این موشک کروز ایرانی، نابودکننده ناوشکن های دشمن در خلیج فارس است /موشک نصر را ببینید و بشناسید

سایت شبکه خبری ان بی سی نیوز درباره موشک کروز نصر هواپایه (Nasr Air Launch Missile)  نوشت:‌ایران تولید موشک هواپایه‌ بومی را آغاز کرده و به گفته منابع ایرانی قصد تولید انبوه آن را دارد.

این موشک کروز ایرانی، نابودکننده ناوشکن های دشمن در خلیج فارس است /موشک نصر را ببینید و بشناسید

طیف گسترده موشک‌های تولید شده در صنایع دفاعی کشورمان بسیار متنوع است به حدی که ما امروز از کوتاه‌بردترین موشک تا بلندبردترین آن‌ها را با قدرت‌های متنوع در اختیار داریم.

یکی از انواع این موشک‌ها، موشکهای کروز هستند که چندین سال است وارد صنایع نظامی جهان شدند و بسیاری از کشورها انواع مختلفی از موشک‌های کروز را در اختیار دارند. استفاده از این موشک‌ها چندین مزیت دارد، ارزان قیمت بودن، توانایی پرواز و حرکت طولانی مدت‌تر و سرعت موشک‌های کروز از مهم‌ترین این ویژگی هاست.

مسئولان دفاعی کشورمان هم چند سال است که طراحی، ساخت و استفاده از موشک‌های کروز را در دستور کار خود قرار داده اند. یکی از این موشک‌ها، موشک کروز دریایی نصر است.

موشک کروز نصر

موشک کروز نصر از موشک‌های ساخت سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که اولین بار در رزمایش وحدت ۸۷ رونمایی و به سوی اهداف موردنظر شلیک شد. این موشک در انواع دریاپایه و هواپایه طراحی و ساخته شده است.

این موشک کروز ایرانی، نابودکننده ناوشکن های دشمن در خلیج فارس است /موشک نصر را ببینید و بشناسید

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر اسبق دفاع ۱۷ اسفند سال ۸۸ در مراسم رونمایی از نخستین نمونه از موشک کروز نصر درباره این موشک گفت که موشک نصر یکی از نوع موشک‌های کروز است که می‌تواند شناورهای۳هزار تنی را منهدم کند، این موشک در کلاس موشک‌های کوتاه برد است که در حال حاضر قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها را دارد و در آینده نزدیک امکان شلیک از بالگرد و زیردریایی نیز به قابلیت‌های تاکتیکی آن اضافه می‌شود.

با تولید انبوه این موشک و تحویل آن به نیروی دریایی سپاه و ارتش، توان دفاع دریایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

پس از اینکه نخستین نمونه موشک کروز نصر با کاربری دریایی به نیروهای مسلح کشورمان تحویل داده شد، ۲۰ بهمن ماه سال ۹۴ نیز نوع هواپایه این موشک با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و امیر سرتیپ شاه‌صفی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به این نیرو تحویل داده شد.

این موشک کروز ایرانی، نابودکننده ناوشکن های دشمن در خلیج فارس است /موشک نصر را ببینید و بشناسید

سردار دهقان در مراسم تحویل دهی این موشک‌ طی سخنانی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه‌های دفاعی را از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: دانشمندان و متخصصان توانمند سازمان هوافضای وزارت دفاع با روحیه جهادی و انقلابی، نیازمندی‌های راهبردی نیروهای مسلح را در حوزه‌های مختلف تامین می‌کنند.

وزیر سابق دفاع در تشریح موشک نصر هواپایه گفت که این موشک از قابلیت‌های بالایی برای انهدام اهداف مورد نظر برخوردار است. موشک کروز نصر هواپایه توان عملیاتی و قدرت تاکتیکی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بالا می‌برد. سیستم سلاح نصر هواپایه قابلیت نصب و بهره‌برداری بر روی انواع جنگنده‌ها را دارد.

مشخصات فنی موشک کروز نصر

وزن این موشک در حدود ۳۵۰ کیلوگرم، طول آن در حدود ۳/۵ متر و قطر آن نیز در حدود ۰/۲۸ است. این موشک با یک کلاهک ۱۵۰ کیلوگرمی می‌تواند با بُرد ۲۵ کیلومتری و سرعتی در حدود یک ماخ انفجارهای مرگباری را در بدنه انواع کشتی‌های متجاوز به ایران اسلامی ایجاد کند.

این موشک کروز ایرانی، نابودکننده ناوشکن های دشمن در خلیج فارس است /موشک نصر را ببینید و بشناسید

این موشک چندین ویژگی منحصر به فرد دارد که یکی از آن‌ها توانایی انهدام اهداف و نفوذ در بدنه شناورهایی با زره نیمه سنگین است. دیگر ویژگی مهم موشک کروز نصر دارابودن قابلیت هدایت تلویزیونی و راداری است که کاربر این موشک را قادر می‌سازد تا موشک را تا لحظه برخورد به هدف رهگیری و از اصابت آن به هدف موردنظر اطمینان حاصل کند.

ویژگی مهم بعدی موشک کروز نصر دارابودن قابلیت استفاده در لایه‌های دفاع ساحلی است که نیروهای مسلح کشورمان می‌توانند از آن به توان مکمل پدافند ساحلی در کنار سامانه‌های توپخانه‌ای استفاده کنند. البته مهم‌ترین ویژگی این موشک قدرت انهدام بالای آن برای شناورهای سنگین وزن همچون شناورهای سه هزار تنی دشمنان و نیروهای فرامنطقه‌ای حاضر در خلیج فارس است.

موشک کروز نصر را می‌توان از انواع پرتاب‌گرهای ساحلی و شناورهای موشک انداز نیز شلیک کرد.

موشک‌های کروز نصر هواپایه و دریاپایه

همانطور که در ابتدای این گزارش مطرح شد این موشک در دو نوع دریاپایه و هواپایه طراحی ساخته شده است. نوع هواپایه این موشک می‌تواند بر روی انواع هواپیماها، جت‌های جنگنده و بالگردها نصب شود.

این موشک کروز ایرانی، نابودکننده ناوشکن های دشمن در خلیج فارس است /موشک نصر را ببینید و بشناسید

موشک کروز نصر در رسانه‌های خارجی

پایگاه خبری شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارش خود با عنوان رونمایی از موشک کروز جدید ایران خبر داده بود و ویژگی‌های این موشک را تحلیل و بررسی کرده است.

پایگاه خبری ایران پراجکت در روزهای نخستین رونمایی از موشک کروز نصر در گزارشی به مراسم رونمایی این موشک با حضور سردار دهقان وزیر سابق دفاع پرداخت که در متن این گزارش با اشاره به سخنان وی درباره موشک نصر نوشت که این موشک قابلیت نصب بر روی انواع جت جنگنده را دارد. در ادامه این گزارش، یکی از ویژگی‌های این موشک ساخته شده توسط متخصصان داخلی کشورمان قدرت تخریب و دقت بسیار بالا ذکر شده است.

سایت شبکه خبری ان بی سی نیوز با اشاره به موشک کروز نصر هواپایه (Nasr Air Launch Missile) درباره این موشک نوشت که ایران تولید موشک هواپایه‌ بومی را آغاز کرده و به گفته منابع ایرانی قصد تولید انبوه آن را دارد.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ع،ف
    0

    موشک بازی؟؟ مبارک موشک بازان باشه.

    نظرات شما -
    • أقازاده
      0

      دست دانشمندان مان درد نكند اجرشان با حسين ع شماها جنگ راندىدىد ولي ما دىدىم كلاش نداشتيم الان بخدا موشك داريم به كوري دشمنان اسلام اكر صد سال عم گرسنه بمانيم عيب نيست ولي اگر ناموست از دستت رفت ديكر بايد بميري خوب است

    • ع،ف
      0

      من خودم توجنگ بودم.درهمه جای دنیا به اسم ناموس ازادم حیوان درست میکنند.خدا هم برای مرد وهم برای زن راه داده چاه هم داده.انتخاب دست خود ادمه.چیزی راکه برای خودت میپسندی برای دیگران هم بپسند وبالعکس.

  • مجتبی
    0

    تجربه ثابت کرده که تهدید این موشکا فقط برای هواپیماها و ناوهای خودمونه

    نظرات شما -
    • جدی
      0

      تو ، سوی چشمای بی بصیرتتو با چرک روغن صهیونسیم و استکبار کور کردی!!!

    • سهی
      0

      اتفاقا تجربه ثابت کرده این موشکها، پایگاه های داعش رو در هم کوبیدن و بر سر آمریکا و اسرائیل خاک سیاه ریختن و از آبهای خلیج فارس حمایت و حراست میکنن و ترس از برخوردشون با تل آویو و شهرک های صهیونیست نشین باعث شده خواب از چشم صهیونیستها گرفته بشه. تجربه ثابت کرده که این موشکها همون موشکهایی هستن که دست قدرت خدا از آستین سازندگانشون بیرون میاد تا امنیت مرزها رو به عنوان نعمت به ما هدیه بده و ما مردم شبها بدون ترس از به تاراج رفتن زندگی و ناموسمون سر به بالین بذاریم. برادر عزیز حادثه هواپیما تلخ و حان گداز و جاسوز بود ولی درست نیست چشم بر زحمات و نعمات بست.

    • بینام
      0

      خودمون رو درست گفتی فقط کاش اینم میگفتی که ملیتت اسرائیله.

  • ناشناس
    0

    دست مریزاد. ان تنصرو ا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم

  • ناشناس
    0

    کسانی که جنگ را از نزدیک ندیدند فکر میکنند بت چهارتا موشک زپرتی میتوان در میدان جنگ پیروز شد. از نظر نظامی تمامی زیرساختهای کشور در تیررس آمریکا است و دوم تجهیزات آنها اجازه شلیک را نخواهد داد.

  • رهایی
    0

    وقتی سفره خالیست،شرمنده خواسته های کوچک بچهای 5و10ساله ام هستم.آرزو دارم این موشکها به قلب من بخوره.به آرزوی فرداهای بهتر

    نظرات شما -
    • پوریا
      0

      چرابه قلب تو بخوره.بخوره به قلب باعث و بانی بدبختی های این کشور و این ملت به حق همین روزهای عزیز.آنهایی که باعملشان وچه آنهایی که با زبان و دستوراتشان این کارها را می کنند.الهی آمین.

  • مصطفی
    0

    زنده باد دلیران ایرانی دستشان درد نکنه در هر زمان و در هر کشور ابا جهل وجود دارد آنها که می گویند آمریکا قوی هست شکم آنان با مال حرام پر شده است که حرام زادگان آمریکا و صهیونست را تایید می کنند وگر نه خود دشمن شجاعت و هوش دانشمندان وطن پرست ما را تایید کرده و از آنها هراسانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها