مقام آمریکایی: بولتون درباره ساقط کردن پهپاد آمریکایی، به ترامپ دروغ گفت تا علیه ایران جنگ راه بیندازد

مشاور معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفته مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران درمورد اقدام تهران در ساقط کردن یک پهپاد متجاوز آمریکایی دروغ گفته است.

مقام آمریکایی: بولتون درباره ساقط کردن پهپاد آمریکایی، به ترامپ دروغ گفت تا علیه ایران جنگ راه بیندازد

«کیث کیلاگ»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که در حال حاضر مشاور معاون رئیس‌جمهور آمریکا است گفته «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید برای وادار کردن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به راه‌اندازی جنگ علیه ایران به او دروغ گفته است.

کیلاگ که چهارشنبه شب در همایش مجمع ملی جمهوری‌خواهان در حمایت از کاندیداتوری ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری صحبت می‌کرد گفت شاهد بوده که بولتون چطور با دروغ گفتن به ترامپ آمریکا را تا آستانه جنگ با ایران پیش برده است. او سپس ترامپ را بابت «انجام انتخاب‌های صحیح هنگام مواجهه با تصمیم‌های دشوار» ستود.

وی در یک مصاحبه جداگانه با شبکه خبری فاکس‌نیوز که پنجشنبه انجام شد گفت: «بولتون حقیقتاً معمار شکست است.»

کیلاگ اضافه کرد: «او برنامه‌های خودش را داشت که برای پیش بردن آنها تلاش می‌کرد و وقتی که این کار موثر واقع نمی‌شود سعی می‌کرد جلوی مباحثات را بگیرد یا به رئیس‌جمهور ایالات متحده دروغ بگوید.»

وی در ادامه به توضیح درباره تلاش بولتون برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران پس از اقدام تهران در ساقط کردن یک پهپاد متجاوز آمریکایی پرداخت.

مشاور معاون رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: «وقتی آن اتفاق افتاد من آنجا بودم و دیدم که او (بولتون) چطور اطلاعات را تحریف کرد و موجب شد همه ما به خاطر از دست دادن یک پهپاد در آستانه آغاز عملیات نظامی در ایران قرار بگیریم. همه ما می‌دانستیم که اطلاعاتش غلط است و همان اطلاعات غلط را هم تحویل رئیس‌جمهور داد. چند بار دیدم که این کار را انجام داد.»

وی گفت بولتون به تنهایی مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در افغانستان را نابود کرد و آن را به بن‌بست کشاند.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها