نظام اسلامی بی تردید به دین داری و مذهب داری خرد گرای خدا پسندانه ی متکی بر شناختهای محکم و مفصل قرآنی بحق خداوند نیاز دارند ؛ نه به پیروی کور کورانه از من در آوردیها و خرافات ضد قرآن و عقل بنام دین و مذهب که دین داری و مذهب داری مسامانان را نابود و تباه می کنند.

  • ناشناس
    0

    سکوت دین شناسان در مقابل انتقادها به حیثیت علمی آنان آسیب می رساند --- انتقادهای خرد گرا هرگز از ویژگیهای شخصی دین شناسان نیستند بلکه از روش دین آموزی وتبلیغی نا کار آمد آنان است چون در این آموزش و تبلیغ ؛ شناختهای محکم و مفصل قرآن و اصول استدلالی عقل و روش علمی منطقی بحث را نادیده می گیرند. اکثریت دین شناسان ما مشتی از اطلاعات موروثی آبا و اجدادی و سنتی قومی را با کمک احادیث و روایتی که با علوم ذی ربط قرآن و حدیث درست و متقن ارزیابی و سنجیده نشده اند آمیخته با طرز تفکر ناقص خود بی هیچ دلیلی از محکمات مفصل قرآن برای تایید باورهای نا استوار خویش بنام دین و مذهب به مردم ارائه می کنند. اکثریت این قشر پیامدهای زیان بار همه جانبه این طرز آموزش و تبلیغ را بی توجه به ضرورتهای ارزیابی علمی نادیده می گیرند. سکوت دین شناسان در مقابل انتقادهایی که روش آموزش و تبلیغ آنان را نشانه می روند و خود داری آنان از ارائه ی دلایل قرآنی و عقلی برای تایید آموزه های خود ناگزیر به محکومیت علمی این قشر می انجامد و به زیان همه ی دین داران مذهبی پیرو آنان در حیاتی ترین نیاز زندگی سالم که دین و مذهب است تمام می شود.

  • کاربر ناشناس
    0

    ما ملت گرسنه وفقریم بعد شما بفکر چی هستید ای وای

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها