اجرای ممنوعیت آمدوشد ۳ روزه در کنوشا در آستانه سفر ترامپ

در بحبوحه اعتراضات به خشونت پلیس آمریکا پس از تیراندازی مهلک به شهروندی سیاه‌پوست اداره پلیس شهر کنوشا اعلام کرد ممنوعیت آمد و شد در این شهر ایالت ویسکانسین آمریکا تا فردا سه‌شنبه اجرایی خواهد شد.

اجرای ممنوعیت آمدوشد ۳ روزه در کنوشا در آستانه سفر ترامپ

اداره پلیس کنوشا در پیامی توییتری اعلام کرد: بخش کنوشا بار دیگر وضعیت فوق‌العاده منع تردد را برای روزهای یکشنبه (۳۰ اوت)، دوشنبه (۳۱ اوت) و سه‌شنبه (اول سپتامبر) از ساعت هفت شب تا هفت صبح اجرایی می‌کند. لازم است مردم برای حفظ امنیت خودشان در خیابان‌ها نباشند چون ممنوعیت آمد و شد اجرایی می‌شود.

پیشتر سخنگوی کاخ سفید در روز شنبه اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه راهی کنوشا می‌شود. تونی اورز، فرماندار دموکرات ویسکانسین در نامه‌ای از ترامپ خواسته تا در انجام این سفر تجدیدنظر کند اما سخنگوی کاخ سفید یکشنبه شب گفت که سفر ترامپ طبق برنامه انجام می‌شود.

با این حال از ترامپ درباره احتمال سفر به کنوشا در روز شنبه سوال پرسیده شد و او آن را بعید ندانست. ترامپ در مراسمی در تگزاس گفت: شاید. همانطور که می‌دانید ما موفقیت فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم. ما سرانجام توانستیم چراغ سبز را از مقام‌های محلی برای اعزام گارد ملی بگیریم. با حضور چند دقیقه‌ای این نیروها، همه متفرق می‌شوند و امن می‌شود.

اعتراضات علیه نابرابری نژادی از چند روز گذشته در ویسکانسین و دیگر نقاط آمریکا علیه تیراندازی مهلک پلیس به شهروند جوان ۲۹ ساله آفریقایی‌ آمریکایی به نام جیکوب بلیک در کنوشا بالا گرفته است. این حادثه که ۲۳ اوت رخ داد، بلیک را فلج کرد. براساس ادعای انجمن پلیس کنوشا، جیکوب بلیک برای بازداشت مقاومت می‌کرد و از انداختن چاقویی که به همراه داشت، امتناع کرده بود.

در جریان اعتراضات این هفته در کنوشا، دو تن کشته و چند تن دیگر بر اثر تیراندازی زخمی شدند. یک نوجوان ۱۷ ساله سفیدپوست به نام کایل ریتنهاوس که سکنه ایلینوی است، در ارتباط با این حادثه تیراندازی بازداشت شده است. اکنون بیش از ۱۰۰۰ نیروی گارد ملی برای تثبت اوضاع در کنوشا مستقر شده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها