شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای دو طیف سیاسی کشور چند شرط گذاشته است.

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

انتخابات ۱۴۰۰ هنوز از گرد راه نرسیده بازار پچ پچ‌ها و شایعات را هم گرم کرده است؛ برای مثال از مدتها قبل صحبت از کاندیداتوری علی لاریجانی در این انتخابات مطرح شد و اگرچه لاریجانی در آذر ماه سال پیش آب پاکی را روی دست این اظهارات ریخت و گفت «تکلیف را روشن کنم که من برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای ندارم» اما کماکان این شایعات ادامه داشت تا جایی که علی مطهری که نسبت خانوادگی با علی لاریجانی دارد، چند ماه پیش گفته بود که «هرچند آقای لاریجانی صراحتا نمی‌گوید که کاندیدای ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ است، اما این احتمال را رد نمی‌کند».

افراد دیگری هم بودند که همین نظر را داشتند؛ مثلا محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، بعد از آنکه لاریجانی رسما اعلام کرد که برای مجلس یازدهم نمی‌آید، گفت «درباره آقای لاریجانی باید این را درنظر داشت که شرایط او نسبت به سال ۸۴ در کل فرق کرده است. به‌هرحال تجربه سه دوره ریاست مجلس کافی است تا او به عنوان یکی از نامزد‌های اصلی و شاخص انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شود».

او همچنین گفته بود که «درباره همنشینی احتمالی لاریجانی با اصلاح‌طلبان می‌توان گفت اگر جریان اصلاح‌طلب نتواند به ‌دلایل معلوم چهره‌های شاخص خود را به فضای انتخاباتی ۱۴۰۰ وارد کند، احتمال دارد حمایتی را که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ از روحانی داشتند، در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از علی لاریجانی به عمل بیاورند».

سید حسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم هم پیش‌تر خبر داده بود که حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی بوده و ستادهایش را هم فعال کرده است، نقوی حسینی حتی گفته بود ساختمانی به عنوان ستاد انتخاباتی برای فعالیت‌های او در نظر گرفته شده است. آقای لاریجانی اراده‌اش بر این است که در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست‌جمهوری شود، یک چیز قطعی است.

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

شایعاتی که کمی رنگ حقیقت به خود گرفت

حال با گذشت زمان، این شایعات کمی رنگ واقعیت به خود گرفته است چرا که روزنامه صبح نو در شماره روز سه شنبه خود نوشته بود که علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ برخی شرط‌ها را مطرح کرده است. آن طور که این روزنامه نوشته، شرط اصلی علی لاریجانی علاوه بر حمایت اصلاح طلبان، نامزدی او از جانب راست سنتی است به نحوی که فقط نامزد اصلاح طلبان نباشد و مانند حسن روحانی از حمایت برخی راست گرایان هم برخوردار باشد. لاریجانی از اینکه فقط از جانب اصلاح طلبان حمایت شود راضی نیست و معتقد است اجماع بر او به عنوان گزینه ائتلافی شامل میانه روهای جناح راست و چپ به نفع آینده سیاسی اوست و به نوعی شرط حضور او در انتخابات است.

تا اینجای ماجرا معلوم شد که علی لاریجانی تقریبا تصمیم خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گرفته و حال تنها موضوعی که در حال چانه زنی برای آن است کاندیدای کدام جناح بودن اوست.

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

اصلاح طلب یا اصولگرا؛ لاریجانی با حمایت کدام طیف وارد انتخابات می‌شود؟

علی لاریجانی را شاید بتوان جزء معدود چهره‌های سیاسی دانست که سابقه قرار گرفتن در لیست هر دو جناح را داشته است، برای مثال در انتخابات ۸۴ ریاست جمهوری و ۸۶ مجلس شورای اسلامی با حمایت اصولگرایان و در سال ۹۴ با حمایت اصلاح طلبان در این انتخابات‌ها شرکت کرد و حال این جریان‌های سیاسی هستند که باید تصمیم بگیرند که او را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات آتی معرفی کنند یا خیر. از همین رو بر آن شدیم تا در این باره نظر افراد هر دو جناح سیاسی را جویا شویم.

با حضور لاریجانی موافقید ؟ کارگزاران : آری ؛ سایر اصلاح طلبان : خیر

یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در این باره گفته بود: «اگر به این نتیجه برسیم که امور زندگی و معیشت مردم با حمایت ما از آقای لاریجانی بهتر می‌شود، احتمال دارد که اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند، هر کس بتواند کشور را به درستی اداره کند، ما مخلص او هستیم».

غلا محسین کرباسچی دبیرکل حزب اصلاح طلب کارگزاران هم تلویحا حضور لاریجانی را به عنوان کاندیدای اصلاحات محتمل دانست و در پاسخ به حمایت اصلاحات از فردی همچون لاریجانی گفت است: «من فکر می‌کنم باید از هر کسی که در جهت توسعه توانایی بیشتری دارد، کمک گرفت.»

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

اما از حزب کارگزاران که بگذریم برخی دیگر از اعضای جریان اصلاحات نظر دیگری داشتند؛ برای مثال احمد شریف عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت که معتقدم دیگر اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است که کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند، حتما باید شناسنامه اصلاحات داشته باشد و سابقه روشن و شفافی در گذشته داشته و معتقد به اصلاح‌طلبی باشد تا در صورت احراز پست ریاست جمهوری برنامه‌های اصلاح‌طلبان را اجرایی کند.

محسن میردامادی، دبیرکل سابق حزب مشارکت، از مخالفان حضور لاریجانی در جمع اصلاح‌طلبان است، او گفته است که «حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ خیلی دور از ذهن و شاید بتوانیم بگوییم غیرممکن است». صادق زیباکلام نیز گفته بود «معرفی آقای لاریجانی به عنوان گزینه ریاست‌جمهوری توسط اصلاح‌طلبان به معنی ازبین‌بردن تتمه آبروی اصلاح‌طلبان و زیر‌سؤال‌بردن تمامی اقدامات و درواقع ازبین‌رفتن آبروی آنهاست».

اسفندیار عبداللهی فعال اصلاح طلب هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود «علی لاریجانی و بحث کاندیدای اجاره‌ای موضوعی است که این روز‌ها دوستان اصولگرا تلاش دارند به ریش اصلاح طلبان ببندند. در این رابطه معتقدم تا زمانی که احزاب اصلاح‌طلب برای آینده خود و کشور در تنظیم و تعریف رابطه خود با نهاد قدرت و نسبتشان با مردم به نسخه‌ای واحد، عملیاتی و قابل اجرا نرسند، سخن گفتن از هر انتخاباتی بی فایده است؛ لذا اگر اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ سراغ کاندیدای اجاره‌ای بروند، گور خود را برای همیشه در افکار عمومی کنده اند.

علاوه بر این محمدزارع فومنی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، حضور لاریجانی را در انتخابات ۱۴۰۰، به عنوان کاندیدای اصلاحات محتمل دانسته و گفته است احتمال می‌دهم که اصلاح طلبان برای انتخابات آتی گزینه‌ای معرفی نکرده‌ و از جناح رقیب یارگیری کرده و علی لاریجانی را به میدان خواهند آورد ، همان گونه که روحانی را به عنوان یک کاندیدای اجاره‌ای به اصلاحات آوردند باز هم این ماجرا را تکرار خواهند کرد؛ زیرا منافع شخصی پدرسالار‌های اصلاح طلب یعنی حزب کارگزاران ایجاب می‌کند که در قدرت استمرار داشته باشند و این استمرار در قدرت صرفا با معرفی لاریجانی امکان پذیر خواهد بود.

تا اینجای کار به نظر می‌رسد که موضوع حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ به موضوعی اختلافی تبدیل شده و به جز حزب کارگزاران سایر احزاب اصلاح طلب روی خوشی به آن نشان نمی‌دهند، اما از آنجا که شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات استقبال هردو جریان از اوست، بد نیست که نظر شخصیت‌های جریان اصولگرا را هم درباره او بدانیم.

آیا اصولگرایان میزبان لاریجانی خواهند شد؟

شاید جریان اصولگرایی در انتخابات مجلس یازدهم زاویه خود را با علی لاریجانی به وضوح نشان داده باشد؛ شاهد مثال این ادعا هم صحبت امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس یازدهم است که با اشاره به عدم حضور علی لاریجانی در لیست اصول‌گرایان قم گفته بود «در روند انتخاب لیست سه نفره، شورای اصول‌گرایان قم هیچ رزومه‌ای از علی لاریجانی نخواسته و آقای لاریجانی هم رزومه‌ای را به شورا ارائه نکرده است و نام وی در بین ۱۲ نفری که از آنها صحبت به میان آمد وجود نداشت».

کمااینکه درگیری لفظی لاریجانی با یکی از نمایندگان جریان اصولگرایی هم مثال دیگری برای این موضوع است. در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی، مشاجره لفظی لاریجانی با نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و اعضای شاخص جبهه پایداری و فراکسیون ولایی مجلس برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد. پژمان‌فر لاریجانی را «دیکتاتور» خطاب کرد و لاریجانی هم پاسخ داد و به پژمان‌فر گفت «دیکتاتور شمایید که هر کاری و هر حرفی دلتان می‌خواهد در کشور می‌زنید».

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی درباره رابطه لاریجانی با جریان اصولگرایی گفته است که علی لاریجانی مشکلی با برخی طیف‌های اصولگرایی مانند پایداری دارد که با آنها مرزهای خیلی جدی و محکمی دارد؛ البته مسئله آقای لاریجانی با اصولگراها فقط جبهه پایداری نیست ولی عمده‌ترین آن همین موضوع است.

حسین کنعانی مقدم تحلیگر اصولگرا هم احتمال حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای اصولگرا در انتخابات را بعید دانست و گفت: طیف اصولگرایی، طیف وسیعی است که اگرچه برخی از این جریان با لاریجانی همکار هستند اما بیشتر این جریان در برابر او ایستاده‌اند.

غلامعلی رجایی دیگر فعال سیاسی نیز در این باره گفته است اگر بخواهیم لاریجانی را در دسته‌بندی‌های سیاسی موجود شناسایی کنیم او خاستگاه اصولگرایی با تمایلات اعتدالی دارد اما واقعیت این است که اصولگرایان بر او اجماع ندارند و حتی مقبولیت او بین اصلاح‌طلبان بیش از اصولگرایان است.

وهاب عزیزی تحلیلگر اصولگرا هم استقبال اصولگرایان از لاریجانی را بعید دانسته و گفته است: اصولگرایان به راحتی اجازه نمی‌دهند رئیس جمهور آینده کسی باشد که به او اعتماد کامل ندارند.

با این شواهد به نظر می‌رسد که اصولگرایان چندان روی خوشی به لاریجانی نشان نخواهند داد؛ اما از آنجا که گذشت زمان همواره آبستن مسائلی دور از ذهن است باید چشم دوخت و منتظر ماند که در نهایت لاریجانی به عنوان کاندیدای اصلاح طلب پا به کارزار رقابت خواهد گذاشت یا اصولگرایان و یا اصلا عطای آن را به لقایش خواهد بخشید.

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 103
  • ستار
    0

    کی بود برجامو تو 20 دقیقه تصویب کرد؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اردشیر اردشیر

  • امینی
    0

    من خواهش میکنم شما بقیه عمرتان را استراحت کنید سالهایی که بودید قوانینی گذاشتید که دیگه کسی نمونه دزدی کنه

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      خواهشن تمام کن دیگه من یکی دیگه رای نمیدم تمام

  • ب
    0

    بهتر نیست که بروید از دریادار حبیب اله سیاری خواهش کنید که در انتخابات کاندید شود زیرا مردم به ایشان احترام می گذارند .

  • پزشک سهمیه ای
    0

    خخخ. برای چپاول شرط هم میزارن جدیدا

    نظرات شما -
    • بیکار
      0

      آفرین. خیلی زیبا گفتی

  • ایرانی
    0

    خدایا ، 41 ساله قیافه های تکراری !!!!! دیگه از دیدن قیافه شون حالم بد میشه !!!!!!!

  • امیر
    0

    جناب لاریجانی خواهشمند است بقیه عمرتان را به رازونیاز بپردازید ،به شما علاقه مندم این توصیه ررا میکنم،مطمعن باش رای شما مثل جناب کروبی از رایهای باطله بیشتر نخواهد شد وابروریزی خواهدد شد.بنشین سرجان

  • ر
    0

    ظالمی را خفته دیدم نیمروز، گفتم این خوابش برده به ز بیداری اوست. با تمام وجود خواهش میکنم شما استراحت بفرمایید، منافعش برای مردم بیشتر است.

  • **
    0

    با همه ایرادهایی که ممکنست داشته باشد دست کم هم باسواد است و هم بلد است درست حرف بزند چیزی که بسیاری هنوز یا نمی دانند یا یادشان نداده اند.از زمانی که بی ادبی و بددهنی در کشور گسترش پیدا کرده واقعا نیاز داریم چند تا ادم درست در حکومت قرار بگیرند تا دست کم جوانها از حرفهایش چیزی یاد بگیرند نه اینکه مسخره شان کنند.

    نظرات شما -
    • هموطن
      0

      اگه واقعا تو این نفله ها با سواد و با تربیتشون لاریجانی و امثال لاریجانیند که وای بحال ما مردم

    • محمد
      0

      مواظب خودت باش

    • محمد
      0

      شما لطفا یکم از چیزایی که از سوادشون یاد گرفتی افاضه بفرما ما سر و پا گوشیم...

  • غلام
    0

    متاسفم برای خودمون که وقتی کارنامه یک خانواده چپاولگر و بی کفایت و رانت خوار برای مردم رو است همچنان ضمام امور دستشان است و منت کشی هم می کنند.

    نظرات شما -
    • فرزند پاک ایران آریایی
      0

      سلام ضمن تایید فرمایش شما باید اینم در نظر داشت که 1. اینها همشون با هم فامیلند و هر جور شده نون به غرض هم میدن و از قدیم گفته اند: فامیل پوست و گوشت فامیلشو میخوره ولی استخوانشو دور نمیندازه 2. اگر هم فامیل نباشند وقتی میبینند که آدمی مثل لاریجانی بعد حضورش بهشون باج و رانت و... میده چرا ازش دفاع نکنند 3. اینا همشون مثل همند و مطمئن باشید هرکدامشونم بیایند فقط بفکر خودشون و دور وبریهاشونند نه ملت بدبخت

  • س
    0

    یارو را تو ده راه نمی دادند سراغ کدخدا را می گرفت..اعتماد به نفس نیست اعتماد به سقف است ..

    نظرات شما -
    • یاس
      0

      اره واقعا خیلللللیییی اعتماد بنفسش بالاست

  • راوی
    0

    اخه چه گلی به سر این ملت زده اید که حالا شرط حمایت را هم تعیین میکنید شما واقعا انگار در یک سیاره دیگر زندگی میکنید .......

  • معلق الدوله
    0

    نکته جالبش هم اینه که هنوز نمی دونه متعلق به کدوم جناحه. یعنی ایشون سلایق سیاسی ثابتی هم ندراند و باد هر جهت که بیشتر بجنبه میرند توی اون کانال. دیگه این مدلیش نوبره به خدا. یک معجونی هم به راه انداختند که تجمیع جزبهاست . هم سنتی توشه هم اصول گرا هم مستقل هم اصلاح طلب هم راستی هم چپی. چه آشی شود این آش. یعنی هم شوره هم بی نمک هم تنده هم تیزه هم تلخه هم ترشه هم شیرینه. خدایا به داد ذائقمون برس.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      دمتگرم قشنگ بود

  • ع
    0

    فقط مدیریت جهادی می تواند کشور را نجات دهد. اینگونه مدیریت های درخشان فقط در نیرو های مسلح دیده می شود. فرقی هم نمی کند سپاه یا ارتش، هر دو از اول انقلاب تا کنون عالی عمل کرده اند. دلسوزند و پر تلاش. غیرت دارند و شجاع، همت دارند و اراده قوی و آهنین. و از همه مهمتر نامشان لرزه بر تن دشمن می اندازد.

  • ناشناس
    0

    پاسخ به خیال بافیهای باطل در باره ی علی لاریجانی --- علی لاریجانی عملا ثابت کرده با هم دستی با شیخ حسن روحانی رئیس جمهور در شرف انقضا فجایع بی شماری را برای اکثریت مردم خدا پرست انقلابی ایران در طول ریاستهای خود به بار آورده است ولی خام خیال می کند اگر تصور کند مردم زجر دیده به او اجازه بدهند در دوره ی جدید ریاست جمهوری ، جا نشین روحانی بشود؟؟؟!!! زهی خیال چرب و باطلی ، که طرفداران لاریجانی با نادیده گرفتن فهم و درک انقلابی اکثریت مردم ایران ، در سر می پرورانند؟؟؟!!! علی لاریجانی از دانش و گرایش سیاسی اسلامی عدالت محور مردم دار تهی است ؛ و اگر با دیدگاه غلط قحط الرجال بودن کشور در او دمیده نمی شد به این سطوح بالا نمی رسید. آیا ایشان باز هم طمع دارد بنفع بیگانگان و زالو صفتان درونی اکثریت مردم بی پناه را بد بخت تر بکند؟؟؟!!!

  • ن.ه
    0

    چندسال خوردن اختلاس کردن حالا میخواد کاندید بشه عوضی

  • م
    0

    ازموده رادوباره ازمودن خطاست

  • مادها
    0

    آقای لاریجانی .آقا ما شما را نخواهیم بیایی چکار باید کنیم

  • مهدی
    0

    نباید حمایت بشه بلکه کنار گذاشته بشه به هیچ دردی نمی خوره به درد نخور مطلق

  • محسن
    0

    ما دیگه فریب دعوای زرگری چپ وراست و ... رو نمی خوریم

  • حسن جعفری ندوشن
    0

    سلام مرد عراقی چه کار به ایران داره. دست از سر این کشور برداره حالا دیگه شرط هم میذاره نوبره

  • حسن
    0

    سلام این آقا اصلاً صلاحیت رئیس جمهوری رو نداره، همین که برجام رو در 18 دقیقه تصویب کرد برا هفت پشتمون بسه. ما شما رو نمیخوایم

  • سینا
    0

    علی لاریجانی یک سیاستمدار واقعی ه. با برادراش فرق داره. هم تجربه مدیریتی داره هم دیپلمات بوده، هم عقلانیت داره. اگه کشور پیشرفته ای بودیم، از کاندیداتوری ش استقبال میشد

    نظرات شما -
    • داروغه
      0

      همشون مثل هم هستن

  • ‪Nima Jahantab‬‏
    0

    بابا عجب رویی دارید شما لاریجانی ها به خدا اگر هر جای دیگه غیر ایران بودید حبس ابد میخوردید بعد با کمال وقاحت کاندیداتوری خودتو اعلام میکنی آن هم با شرط والا خجالت بکشید ما مردم فقط باید به فکر خودمون باشیم تو این مملکت حتی یکنفر هم دلش به حال ما نمیسوزه من که تو انتخابات دیگه شرکت نمیکنم هر کسی از خودش شروع کنه

  • مسعود سلیمانی
    0

    دقیقا عین خریت اگه به لاریجانی رای بدیم

  • اسفند جمشیدی
    0

    چهل سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی میگذرد،در این چهل سال در طول هشت سال هیچ ریس جمعهوری محترم که نماینده انتخابی مردمیباشند متاسفانه هیچ محصولی را با سود زیاددرو نکردند بس یک پرفسور بیاید درست میشودوسلام.

  • علی اکبر محمدی
    0

    دکتر علی اردشیر لاریجانی ما ملت غیور و همیشه در صحنه لیاقت خدمات رندانه و تبانی های زیرکانه شما با دیگران را نداریم استراحت مداوم شما باعث امتنان است . ممنون که توجه لازم را مبذول می نمایید

  • یا حسین
    0

    غیر از خون به دل مردم کردن کار دیگری هم بلدی؟؟

  • محمد افشاری
    0

    لاریجانی از. صدتا دشمن هم بدتره برا مردم ایران. وگرنه اینقد چوب لای چرخ دولت قبل نمی‌کرد که دغدغه مردمو داشت

  • ج ع
    0

    خدا وکیلی دست از این لاریجانی ها بکشید کشور درست میشه همه مشکلات کشور از وجود همین چندتا برادره اصلا صلاحیت ریاست جمهوری نداره همشون دزدن

  • سعیدنیکویی
    0

    سلام جناب لاریجانی همون ریاست مجلس شورای اسلامی برازندهاتون بودبیشترازاین خود. دتان رابه زحمت نیدازیدممنونیم

  • ابراهیم
    0

    جون مادرت نیا.به اندازه کافی در ریاست مجلس به کشور ضرر زدی دیگه لازم نیست بیشتر از این بیایی گند بزنی

  • محمد همایون
    0

    از آدم ترسو رییس جمهور در نمیاد رییس مجلس بود چیکار کرد که رییس جمهور بشه چیکار بکنه بره بازنشستگی با پول مردم حالشو ببره

  • مهسا
    0

    جون مادرررررت نیا. بسههههه،اینهمه سال رئیس نجلس بودی هیچ کاری برای اصلاح کشور نکردی،تروخدا دیگه برو سر پی زندگیت دست از سرما بردار

  • کاربر ناشناس
    0

    ما ملت امام حسینیم این بار بیایی قصر در نمیری برو استراحت کن و نقشه برای ملت نکش

  • رضا
    0

    آقای لاریجانی چقدر گستاخی بخرج دادی که اینچنین با قیافه حق بجانب تقاضای حمایت از اشخاصی چون حسن فریدون و دارو دسته اش داری ...ملت مصوبه های بی خاصیت حضرت عالی و مجلس بی کفایت که چیزی جز عقب ماندگی اقتصادی و فرهنگی و کوچک شدن سفره های مردم نداشت را فراموش نکردن شما همان بهتر به امرات شخصی خودتان بپردازید ...شر نرسانید،خیر پیشکشتان

  • مصطفی
    0

    به نظرم باید بیاد تا مردم با رای ندادن بهش نشان بدهند هیچ حمایت مردمی چه اصولگرا چه اصلاح طلب نداره تا دیگه دست از سر این ملت برداره.

  • مهاجر
    0

    تغییر رئیس قوه قضائیه و دستگیری مسئولان مختلف از شورای شهر گرفته تا بالا در حالی که اینها چندیدن سال بود که کارشون همین بود چطور الان یاد دستگیرشون افتادن و خیلی از کارهای دیگه ای که نزدیک انتخابات دارن انجام میدن عادی نیست مطمئن باشید حداقل این رئیس جمهور رو من و شما انتخاب نمیکنیم چون ۸ سال مهمی پیش رو هست اگه یه نگاه به مجلس بکنین متوجه میشین رئیس جمهور بعدی رو چه کسی انتخاب میکنه

  • زلفعلی
    0

    اول غار علی صدر خیلی عمیق و طولانیه دوم طمع قدرت و ثروت این لاربجانیا

  • رضا
    0

    لاریجانی‌‌حتمارای‌میاره‌چون‌تجربه‌سه‌دوره‌ریاست‌مجلس را‌داشته

  • مجتبی
    0

    بنظر من عمده مشکلات کشور زیر سر برادران لاریجانی هست. از همه هم مقصرتر همین علی هست که تو ۲۰ دقیقه برجام رو کرد تو پاچه ملت. این باید محاکمه بشه نه اینکه دوباره طمع قدرت برش داره

  • احمد دشتی
    0

    هر کی میخواد بشه هیچ فرقی به حال ما مردم نداره

  • پیمان
    0

    انقدر مردم خر تو مملکت ما زیادن که به این هم مثل روحانی رای میدن و باز هم هشت سال دیکه تو قهقرا فرو میرویم

  • امین
    0

    رای نمیدیم به هیچ‌کسی.خلاص

  • علی تختی
    0

    خوبه این بنده خداهم بگذارن به ی نون و نوایی برسه برای امسال ما کسی کاری نکرده ونحواهد کرد بگذارن اونایی که ازخوردن و بردن ابایی ندارن کارشون بکنن.تابوده همینه.

  • رمضان علی کاهانی
    0

    ببینید همسان‌سازی بازنشستگان را چند سال است، توی نم گذاشته،، و آخرش هم میگه ما قانون کم نداریم،، پس چرا اجرا نکردی،،، می خواهی رئیس جمهور هم بشی،، رو که رو نیست،......

  • مهدی مهرشاد
    0

    باز برادران انگلیسی خوابهایی برای ایران دیدن خدا به خیر کنه . اینها نمیخوان دست از سر ایران بردارن بابا ما دیگه هیچی نداریم برید لندن خوش باشید

  • محمدتقی
    0

    چی میخواید شما لاریجانیا از این مردم و کشور. مگه قحطیه مرد و رجال هست. جیبهاتون را چقدر میخواید پر کنید. نمیحواد دلسوز مردم باشید. اینقدر که باید خدمت کنید و مردم ببینند، کردید. برید تورنتو و حالشو ببرید. فقط دست از سر این مملکت بردارید. واقعا فکر میکنید مردم شما را میخواند!!!!!!!!

  • سعید جعفری
    0

    لاریجانی در مجلس جز نکبت اقتصادی و همراهی بدون چون وچرا با دولت تبخیر چیزی برای مردم به ارمغان نگذاشت حالا چرا میخواهد دوباره جیب خودش و افساد طلبها را پر کنه جناب لاریجانی از خدا بترس ویاد مرگ وحساب و کتاب باش که هاشمی با آنهمه مقام دنیایی داره الان حساب پس میده و به همه مردم ایران بدهکاره

  • sajadi
    0

    بهش بگید زحمت نکشه اگه نیاد بالاترین لطف در حق مردم کرده

  • علی
    0

    نه اتفاقی خواهد افتاد نه می افتد اگر رای دادن ما چیزی رو عوض میکرد ما اجازه رای دادن هم نداشتیم

  • علی
    0

    مَن جَرّبِ المجرّب حَلّت به النّدامّه آزموده را آزمودن خطاست . راه برون رفت از مشکلات و سرومان گرفتن کشور و ملت عزیز و بینظیر ایران که لایق همه ارزشها و نعمتها هستند فقط و فقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وبازهم فقط آمدن رئیس رُاَسایی هست که در عمل دنیا را سه طلاقه کنند و تمام وقت در محل کارشان باشند و هیچ فرصتی برای زندگی شخصی نگذارند و به معنی واقعی کلمه خود را وقف اعتلا و سربلندی ایران و ملت عزیز و رونق گرفتن زندگی مردم و نشاندن گل لبخند به روی لبان قشنگ این مردم یکی یدونه دنیا کرده و عزت و شرف را در این خدمت مخلصانه ببینند تا ملت بزرگ ایران هم برایشان سنگ تمام بگذارند مثل شهید قاسم سلیمانی و دوای درد کشور غیر از این نیست مطلقاً . حالا اگر کسی چنین عرضه و چنین نیتی دارد بیاید در غیر این صورت نیاید .

  • سهیلا نظری
    0

    افتضاح است، اصلا موافق نیستم

  • محمد
    0

    لطفا هرطور شده این نظرات رو به بنده خدا برسونید گناه داره احتمالا بزرگترین اشتباه زندگیشو میخواد بکنه. بهش بگید زن و بچه یا خواهر برادرشم بهش رای نمیدن. بهش بگید اگه جرات داشت این سری هم تو انتخابات قم شرکت میکرد.سری قبل بعد عمری یکه تازی دوم شد. این سری عمرا اگه از پنجم بالاتر میشد. واقعیتش مردم دیگه فرق ظاهرسازی با کارکردن رو خوب بلد شدن.

  • وکیل الرعایا
    0

    هرکس ریس جمهور شود برای فقرا نخواهد بود. چون گروه قدرت ا درایران صاحب نفوذشان تشکیل می‌دهند. من معتقدم بجای انتحابات ریس جمهوری که فقط اسما ریس است لزومی ندارد هزینه گزاف شود.

  • A
    0

    سلام خواهشن کسانی که پیر شده اندبرای یک دوره هم که شده نام نویسی نکنندبرای یک دوره هم که شده بزارین یه رعیس جمهور جوان داشته باشیمخسته شدیم ازین پیرمردهای ترسو که فقط حرف می‌زنند ومردم را..... فرض میکنند

  • سهیل عسگری
    0

    در دیزی بازه حبای لاریجانیا کجاست؟

  • علی علوی
    0

    ریاست جمهوری برای ایشان کم است !! ایشان باید برای ریاست سازمان ملل پا پیش بگذارند !!؟ حیف نیست دنیا از خدمات ایشان بی بهره باشد ؟؟؟

  • م
    0

    عجب !!!! این هنوز گرسنه اس و از مفت خوری سیر نشده ؟؟!!!!!!

  • محسن
    0

    اقای لاریجانی یک فرد متکبر و خودخواه هستن ما کسی رو می خوایم که حداقل سنگ دل و خودبین نباشه . وزرای انتخابیش رو هم جوری انتخاب کنه که خودش مسئول خرید مایحتاج خونش باشه که حال جیب مردم رو بفهمن

  • $$$
    0

    چقدر از این لاریجانیها نفرت دارم تو رو خدا استراحت کنید کاری با ملت بیچاره ایران نداشته باشید

  • غفاری
    0

    مگه کاندید قطعی است لاریجانیها امتحانشون رودر اداره کشور پس دادن لطفا زحمت نکشتن

  • حسین
    0

    بیا ملت هم رای دادن

  • فرهاد
    0

    اینهمه غارتگری فساد اختلاس انجام شده جنابعالی باکدام یکی برخورد کردین زمانی که برادرت قوه قضائیه بود خودتون تومجلس چیکار کردین برای کشور پس چرا کارهای که رئیسی وقابیاف انجام میدن شماها نکردیم این همه خوردین سیرنشدین این بارمحاله ملت گوله شماهارا بخورن

  • جلال
    0

    بهتر است آقای لاریجانی ذراتخابات شرکت نکند چون امتحانش راپس داد ازموده را بیازمای

  • علیرضا محمد نژاد
    0

    سلام بسیار خوب همینو کم داشتیم که یه انگلیسی برامون شرط بگذارد تورا خدا ناز تو می کشیم عجب رویی

  • حسن
    0

    سلام ،اقای لاریجانی شرکت نکنه برای کشور عزیزمون بهتره ،ممنون

  • احسان حاجی پوستی
    0

    سلام اگر از حذب موتلفه وارد بشی من به شما رای خواهم داد تا ۱۴۰۴ با لاریجانی

  • علی تختی
    0

    باسلام.کلماتی که نظر داده میشه چرا بصورتی تنظیم میشه که بی ربط و بی معنی ثبت میشن که خواننده فکر کنه چه بی سوادی این مطلبو نوشته.لطفا یا نظرخواهی نشه یا چیزی که می نویسند ثبت بفرمائید

  • علیرضا
    0

    مجلس و قوه قضاییه را چپاول و غارت کردید سیر نشدید حالا مونده دستگاه اجرایی رو که به فنا رفته است همینطوریشم شما بیاید و قشنگ توش .....‌ بزنید .... واقعا تمثیل کفتار هستید

  • معز
    0

    ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان

  • س.ه
    0

    لاریجانی حیاکن کشورمارارهاکن...توراتاییدصلاحیتش نکنیدوبهش رای ندهید...چون لاریجانی هایه عمرخوردن وبردن...کشورراویران کردن عجب رویی دارن دوباره کاندیدابشه

  • فهيمه
    0

    متوهم !كي بهت راي ميده بعد شرطم ميذاري؟

  • رضا
    0

    فقط یک نفر بتونه رئیس جمهور بشه که با دنیا بتونه تعامل کنه، اعتبار داشته باشه، دنیا قبولش داشته باشه، نه کسیکه رئیس جمهور بشه اما هیچ کشوری پیشرفته و صنعتی رغبت به دعوتش نداشته باشه، مثلا خاتمیو همه کشورها حتی به کاخشونم راه دادن، گفتگوی تمدنهارو درست کرد، نفتیکه هیچکی از ما نمیخریدو درست کرد، مابقی چیکار کردن، جز اینکه همه کشورها پیشرفته و صنعتی بدشون اومد از رفتارای سیاسی ایران، باید کسی بیاد این وضیعت اسفبار کشورو با سیاست رفتاری درست کنه، این در صورتیکه تمام قوا پشتش باشن، نه اینکه رئیس جمهور یک کار میکنه، از انور قوای دیگه معکوس انجام بده و دنیا بهمون مثل همین الان اعتماد نداشته باشه

  • نگین
    0

    ازموده را ازمودن خطاست این همه خانواده لاریحانیها مورد دارن چه لزومی داره که حتی فکر کردن به انتخاب لاریجانی این مملکت قحط الرجاله یه سیکل معیوب مرتبا دور دور می کنه

  • محمدعلی
    0

    سلام ایشان ده دوازده سال رئیس مجلس بود هیچ کاری نکرد و در مقابل دولتها مخصوصا دولت روحانی کاملا منفعلانه عمل کرد و بعید است در مقام ریاست جمهوری کارآمد باشد . تجربه را تجربه کردن خطاست.

  • محمد آقایی
    0

    تو رو خدا نیییییییا

  • احسان حاجی پوستی
    0

    لاریجانی حامی مستضعفین هست من بهش رای میدم به نظرم کاندید اصلح هستن تا ۱۴۰۴ با لاریجانی(حفظه الله)

    نظرات شما -
    • اسماعیل
      0

      یه نمونه از کارا ک برا مستضعفا کرده میشه بگی۰

  • S
    0

    کشور مجلس نیست که باپارتی بازی و... رای بیاوری مردم همه را می‌شناسن بهش بگین بره خونه استراحت کنه.........

  • حمیدحسینی
    0

    سلام، اقای لاریجانی ۸ سال در مجلس چکار کرد که حالا برای ریاست جمهوری استین بالا زده؟وقاحت و پررویی هم حدی دارد اخر،بابا از خدا خجالت بکشید،از مردم خجالت بکشید،از رهبر خجالت بکشید سیاسهاس پر رو

    نظرات شما -
    • طه اشرفی
      0

      اشتباهی منفی دادم.این حرف ۱۰۰ تا لایک داره

  • احسان حاجی پوستی
    0

    ایشان ۳ بار کرونا گرفت و هر ۳ بار کرونا را شکست داد کسی ۳ بار کرونا بگیره و ۳ بار کرونا را شکست بده پس میتواند مشکلاته اقتصادی را همانند کرونا شکست دهد او مانند عموم مردم به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کرد او چهره مردمی دارد درود بر خدایی که لاریجانی را آفرید خداوندا از آفرینش لاریجانی سپاسگزار هستیم

  • هاشم
    0

    بدرد ریئس جمهوری نمی خورد

  • علیرضا اکبرزاده
    0

    به نظر من رییس مجلس که بود دستاوردی برای ما نیاورد ، رأی دادن به لاریجانی، تکرار اشتباه روحانی هست ، آقا فرمودند دولت جوان و انقلابی​،

  • ناظمی
    0

    من‌متوجه نشدم ایشان این شروط روبرای احزاب ایران گذاسته یادولت انگلیس!!

  • جواهر
    0

    متاسفم برای اصلاح طلبی که علی لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوریش باشد

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      0

      منم متاسفام برای اصولگرا و انقلابی که لاریجانی کاندید مورد حمایتش باشه

  • افشین
    0

    خودشو خسته نکنه بهش رای نمیدیم حالمون از دار و دسته لاریجانی بهم میخوره فقط احمدی نژاد بیاد پای صندوق میریم

  • رضا
    0

    با سلام اول هر رییس‌جمهوری به جای اینکه برای گروههای سیاسی جهت کاندید شدن شرط بگذارد باید به این نکته خیلی مهم توجه کندکه آیا مردم ایران هم ایشان را قبول دارند و در دل مردم هم جای دارد و محبوب دلهای مردم ایران هست و یا اینکه مانند رییس‌جمهورهای پیشین ایران فقط شعار میدهد و بدبختی به بدبختیهای مردم اضافه میکند و جیب‌های خودش و اطرافیان خود رو پر پول میکند

  • شیدا هنری
    0

    لاریجانیها بد کاشتن مردم قبولشون ندارن

  • محمد
    0

    اصولگراها از مفسد حمایت نمیکنن و براشون مهمه که چه کسی رو معرفی میکنن ولی اصلاح طلبها فقط براشون مهم رای بیارن و بیشتر بخورن ..

  • حسن
    0

    جالبه مسئول رده بالای مملکتی ،در جاییکه باید مردم را در این شرایط تحریم به حمایت از تولید و ایرانیت و ترغیب کند دخترشان در آمریکا پزشگی عمومی میخواند

  • رامین رحمانی
    0

    مهمترین کاری که آقای علی لاریجانی برای مردم انجام داد چه بود؟ قطعا اعتقادی به خدمت به مردم ندارد. اگر داشت برای رای آوردن مردم را مخاطب قرار میداد نه جناح های سیاسی را. دوران خانواده لاریجانی به پایان رسیده است. چرا مجلس تصویب نکرد که هر کس خانواده اش را با پول های کلان به تابعیت آمریکا درآورد نمیتوان متصدی پست های کلان در جمهوری اسلامی باشد. اینان در جمهوری اسلامی ایران با گرفتن پست کارگزاری شخصی راه انداخته اند و فرزندانشان با انتقال پول‌های حاصل از رانت پدری به کشورهای خارج، کسب و کار خانوادگی و عشق و حال در ینگه دنیا به راه انداخته اند. علی لاریجانی نه جوان است و نه انقلابی و نه مردمی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها